رنگ نما چیست ؟

رنگ نما چیست ؟

مهم است که نمای خانه خود را به درستی رنگ آمیزی کنیم، نه تنها به دلایل زیبایی، بلکه همچنین برای محافظت. رنگ نما یک دفاع ضروری را فراهم می کند تا عوامل جوی مانند خورشید، باران، آلودگی یا گرد و غبار، به طور مداوم به تکیه گاه بیرونی آسیب نرسانند. به همین دلیل مهم است که به صورت دوره ای رنگ نمای خود را قبل از شروع خراب شدن به دلیل تأثیر این عوامل جوی تجدید کنیم. انواع مختلفی از رنگ های بیرونی وجود دارد، بنابراین گاهی اوقات تصمیم گیری در مورد خرید محصول در هنگام خرید نما دشوار است. در این مقاله ما به طور خلاصه آنچه را که باید قبل از خرید رنگ بدانید و همچنین نکاتی درباره رنگ آمیزی به شما می گوییم. متغیر هایی مانند نوع خانه ای که دارید و یا آب و هوای منطقه ای که در آن زندگی می کنید، مستقیماً بر خواصی که رنگ ایده آل برای نمای شما باید داشته باشد تأثیر می گذارد. در ادامه همراه ما باشید تا به نکاتی درباره رنگ آمیزی و انواع رنگ ها بپردازیم.

انواع رنگ نما

۱- رنگ نمای اکریلیک

این رنگ بیرونی بر پایه آب است و بسته به کیفیت فرمول محصول، ماندگاری ۱ تا ۳ سال یا ۵ تا ۱۰ سال، با ضمانت سازنده خواهد داشت. آنها رنگ هایی برای نما هستند که به دلیل کاربرد آسان خود برجسته می شوند و بیشترین استفاده را دارند. همچنین برای نمای بدون آسیب های قبلی مناسب هستند و برای محافظت از آنها نیاز به رنگ آمیزی دارند.

۲- رنگ سیلیکونی بر پایه آب

این رنگ مخصوص آب و هوای مرطوب و کنترل شده است که از جذب آب باران جلوگیری می کند و علاوه بر این، رطوبت موجود در نما را توسط آب و هوا حذف می کند. این یک رنگ نما بسیار مصرفی است که از رطوبت روی یک تکیه گاه سالم یا بدون آسیب های جدی محافظت می کند. علاوه بر این روکش های سیلیکونی را می توان در یک پایه بی رنگ نیز یافت. اینها در تکیه گاه هایی مانند دیوار های آجری، سنگی و بتنی استفاده می شوند که تنها رطوبت و آب را دفع کرده و از ایجاد قارچ و میکروارگانیسم ها جلوگیری می کند.

۳- رنگ سیلوکسان

این یک رنگ نما برای آب و هوای بسیار مرطوب است و تا ۱۵ سال طول می کشد. آنها رنگ های با کیفیتی هستند که برای محافظت در برابر آسیب های جدی ناشی از رطوبت استفاده می شوند. حاوی ذراتی است که آب را دفع کرده و رنگ های ضد کپک هستند. علاوه بر این، این نوع رنگ های بیرونی در زیر باران خود تمیز می شوند، بسیار تنفس پذیر هستند و دوام بالایی دارند. بنابراین اگر در آب و هوای بسیار مرطوب زندگی می کنید، این نوع رنگ نمای مورد نیاز شما است.

۴- رنگ الاستومری، رنگ الاستیک

این یک نوع رنگ بیرونی است که ویژگی اصلی آن کشسانی آن است. اگر می خواهید نمای شما ضد آب شود یا یک نما را با ترک های کوچک بپوشانید، زیرا آنها تخلخل ها، ترک های تا ۱ میلی متر (بسته به سازنده) را پوشش می دهند، این رنگ بهترین گزینه است. همچنین این نوع رنگ نما برای گچ، بتن یا آجر مناسب است. قبل از استفاده، ثابت کننده اکریلیک توصیه می شود.

۵- رنگ نمای سیلیکات

آن ها رنگ های بیرونی هستند که در صورت داشتن یک نگهدارنده ترمیم کننده حاوی رطوبت باقی مانده و چسبیده، باید از آنها استفاده کنید. سرشار از سیلیکات پتاسیم است که باعث می شود از طریق واکنش شیمیایی به سطوح معدنی مانند آجر، بتن و گچ بچسبد. این یک رنگ نما است که به طور گسترده در ملات ها استفاده می شود، به ویژه در ساختمان های قدیمی مانند هتل های نمادین یا کلیساها که ممکن است رطوبت را در تکیه گاه داشته باشند. این به این دلیل است که آنها در بخار آب نفوذ کرده و به سطح رنگ شده اجازه تنفس می دهند.

