دلایل خرابی کولر خودرو

دلایل خرابی کولر خودرو

اکثر مردم نمیدانند که چگونه مشکلات کولر اتومبیل خود را تشخیص دهند.دلایل مختلفی وجود دارد که ممکن است کولر اتومبیل شما کار نکند ، در اینجا بیشترین مشکلات و چگونگی رفع آنها توسط فروشگاه پارت پیام عرضه کننده گیربکس پراید و تیبا ارائه شده است.

مشکل: هنگام روشن کردن کولر ، بوی بدی وارد میشود

وقتی تهویه مطبوع اتومبیل خود را روشن می کنید و بوی مضر کپک به سوراخ های بینی شما وارد می شود ، این به دلیل رشد باکتری ها در سیستم است.این مشکل در مورد خودروهایی که به ندرت از سیستم تهویه هوا استفاده می کنند ، قدیمی تر هستند یا غالباً از حداکثر تنظیمات استفاده می کنند (به دلیل رطوبت اضافی در واحد) معمول است.ممکن است باکتری ها ، کپک ها ، قارچ ها و سایر میکروارگانیسم ها در سیستم ایجاد شوند.این رشد ، بوی بدی را ایجاد می کند که از منافذ خارج می شود.

راه حل: فیلترهای هوا می توانند آلودگی ، آب ، گرد و غبار و سایر آلاینده ها را جمع کرده و پس از مدتی بو تولید کنند.تعویض فیلتر هوا به مقابله با این مسئله کمک می کند.اگر با تعویض فیلتر بوی تعفن ریشه کن نشود ، یک تکنسین باید محلول ضد باکتری را اضافه کند تا کپک و سایر آلاینده های سیستم را از بین ببرد.

خرابی کولر خودرو

مشکل: AC هنگام روشن شدن صدا ایجاد می کند

هر زمان اتومبیل شما صدایی ایجاد می کند که قبلاً در آنجا نبوده است می تواند نشانه ای از مشکل باشد.کولر خودرو هنگام استفاده نسبتاً ساکت است.وقتی کولر خود را روشن می کنید و صدای جغجغه ، صدای کوبیدن یا سایر صداهای غیرمعمول را می شنوید ، طبیعی است که کمی عصبی شوید و میخواهید بفهمید که علت این مسئله چیست.این می تواند به دلیل برگها یا بقایای جاده ای باشد که واحد را مسدود کرده و انواع صداهای غیرمعمول را تولید می کند.همچنین می تواند نشان دهنده شکستن قطعات کولر خودرو باشد.

راه حل: ادامه استفاده از کولر ممکن است فقط اوضاع را بدتر کند.وسیله نقلیه خود را برای بازرسی به یک تکنسین معتمد برسانید.با یک بازرسی دقیق می توان تعیین کرد که آیا یک قطعه اصلی خراب است و آیا باید جایگزین شود یا خیر.

مشکل: کولر خودرو شما کار نمی کند

مانند اکثر موارد زیر کاپوت ، کولر خودرو به دلایل مختلف می تواند از کار بیفتد.بیایید چند دلیل متداول را که ممکن است باعث خرابی کولر خودرو شما شود را بررسی کنیم.

  • ماشین شما دارای نشت مبرد است

این یکی از رایج ترین دلایل کار نکردن کولر اتومبیل است.نشت می تواند از تعدادی مکان مختلف نشات گرفته باشد.این می تواند در نتیجه شکستن مهر و موم های لاستیکی و شیلنگ ها باشد و این امر اجازه فرار مبرد را می دهد.

  • مشکلی در کمپرسور وجود دارد

سیستم تهویه مطبوع شما برای ادامه حرکت هوا به کمپرسور متکی است ، اما اگر کمپرسور به درستی کار نکند ، آن مبرد قرار نیست حرکت کند.یکی از دلایل اصلی خراب شدن کمپرسور ، عدم استفاده طولانی مدت از آن است.شما باید به مکانیکی خود مراجعه کنید تا بدانید که چه چیزی باعث ایجاد مشکل در کمپرسور شما می شود.

  • مسائل الکتریکی

موارد مختلفی وجود دارد که می تواند باعث مشکلات الکتریکی در تهویه مطبوع اتومبیل شما شود.در حالی که رفع مشکلات الکتریکی در سیستم تهویه مطبوع اغلب آسان است ، اما باید سریعاً رفع شود.

مهم نیست که کولر خودرو شما چه علائمی را تجربه می کند ، یک تکنسین واجد شرایط خودرو می داند که چگونه مشکلات متناوب کولر اتومبیل را به درستی تشخیص دهد و چگونه عملکرد تهویه مطبوع شما را به درستی بازیابی کند.

خرابی کولر ماشین و علت خنک نکردن آن

پیش از این برای خنک ماندن برنامه ریزی کنید

برخلاف بسیاری از سیستم های موجود در اتومبیل های امروزی ، هیچ چراغ هشدار دهنده ای وجود ندارد که شما را از مشکلات تهویه مطبوع آگاه کند.از آنجایی که شما نمی خواهید منتظر بمانید تا مشکلی پیش بیاید و اغلب این مشکلات در ناخوشایندترین زمان ظاهر می شوند ، بهتر است قبل از رسیدن هوای گرم ماشین خود را به متخصص برسانید تا مطمئن شوید همه چیز خوب است.

اختصاص دادن زمان برای بررسی تهویه مطبوع قبل از شروع تابستان یا به محض مشاهده مشکلی ، می تواند در غم و اندوه ، وقت و هزینه شما صرفه جویی کند و همچنین به شما کمک می کند تا در تمام طول تابستان خنک بمانید.

نظر خود را بنویسید

avatar