چرا فروش ندارم؟چگونه فروش بیشتری داشته باشم؟

چرا فروش ندارم؟چگونه فروش بیشتری داشته باشم؟

چگونه فروش بیشتری داشته باشم ؟

سلام خدمت مخاطبین عزیز سایت عمده فروشی لباس زنانه در خدمت شما هستم با موضوع جدیدی دیگری که این روز ها بازار پوشاک ایران و سایر کشور های دیگر را خیلی تحت تاثیر قرار داده و خاطر اکثر فروشندگان پوشاک زنانه و بچگانه را در این سودای بازار فروش مکدر کرده چیزی که در ذهن شما فروشنده عزیز روشن شده

چرا فروش ندارم؟

چرا فروش من مثل قبل نیست؟

چگونه فروش بیشتری داشته باشم ؟

چرا فروش آنلاین جوابگوی بازار شب عید ما نیست؟

فارغ از بحث داغ بیماری کرونا و رعایت پروتکل های بهداشتی در بازار که حضور مردم را در میان کاسب ها و یا حتی در بازار شب عید شهر شما کم رنگ کرده بود دلایلی را برسی میکنیم که فروش شما را دستخوش تغییرات زیادی کرده به گونه ای که شاید به دنبال راه حلی اساسی باشید برای این مشکل و اینکه پیدا کنید مشکل چه هست ؟و چه کاری باید برای فروش بهتر این روزهای بازار لباس انجام دهید تا رونق اقتصادی بهتری داشته باشید.

تنوع زیادی در مغازه
اولین خطا همین جاست اگر شما بخواهید همه جور اقلامی از پوشاک در مغازه یا فروشگاه خود قرار دهید مثلا ۲۰۰ الی ۲۵۰ قلم در انواع مختلف لباس زنانه و بچگانه تیشرت .بلوز شلوار . شومیز شلوار خانگی شلوار لی شلوار کتان روسری مانتو تاپ شلوار ها ست باشگاهی دخترانه و زنانه و بچگانه یا رگال های مختلف از انواع مختلف لباس انواع بافت انواع بافت گپ انواع شومیز مجلسی انواع دیگر شلوارهای ساپورت گیاهی و …. بچینید بعد از مدتی خواهی دید که در بخش صندوق احتمالا فقط ۲۰ یا ۳۰ الی ۴۰ قلم را بهتر و بیشتر فروخته اید بعضی از کارها ممکن است اصلا فروخته نشده باشد و این مدت فقط فضای مغازه را گرفته و هزینه ای برایش پرداختید که فروش هم نرفته که مجبورید یا به انبار برگردانید که برای سال بعد مجدد بفروشید و بخشی از سرمایه تان هم برگشت نکرده و تنها روی ۳۰ الی ۴۰ قلم از ۲۵۰ قلم لباس از لباسهای مختلفی که آورده بودید سود برده اید و اینجاست که باید بگویم شما اول باید سبک فروش خود را تعیین کنیدبعد تصمیم بگیرید.

برای مثال: اگر یک ارزانسرای پوشاک هستید بحث فرق میکند باید تنوع اجناس داشته باشید اما به دلیل اینکه در ارزانسرا تنوع باید زیر باشد ولی با سود کم مثلا گاهی مجبورید روی یک لباس مبلغ اندک و سود جزیی بذارید و سود اندک ببرید روی یک مدل اما در نظر داشته باشید چون یک ارزانسرا هستید روزانه تیراژ بالایی اگر می فروشید برایتان همین اندک سود کم، مبلغ سود بسیار خوبی را جبران میکند اینجا بحث فرق دارد و تکنیک ارزانسرایی است که فروش خوبی خواهد داشت چون یک ارزانسرا رگال ها و سبد های مختلف حراجی دارد و تنوع زیاد اجناس برای مشتری از تکنیک های آن است که در کنار سود کمی که شما روی اجناس میکشید اما برایتان فروش خوبی را رقم می زند.
ولی اگر تخصصی کار کنید و سبک فروش تعیین کنید بحث فرق می کند شما باید روی یک محصول کار کنید مثلا اگر فقط شومیز مجلسی بفروشید و آن را با شال یا شلوار به سلیقه ی خود ست کنید و لباس های ست بفروشید یا فقط شلوار لی بفروشید یا شلوار کتان و فقط شلوار زنانه فروشی داشته باشید بخاطر سبک فروش خود باید کارهای شیک و خاص و با کیفیت بیاورید در قیمت های متنوع که مشتری قدرت خرید داشته وبا توجه به نوع قیمت و کیفیت حق انتخاب به مشتری خود بدهید .