۶- رنگ خارجی پلیولیت

این نوع رنگ نما با رزین های اکریلیک و تضمین دوام تا ۱۲ سال مشخص می شود. علاوه بر این، محصولی با چسبندگی و مقاومت بسیار خوب در برابر عناصر است، بنابراین نیازی به پرایمر قبلی ندارد. این یک رنگ بسیار توصیه شده برای نمای بیرونی یا نمای شنی در شرایط بد و در آب و هوای بسیار خشک و شدید است.

رنگ نما چیست

نکاتی درباره رنگ آمیزی نمای ساختمان

۱- ساختمان جدید یا فرسوده

در مورد ساختمان جدید، باید مطمئن شوید که تمیز و خشک است، زیرا مطمئناً بیشتر از معمول دارای ذرات گرد و غبار برای کار های انجام شده قبلی است. علاوه بر این باید رنگ نما را انتخاب کنید که مشخصه اصلی آن پوشش است. برعکس اگر نما در وضعیت بدی باشد. قبل از استفاده از رنگ نما باید تکیه گاه را تعمیر کنید، این کار برای این است که ترک ها و شکاف های احتمالی را با ملات مخصوص بپوشانید و هنگامی که نما برای رنگ آمیزی مناسب است، توصیه می شود از رنگ نمای هیدروپلیولیت استفاده کنید زیرا مناسب ترین محصول برای نمای آسیب دیده است.

۲- منطقه آب و هوا

خرید رنگ نما با عملکرد مطلوب در نوع آب و هوا مهم است. بنابراین اگر در آب و هوای بسیار مرطوب زندگی می کنید، توصیه می شود به دنبال رنگ ضد آب باشید که حاوی مواد نگهدارنده ضد کپک و ضد سبز باشد. در حالی که اگر هوا خشک و آفتابی است، باید به دنبال رنگ مقاوم در برابر اشعه ماوراء بنفش باشید.

۳- چسبندگی

اگر رنگ نما دارای چسبندگی بالایی به بستر باشد، از یک طرف از ترک خوردن جلوگیری می کند و از طرف دیگر مجبور به پوشاندن لایه آغازین قبلی می شود.

۴- سطح پوشش و عملکرد

سطح بالایی از پوشش و عملکرد در رنگ آمیزی نمای بیرونی، از پوشاندن بیشتر رنگ به پایه جلوگیری می کند، بنابراین صرفه جویی در زمان و رنگ آمیزی قابل توجه است. گاهی اوقات این نوع رنگ ها با کارایی بالا و روکش معمولاً قیمت بالاتری دارند اما هنگامی که رنگ را روی پایه قرار می دهید، صرفه جویی در کار و مواد خلاف آن را ثابت می کند.

مراحل لازم برای رنگ آمیزی نما

هنگامی که مناسب ترین رنگ نما را برای خانه خود انتخاب کردید، باید مراحل زیر را دنبال کنید:

۱- قسمت هایی از پنجره ها، درها یا کفپوش هایی را که نمی خواهید رنگ کنید بپوشانید

۲- تعمیر و پشتیبانی

۳- نظافت و مرتب کردن سطح نما

۴- استفاده از رنگ بیرونی

در نهایت باید بدانید که آب و هوا برای اعمال رنگ نما، باید معتدل باشد. این بدان معناست که یک روز بارانی، گرمای شدید یا باد نباید رنگ آمیزی کنید، زیرا آب و هوای شدید می تواند لایه سطحی رنگ را بشکند. بنابراین اگر مثلا تابستان است، رنگ آمیزی زود هنگام یا اواخر روز که درجه حرارت متوسط ​​است مناسب است.

کار در ارتفاع قم

شرکت بالابان از جمله شرکت های عالی در زمینه کار در ارتفاع قم است که با کادری مجرب و آموزش دیده، سرعت و دقت بالا و… توانسته موفقیت های بسیاری را کسب کند. کار در ارتفاع قم با خدمات شهری و صنعتی که انجام‌ می دهد، در زمینه رنگ آمیزی نما، ابرو طی شیشه، رسوب زدایی، عایق کاری، ایمن سازی و… فعالیت می کند. همچنین شستشو نما قم از دیگر کارهایی ست که این شرکت انجام می دهد.

نظر خود را بنویسید

avatar