چه نکاتی در شهربازی رعایت میشود

چه نکاتی در شهربازی رعایت میشود

وسایل شهربازی باید از ایمنی بسیاری برای افراد برخوردار باشند. برای این کار حتما باید بازرسی های لازم و ضروری انجام شود تا جان افراد حفظ شود و افراد با خیال راحت از وسایل استفاده کنند و از هیجان موجود در شهربازی نهایت لذت را ببرند.

در ادامه به اینکه چه نکاتی باید در شهربازی رعایت شود، چه درباره محیط و چه نکات که درباره وسایل شهربازی که به عنوان تجهیزات شهربازی سرپوشیده ساخته میشود،باید رعایت شود، میپردازیم.

بازرسی از شهربازی

باید به چند علت از شهربازی و وسایل آن بازرسی انجام شود:

  1. اگر قطعه دچار اشکال است، شناسایی میشود تا باعث صدمات و خسارات جانی و مالی نشود.
  2. برای اینکه وسایل با کیفیت دراختیار مصرف کنندگان قرار گیرد باید تایید بشوند.
  3. باید وسایل مورد بررسی قرار گیرند تا عملکرد آن مشخص شود.
  4. قسمت هایی که ممکن است باعث اشکال شود مشخص میشود.
  5. گزارشی از وسایل برای سنجیدن آن ها ایجاد شود.

چگونه میتوان وسایل شهربازی را بازرسی کرد؟

بازرسی وسایل شهربازی انواع بسیاری دارد که در اینجا به چند مورد اشاره میشود:

  1. بازرسی هنگامی که وسایل در حال ساخت اند: اینکار برای این انجام میشود تا از مراحل ساخت وسایل با استاندارد های لازم اطمینان حاصل شود.
  2. بازرسی هنگام نصب وسایل و قبل از استفاده از آن ها : این کار باعث نصب اصولی وسایل میشود و همچنین قبل از افتتاح وسایل با ابزار تست بار اینکار صورت می گیرد تا استاندارد ها و شرایطی که طراح وسایل بیان کرده مورد بررسی قرار گیرد.
  3. بازرسی زمان افتتاح و استفاده از وسایل: در این مرحله برای بازرسی ممکن است قطعات وسایل بازی باز شود ، یا رنگ را پاک کنند و یا ضخامت وسایل را بسنجند تا از مقداری که ممکن است دچار ساییدگی شود اطمینان حاصل کنند و … تا بازرسی به صورت دقیق تر انجام شود.

چه نکاتی در شهربازی رعایت میشود

چه نکاتی در شهربازی رعایت میشود

اگر وسایل مورد استفاده در شهربازی ها غیر استاندارد باشند و ایمن نباشند میتوانند مشکلات و خسارات زیادی را برای مردم علی­الخصوص کودکان ایجاد کنند. پس تمام افرادی که مالکین شهربازی ها هستند باید وسایل مورد استفاده در شهربازی را برای بازرسی به ادارات مربوطه معرفی کنند.

یکی از وسایل های تولیدی این شرکت ایرهاکی است که برای شهربازی های سرپوشیده هم بسیار مناسب می باشد.

نکاتی که باید در مورد شهربازی­ ها رعایت شود:

چند مورد از مواردی که در شهربازی باید رعایت شود را بیان میکند.

  1. افراد با توجه به گروه های سنی که دارند باید از وسایل شهربازی استفاده کنند. به عنوان مثال کودکان نباید از وسایلی مانند ترن هوایی و سقوط آزاد، چرخ و فلک هایی که ارتفاع بسیار زیادی داند ، سرسره های مارپیچ و …. که باعث آسیب دیدن در کودکان میشود. خانواده ها باید کودکان و فرزندانشان را با وسایل متناسب با سنشان آشنا کنند و به آن ها آموزش ببدهند چه چیزی برای آن ها مناسب و چه چیز هایی برایشان نامناسب است.
  2. خانواده ها حتما توجهشان را به کودکشان در هنگام بازی بدهند تا اگر مشکلی برای کودک پیش آمد، سریعا به او کمک کند.
  3. درست است که بازرس بررسی ها را انجام میدهد، اما بهتر است خانواده ها زمانی که میخواهند از یک وسیله استفاده کنند یک نگاه کلی به آن ها بیندازند و اگر دچار اشکالی از جمله شکستگی بود از استفاده از آن وسیله امتناع کرده و به مسئولین مربوطه اطلاع دهند.
  4. افراد ممکن است بیماری هایی از جمله فشار خون، بیماری های قلبی داشته باشند که استفاده از برخی وسایل باعث تشدید بیماری شود. اینگونه افراد باید حتما به مسئولین شهربازی اطلاع دهد .
  5. وسایل بازی باید روزانه کاملا تمیز شوند تا از ایجاد بیماری برای افراد جلوگیری شود. خانواده ها به کودکانشان آموزش دهند که زباله هایشان را در سطل زباله بریزند
  6. از نکات قابل ذکر دیگر این است که لبه های تیز وسایل درست شوند تا کودکان آسیب نبینند.
  7. مسئولان حتما توصیه های لازم برای استفاده از هر کدام از وسایل بازی را به افراد بدهند تا دچار مشکل نشوند. برای مثال وسایلی مانند ترن هوایی، سقوط آزاد و …. که باید کمربند ها  و تجهیزات ایمنی بسته باشند ، حتما افراد کمربند ها و تجهیزات ایمنیشان را ببندند و تا لحظه پایان و ایستادن کامل وسیله کمربند را باز نکنند.
  8. در زمانی که از اینگونه وسایل استفاده میکنید نباید از جای خود بلند شوید و یا جابجا شوید و بچرخید، تا وسیله بازی تعادلش بهم نخورد و خطری جانتان را تهدید نکند.
  9. درصورت بروز هر مشکل باید مسئول شهربازی به واحد های آتش نشانی اطلاع دهد.
  10. در مورد شهربازی های سرپوشیده نکته ای قابل توجه است و آن این است که باید حتما شهربازی تهویه مناسب داشته باشد.
  11. تجهیزات شهربازی کودکان هم باید دارای نکات ایمنی متناسب با کودکان باشند تا دچار مشکل نشوند.

نظر خود را بنویسید

avatar