از مانیتور صنعتی محافظت کنید

از مانیتور صنعتی محافظت کنید

نکاتی برای محافظت از مانیتور صنعتی

مانیتورهای صنعتی مناسب محیط های صنعتی با شرایط کاری سخت هستند.اینها دارای صفحه نمایش با اندازه بزرگ با وضوح بالا هستند و در صنعت خودرو ، تجهیزات پزشکی ، خطوط تولید غذا و نوشیدنی ها و غیره استفاده میشوند.محافظت از مانیتور صنعتی یک مرحله بسیار مهم است.بنابراین چگونه می توان از آن محفظت کرد؟شرکت مهندسی میکروالکترونیک در زیر به شما می گوید.

مشاهده

در مرحله اول ، از نظر بصری بررسی کنید که آیا دستگاه مشکلی دارد یا خیر.با بررسی منظم دستگاه می توانید به سرعت مشکل را در صورت وجود تعیین کرده و اقدام به تعمیر مانیتور صنعتی نمایید.

از فرسودگی داخل صفحه خودداری کنید

مانیتورهای CRT می توانند به دلیل کار طولانی مدت بسوزند و این امر در مورد LCD ها نیز صادق است ، بنابراین حتماً توجه داشته باشید ، در صورت عدم استفاده ، آن را خاموش کنید یا روشنایی صفحه نمایش را کاهش دهید ، در غیر این صورت باعث ایجاد فرسودگی داخلی می شود.فرسودگی یا پیری آسیب هایی دائمی هستند و پس از وقوع قابل جبران نیستند.علاوه بر این ، اگر محتوای ثابت به طور مداوم برای مدت طولانی نمایش داده شود ، ممکن است باعث گرم شدن بیش از حد برخی پیکسل های LCD و فرسودگی داخلی شود.

محافظت از مانیتور صنعتی

به حفظ رطوبت توجه کنید

به طور کلی ، هنگامی که رطوبت در ۳۰ ~ ~ ۸۰ حفظ شود ، صفحه نمایش می تواند به طور عادی کار کند ، اما هنگامی که رطوبت داخلی بیش از ۸۰ باشد ، تراکم در داخل مانیتور صنعتی ایجاد می شود.ترانسفورماتور قدرت داخلی و سایر سیم پیچ ها نیز پس از خیس شدن مستعد نشتی هستند و حتی ممکن است باعث اتصال کوتاه شوند.اجزای داخل دستگاه مستعد زنگ زدگی و خوردگی هستند ،بنابراین مانیتورهای LCD باید از رطوبت محافظت شوند.مانیتورهایی که برای مدت طولانی مورد استفاده قرار نمی گیرند ، می توانند به صورت دوره ای برای مدتی روشن شوند تا گرمای تولید شده توسط دستگاه رطوبت را خارج کند.

همچنین ، اجازه ندهید هیچ چیزی با ویژگی رطوبت وارد LCD شود.در صورت وجود مه ، قبل از روشن کردن دستگاه ، آن را به آرامی با یک پارچه نرم پاک کنید.اگر رطوبت وارد LCD شده است ، LCD باید در محل گرمتری قرار گیرد تا رطوبت و ترکیبات آلی موجود در آن تبخیر شود.اعمال قدرت بر روی LCD که حاوی رطوبت است می تواند باعث خوردگی قطعات داخلی و آسیب دائمی شود.

سطح صفحه نمایش را به درستی تمیز کنید

اگر متوجه شدید که سطح صفحه نمایش کثیف شده است ، می توانید آن را به آرامی با یک پارچه نرم آغشته به آب پاک کنید.آب را مستقیماً روی سطح صفحه اسپری نکنید.ورود آب به LCD باعث اتصال کوتاه روی صفحه می شود.قبل از تمیز کردن مطمئن شوید صفحه LCD خاموش است.

روش های تمیز کردن صفحه نمایش عبارتند از:

  • صفحه را با یک پارچه تمیز ، نرم و بدون پرز پاک کنید تا گرد و غبار و سایر ذرات از بین برود.
  • اگر تمیز نیست ، مقدار کمی پاک کننده شیشه بدون نیتروژن و بدون الکل را روی پارچه تمیز ، نرم و بدون پرز بریزید و سپس صفحه را پاک کنید.

افزایش عمر مانیتور صنعتی

از شوک اجتناب کنید

صفحه LCD بسیار شکننده است ، بنابراین از ضربه و ارتعاش قوی خودداری کنید.LCD شامل بسیاری از اجزای الکتریکی شیشه ای و حساس است.انداختن آن روی زمین یا سایر ضربات قوی مشابه می تواند باعث آسیب به صفحه LCD و دیگر قسمت ها شود.همچنین مراقب باشید که به سطح صفحه نمایش LCD فشار وارد نکنید.

دیگر نکات برای افزایش عمر مانیتور صنعتی

  • مانیتور را زمین نگذارید یا آن را روی سطحی ناپایدار قرار ندهید.
  • اجازه ندهید چیزی روی سیم برق آن قرار بگیرد.روی سیم راه نروید.
  • مانیتور را در محلی با تهویه مناسب ، دور از نور زیاد ، گرما یا رطوبت نگه دارید.
  • وقتی از مانیتور استفاده نمی کنید ، آن را خاموش کنید.

موارد فوق روشی است که توسط گروه مهندسی میکروالکترونیک برای نگهداری از نمایشگرهای صنعتی معرفی شده است که امیدوارم بتواند به همه کمک کند.

نظر خود را بنویسید

avatar