اینجا شما باید مثلا شلوار لی مارک koton یا مثلا شلوار لی های خوش دوخت و انواع مختلف آن را بیاورید ولی یک قلم جنس را کار می کنید یعنی فقط شلوار میفروشید اما تخصصی، وقتی بصورت تخصصی یک جنس را بفروشید در منطقه یا خیابانی که هستید شناخته می شوید و این در پیشرفت شما بسیار حاضر است چون تخصصی کار می کنید. مثلا فقط شال و روسری می فروشید یا فقط مانتو میفروشید. بصورت رگال های مختلف مجلسی، اداری، تابستانه، بهاره، پاییزه در کنار رشد از فضاهای مجازی جهت فروش بهتر کمک بگیرید مثل پیج اینستاگرام یا فیس بوک( در کشور های خارجی شبکه ی فیس بوک در فروش و بیزینس فعال است .) اجناس مغازه را در آن پیج قرار داده و در جهت رشد مغازه مشتریان خود را به آن دعوت کنید برای فروش بهتر خود کارت چاپ کنید تبلیغ کنید دیزاین خوبی برای چیدمان مغازه انتخاب کنید اتاق پرو های خوبی با آینه و سیستم تهویه داشته باشید و اصطلاحا یک فروشنده تخصصی خوب باشید ولی فقط در یک بخش تخصصی مثلا فقط در شلوار زنانه کار کنید یا فقط شال و کلاه یا فقط شال و روسری یا هر جنسی که دوست دارید بفروشید یا مثلا فقط شومیز ها و تاپ های مجلسی کار کنید ولی شما اینجا در سبک فروش بوتیک و تخصصی دارید پیش میروید و این کلید موفقیت شماست.

مثلا، اگر شما سبک فروش خانگی را انتخاب می کنید، در این روش بسته به سلیقه مردم محله و منطقه و تنوع فصل باید چند مدل کار بیارید و به فروش خانگی بپردازید از مشتریان خود بپرسید چه کار ها یا اجناسی بیشر میخواهند مثلا فقط تیشرت و شلوار و لباس های راحتی بیاورید و روی چند قلم کار کنید یا فقط شلوار لی و بیرون پوش یا فقط لباس زیر زنانه ،بفروشید. در کنارش فروش بدلیجات هم که با رنگ لباس ها هماهنگ باشد تنوع خوبی ایجاد میکند بهتر است اتاقی را به این کار اختصاص دهید یا مثلا قسمتی از پارکینگ خانه را با پرده شکیل و زیبا جدا کرده قسمتی را یه آینه و گلدان بگذارید و یک میز و صندلی که فروشگاه خانگی شما جذاب و مرتب به چشم بیایید و مشتری رقبت به خرید از شما بشود برخی خانم های عزیز در فروش خانگی مرتب بودن و تمیز ارائه دادن به مشتری را در نظر نمی گیرند لباس ها مچاله شده نا مرتب روی هم ریخته که به مشتری نشان می دهند و این کار ضربه بدی به فروش خانگی شما میزند و افراد خیلی کمی از شما خرید میکنند با ایجاد فضای مرتب و زیبا میل خرید در مشتری خود ایجاد کنید گروه واتس آپ یا کانال تلگرام بزنید و مشتریان محلی خود را جمع کنید کم کم با صبوری و تنوع بهتر پوشاک و مناسب با سلیقه مردم خود به فروش خیلی بهتری خواهید رسید. حالا انتخاب با شما میخواهید ارزانسرا باشید یا بوتیک یا فروش خانگی؟تصمیم با توست مسیرت را انتخاب کن.

