چاپ روی کاشی و سرامیک چیست ؟

چاپ روی کاشی و سرامیک چیست ؟

نقاشی روی سرامیک دارای سابقه ای هزار ساله است. اساس این فناوری تا همین اواخر، روی سرامیک با رنگ های سرامیکی خاص نقاشی می شد و پس از آن سفیدها را در کوره ها در دمای حداکثر ۱۰۰۰ درجه می پختند. ظاهر موزاییک های عکاسی اجازه داد تا این مواد را از دنیای محو شدن و بدوی گرایی به سطح کاملاً جدید هنری و زیبایی شناختی برسانند.

فناوری های مدرن به حدی بالا رفته است که به شما امکان می دهد با استفاده از فناوری چاپگر های دیجیتال با رنگ های سرامیکی مخصوص (تونر) تصویری را روی سرامیک قرار دهید که تصاویر با کیفیت طولانی مدت را بدون از دست دادن براق و رنگ های زنده ارائه می دهد. کاربردهای اصلی چاپ روی کاشی و سرامیک برای حمام (برای تزئین دیوارها، کف، سقف)، آشپزخانه، استخرهای شنا و … است. همچنین مزایای چاپ عکس روی کاشی و سرامیک:

– بی ضرر بودن و احترام به محیط زیست،

– مقاومت در برابر نور خورشید، آلودگی، مواد شیمیایی، رطوبت بالا

– روشنایی و وضوح تصویر به دلیل فناوری جدید چاپ عکس سرامیکی

– امکان پیاده سازی فوق العاده ترین راه حل ها برای ایجاد دکوراسیون داخلی شما

انواع روش های چاپ روی سرامیک

۱- روش چاپ سابلیم در سرامیک

این فناوری شامل استفاده از چاپگر با جوهرهای تصعید ویژه است که با آن تصویر آینه بر روی کاشی چاپ نمی شود بلکه بر روی کاغذ مخصوص این منظور طراحی شده است. سپس یک ورق از این کاغذ به کاشی اعمال می شود و همراه با آن در دمای تا ۱۸۰ درجه سانتیگراد زیر پرس قرار می گیرد. فرآیند انتقال یا چاپ تصویر تنها ۳ دقیقه طول می کشد، پس از آن کاشی تمام شده را در آب سرد پایین می آورند و سپس با لایه ای از مینا شفاف می پوشانند تا نتیجه را تضمین کرده و از آن در برابر هرگونه آسیب مکانیکی محافظت کنند.  به این ترتیب می توانید هر تصویری را، هم در کل سطح کاشی و هم در قسمت های جداگانه آن اعمال کنید.

۲- روش داک داغ

گفته می شود در این فناوری، چاپ کاشی و سرامیک مشابه مرحله قبلی است زیرا یک تصویر یا هر تصویری روی کاشی چاپ نمی شود بلکه روی کاغذ انتقال داده می شود که روی کاشی اعمال می شود و برچسب لاک روی آن اعمال می شود.  مرحله نهایی پختن کاشی تمام شده در کوره خفه کن در دمای حداکثر ۹۰۰ درجه سانتیگراد است.

۳- روش پختن

یکی دیگر از روش های احتمالاً قابل اعتماد برای اعمال الگوی روی سطح کاشی و سرامیک که شامل استفاده از جوهر و پودر مخصوص است که روی آن لعاب اعمال می شود و سپس کاشی برای پخت در دمای کوره ارسال می شود. بیش از ۸۰۰ درجه سانتیگراد در نتیجه، الگوی تمام شده با کاشی یکی می شود، در حالی که دارای یک سطح برجسته جذاب است. چنین موزاییک عکاسی با استحکام و دوام بالا و همچنین مقاومت در برابر تأثیرات خارجی مشخص می شود، به همین دلیل هزینه آن بیشتر از انواع محصولات است.

۴- روش درمان UV

ایمن ترین روش تولید فتوسرامیک از نظر محیطی روش UV است. بر اساس استفاده از جوهر نانو مخصوص است که تحت تأثیر اشعه ماوراء بنفش تقریباً فوراً خشک می شود. بر خلاف روش های دیگر، این نقاشی با چاپگر مخصوص UV روی مینای دندان اعمال می شود. بنابراین می توان هر الگویی را نه تنها در سرامیک، بلکه در انواع دیگر مواد: شیشه، پلاستیک، چوب و غیره اعمال کرد. فتوتیل بدست آمده با این روش عمر مفید محدودی تا ۱۰ سال دارد و برای نگهداری نیاز به استفاده از شوینده های مخصوص دارد.

۵- چاپ مستقیم روی کاشی های سرامیکی

علاوه بر روش های فوق برای چاپ الگو روی کاشی و سرامیک، یک روش چاپ مستقیم نیز وجود دارد. این فناوری جدید برای ایجاد تصاویر عکاسی و پانل های کامل بر اساس استفاده از چاپگرهای خاص است که با آنها یک تصویر دیجیتالی مانند کاغذ معمولی روی کاشی ها چاپ می شود.

چاپ روی کاشی و سرامیک چیست

چاپ روی کاشی و سرامیک چیست

چاپخانه بوشهر

چاپ روی کاشی و سرامیک تقریبا فضای بی پایانی را برای دکوراسیون باز می کند. کانون تبلیغات بوشهر از بهترین مراکز چاپ روی کاشی و سرامیک است که می توانید با متخصصان ما تماس بگیرید. آنها اطلاعات مفصلی را در اختیار شما قرار می دهند، به شما کمک می کنند موزاییک عکس را برای حمام یا آشپزخانه سفارش دهید، به شما می گویند که چگونه تصویر مناسب را برای پانل عکس خود روی کاشی و سرامیک انتخاب کنید. برای انتخاب خودکار تصاویر، از بخش سایت ما استفاده کنید.

نظر خود را بنویسید

avatar