هزینه تعویض و تعمیر لنت ترمز

اگر لنت های ترمز ماشین شما خراب شده است ، باید در اسرع وقت آنها را تعویض کنید.در اینجا هزینه تعویض لنت ترمز توسط فروشگاه لوازم یدکی اصفهان برآورد شده است.

مسلماً ترمزهای شما مهمترین جزء خودرو شما هستند.اطمینان حاصل کنید که ترمزها آنطور که باید ، ایمنی شما و اطرافیان را تامین می کنند.لنت های ترمز در نهایت نیاز به تعویض دارند.در این مقاله می آموزید که چگونه زمان تعویض لنت ترمز و همچنین هزینه تعویض آنها را تشخیص دهید.

هر بار که ترمزها را درگیر می کنید ، لنت های ترمز نازک تر می شوند.به دلیل اصطکاک ، لنت ترمز خراب می شود و در نهایت نیاز به تعویض دارد.اکثر خودروها از دو لنت ترمز در هر چرخ استفاده می کنند.

انواع مختلف لنت ترمز

انواع مختلف لنت ترمز

بسته به ترکیب ، لنت ترمز انواع مختلفی دارد.سه تفاوت عمده وجود دارد-نیمه فلزی ، غیر آزبست ارگانیک (NAO) و سرامیک.

  • لنت های ترمز نیمه فلزی

لنت های ترمز نیمه فلزی که به سادگی لنت های ترمز فلزی نیز نامیده می شوند ، از فلزاتی مانند مس ، فولاد ، آهن و موارد دیگر تشکیل شده اند.از آنجا که فلز رسانای گرما عالی است ، لنت های ترمز فلزی را می توان در طیف وسیعی از دماهای کارکرد استفاده کرد و آن را به گزینه ای محبوب برای رانندگان با عملکرد بالا تبدیل می کند.نقطه ضعف ترمزهای نیمه فلزی این است که معمولاً سر و صدای بیشتری نسبت به هم ترازهای ارگانیک یا سرامیکی خود دارند.

  • لنت های ترمز ارگانیک

لنت ترمز ارگانیک محبوب ترین انتخاب برای خودروهای جدید است.آنها از مواد مختلفی مانند ترکیبات کربن ، فایبرگلاس ، لاستیک و موارد دیگر تشکیل شده اند.در ابتدا ، لنت های ترمز ارگانیک از آزبست ساخته شد.با گذشت زمان ، مشخص شد که آزبست سرطان زا است که منجر به تولید لنت های ترمز غیر آلی آزبست (NAO) شد.

مزیت لنت های ترمز ارگانیک این است که ارزان هستند.جنبه “بد” لنت های ترمز ارگانیک این است که برای دمای شدید مناسب نیستند.آنها همچنین تمایل دارند زودتر از بین بروند ، به این معنی که شما باید بیشتر آنها را جایگزین کنید.

  • لنت ترمز سرامیکی

همانطور که از نامش مشخص است ، این لنت ترمزها از سرامیک ساخته شده اند.بزرگترین مزیت این لنت های ترمز این است که بسیار بی صدا هستند.آنها در مقایسه با انواع دیگر لنت های ترمز بیشترین عمر را دارند و ساییدگی کمتری به بقیه سیستم ترمز وارد می کنند.بزرگترین عیب هزینه تولید و در نتیجه قیمت بالای خرید لنت ترمز سرامیکی است.

چه زمانی لنت ترمز باید تعویض شود؟

به طور کلی لنت ها باید هر ۵۰ هزار مایل تعویض شوند.با این حال ، عوامل زیادی مانند نوع لنت ، سبک رانندگی و شرایط رانندگی در زمان تعویض نقش دارند.لنت ممکن است دارای یک قطعه فلزی باشد که هنگام خالی شدن با دیسک ترمز تماس پیدا کرده و صدای جیغی ایجاد می کند.اگر احساس می کنید بیشتر از حد معمول طول می کشد تا خودروی خود را متوقف کنید ، سیستم ترمز شما ارزش بررسی را دارد.

چه زمانی لنت ترمز باید تعویض شود؟

تعویض لنت ترمز

هنگام تعویض لنت ترمز ، مهم است که آنها را در هر دو چرخ واقع در یک محور تغییر دهید.لنت های روی یک محور معمولاً به یک اندازه فرسوده می شوند ، با این حال ، ترمزهای جلو بیشترین کار را می کنند ، بدین معنی که لنت های جلو بزرگتر هستند و سریعتر فرسوده می شوند.

قیمت لنت ترمز

اکنون ، پس از اطلاع کامل از لنت ، ممکن است این سوال برای شما پیش آید که “قیمت تعویض لنت ترمز چقدر است؟”

همانطور که قبلاً در مقاله ذکر شد ، قیمت انواع قطعات خودرو بسته به عوامل مختلف مانند مارک و نوع بسیار متفاوت است.توجه داشته باشید که لنت ارزان تر معمولاً سریعتر خراب می شود ، به این معنی که فاصله تغییر محدود می شود و در دراز مدت هزینه بیشتری برای شما خواهد داشت.

خلاصه

لنت های ترمز شما نقش مهمی در توقف خودرو و ایمن ساختن شما و دیگران دارند.به طور کلی آنها هر ۵۰ هزار مایل باید تعویض شوند ، اما عوامل زیادی مانند سبک رانندگی ، نوع لنت و شرایط رانندگی در این امر نقش دارند.به طور کلی ، سه نوع لنت ترمز وجود دارد-نیمه فلزی ، ارگانیک و سرامیکی. همه انواع ذکر شده دارای مزایا و معایب خود هستند.لنت ها پس از مدتی استفاده نباز به تعویض دارند و نوع با کیفیت تر دیرتر تمام میشود.هنگام نصب لنت جدید احتیاط بیشتری داشته باشید.

نظر خود را بنویسید

avatar