تکنیک خرید شما برای مغازه
خیلی مهم است که یک فروشنده پوشاک یا مغازه دار دانش تخصصی در خرید اجناس داشته باشد یک نکنه ی بسیار مهم که اکثر فروشنده ها به آن توجه ندارد را اینجا برای شما شرح میدهم
آن کلید مهم  زمان خرید است یک مغازه دار باید زمان خرید اجناس را متناسب فصول بلد باشد مثلا در آخرین ماه تابستان، خرید اجناس پاییزه و زمستانه را انجام دهد و اول مهر اجناس فصل پاییز و زمستان خود را در ویترین چیده باشد
یا مثلا ماه دی اجناس شب عید و بهاره ی خود را خرید کند و برای اول بهمن ویترین مغازه خود را چیده و مهیا کرده باشد چون خرید شب عید مردم کوچه بازار ، از اول بهمن آغاز می شود.
توجه به اینکه چه زمانی چه جنسی برای مغازه خرید کنید نکته ی بسیار مهمی است که در تجربه و گذر زمان یاد می گیرید بهتر است در این زمینه با چند مغازه دار با تجربه صحبت کنید و با تحقیق میدانی و واقعی خود نیز اطلاعات جمع کنید این مقاله فقط نکات تخصصی تئوری فروش واقعی  را در ذهن شما روشن میکند حتما در این زمینه به گفتگو بپردازید و بصورت عملی با چند مغازه دار با تجربه صحبت کنید تا مطلب برایتان روشن تر شود. کسانی هم که فروش خانگی دارند به زمان خرید محصول توجه کنند. برخی فروشندگان به نکته ای که شرح دادم ، توجه نمی کنند و از زمان بندی بازار عقب هستند این نکته اگر رعایت نشود فروش شما را کاهش داده و در بازار رقبای فروش پوشاک زنانه و بچگانه افت کرده و موفق نمی شوید.

پرسنل فروش شما ناشی است؟
گاهی خودتان خبر ندارید ولی ممکن است فروشنده شما وقت کافی برای مشتری نمی گذارد و با پاسخ های کوتاه دادن مشتری راغب به خرید نمیشود.
اگر خودتان فروشنده هستید حتما با اولین برخورد با مشتری آنها را به سمت رگال ها هدایت کنید و برایشان توضیح دهید که در هر رگال و سبد چه اجناسی و از چه قیمتی دارید یا اجناس جدیدتان یا اجناسی که دارید را به ایشان معرفی کنید از رنگش جنسش و کاربردش برای مشتری بگویید تا میل خرید در مشتری استارت بخورد و حتی به او پیشنهاد دهید یکبار لباس را پرو کند امتحانش که ضرری نداره این جمله یک محرکه خرید است. در برخورد خود با مشتری با انرژی صحبت کنید و حس خوبی را منتقل کنید تا انگیزه ی خرید در مشتری شما برانگیخته شود انرژی شما در تعامل با مشتری خیلی مهم است.

به دلیل اینکه تنوع باید زیاد باشد در نتیجه شما نیاز به سرمایه و فضای بیشتری دارید که این تنوع اجناس را تامین کنید و همچنین شما برای اداره ی یک مغازه ی ارزان سرا به فروشندگان بیشتری نیاز دارید. بنابر این فکر نکنید که داشتن و مدیریت یک ارزان سرا کار آسانی است، اما اگر بتوانید ارزانسرایی با توجه به نکات گفته شده راه اندازی و مدیریت کنید قطعا سود خوبی در این مسیر نصیب شما میشود .حالا ممکن است بپرسید چطور و چگونه؟ و من به شما میگویم که مشتری بیشتر تمایل دارد از مغازه یا فروشگاهی خرید کند که از تنوع بیشتر و قیمت های متناسب تری برخوردار است .

اعتبارنامه یا بهتر بگم اعتمادنامه درست کنید

یک دفترچه یا مثلا دفتر بزرگ قرار دهید و از مشتری بخواهید بعد از خرید علت رضایت خود از خرید را در دفتر اعتبار سنجی مغازه شما بنویسد یا مثلا تعدادی پرسشنامه طراحی کنید با پاسخ های کوتاه چهار گزینه ای که مشتری پاسخ دهد. طراحی سوالاتش با شما
مثلا
آیا از برخورد فروشنده راضی هستید؟
آیا اجناس مورد علاقه خود را از اینجا خرید کردید؟
آیا تنوع اجناس را دوست داشتید ؟
چه پیشنهادی برای مغازه ما برای فروش بهتر دارید؟

این کار باعث میشود شما به شناخت بیشتری از نحوه برخورد و فروش خود پیدا کنید و با نظریات مشتریان خود آشنا شده و حتی این امر باعث رشد بیشتر شما در این مسیر شده و اطلاعات بیشتری بدست می آورید که به سبک فروش و مغازه داری بهتر شما کمک زیادی میکند و مشتری نیز حس خوبی از خرید خود خواه  داشت و برای خرید بعدی احتمال زیاد، باز سراغ مغازه شما می آید چون به او اهمیت داده اید و این امر در ذهن خریدار ثبت شده و اثر مثبتی خواهد داشت.

حالا چطور در یک ارزانسرا ی پوشاک به سود خوب می رسیم ؟

تکنیک یک ارزانسرای خوب این است که اجناسش را با سود اندک و جزئی در تیراژ بالا بفروشد، ناخودآگاه فروش اجناس در همین تیراژ بالا ،جبران کننده ی سود زیاد شما خواهد بود و اینجاست که همین سود اندک روی هر قلم جنس برای شما سود و فروش بالا را تضمین میکند.
نکته ی طلایی
یکی از اشتباهات یک ارزانسرا این است که فکر نکنید داشتن یک ارزانسرا یعنی داشتن اجناس ارزان در مغازه . بلکه ارزانسرا یعنی: شما لبلس هایتان را ارزان میفروشید یعنی رنج قیمت اجناس شما باید شامل قیمت الف تا پ باشد. یعنی هم اجناس قیمت پایین و حراجی و هم قیمت متوسط رو به خوب و هم قیمت بالا داشته باشید که مشتری قدرت انتخاب بهتری داشته و آزادانه انتخاب کند. در نهایت این شما هستید که باید فکر کنید و با توجه به توان و بودجه ی خود مسیرتان را در صنعت پوشاک انتخاب کنید اینکه میخواهی یک ارزانسرا داشته باشی یا یک فروشگاه یا فروش خانگی به خودت بستگی دارد مطالعه کن .تحقیق و مشورت کن، جوانبش را بسنجد و باتوکل به خدای مهربان انتخابت را عملی کن . یک جمله ی کلیدی روانشناسی  به تو بگویم( دست بکار شو، همین حالا شروع کن )* شروع کن دوست من .امیدوارم با آگاهی و دانش درست گام بردارید و در این مسیر بهترین ها برایتان رخ دهد برکت و مهرو تندرستی برایتان باشد.کسبتان با برکت عزیزانم نظرخود را در زیر مقاله در بخش دیدگاهها بنویسید.امیدوارم از این مطالب کاربردی استفاده کرده و فروش خیلی بهتر و کسب پر رونق داشته باشید.”بهترین ها براتون”

نظر خود را بنویسید

avatar