حقایق جالب در مورد آسانسور

حقایق جالب در مورد آسانسور

آیا تا به حال به این فکر کرده اید که چگونه فناوری زندگی روزمره را برای ما آسان می کند؟خوب ، یکی از بهترین و ضروری ترین اختراعاتی که ما در دنیای مدرن امروز از آن برای راحتی خود استفاده می کنیم آسانسور در اصفهان است!بسیاری از حقایق و افسانه های جالب در مورد آسانسورها وجود دارد که ممکن است هرگز نشنیده باشید و برخی دیگر از آنها را نیز ممکن است شنیده باشید.در اینجا برخی از واقعیت ها در مورد آسانسور توسط متخصصان در شرکت آسانسور اصفهان ارائه شده است.

حقایق جالب آسانسور

  • آسانسورهای برقی که امروزه می شناسیم و از آنها استفاده می کنیم ، به قرن نوزدهم برمی گردند.
  • این درست است که آسانسورها بیست برابر ایمن تر از پله برقی ها هستند و از نظر آماری ، آسانسورها امن ترین راه برای سفر هستند.آسانسورها توسط کابل های فولادی پشتیبانی می شوند و هر کابل توانایی نگه داشتن اتومبیل به تنهایی را دارد – بنابراین شما بسیار ایمن هستید.
  • آیا تا به حال در آسانسور شلوغ بوده اید و نگران این باشید که ممکن است بخاطر تعداد زیادی از افراد داخل آن سقوط کند؟خوب ، مطمئناً اینطور نیست ، آسانسورها طوری طراحی شده اند که اگر در کابین وزن زیادی وجود داشته باشد ، درها باز میمانند ، نگران نباشید.

,واقعیت های جالب در مورد آسانسورها

  • وقتی عجله دارید و آسانسور در طبقه بالا قرار دارد ، در حالی که شما در طبقه پایین هستید ، یکبار فشردن دکمه برابر با همان فشار دادن چند برابر آن است.فشار دادن دکمه تماس برای چندین بار به منظور افزایش سرعت ، واقعاً یک افسانه است!
  • همه آسانسورهای جهان در هر سه روز معادل کل جمعیت زمین را حمل می کنند.بیش از ۳۲۵ میلیون نفر سوار آسانسور می شوند.
  • برخی تصور می کنند که اگر آسانسوری بین دو طبقه گیر کرده باشد ، در خطر سقوط هستند و باید سعی کنند از آنجا خارج شوند.اما این فقط یک افسانه است و حقیقت ندارد ، زیرا کابین آسانسور به گونه ای طراحی شده است که اتاق امن باشد.در این حالت باید از تلفن اضطراری استفاده کنید.
  • در کولوسئوم روم باستان بیش از ۲۴ آسانسور وجود داشت.اینها توسط بیش از ۲۰۰ برده به صورت دستی اداره می شدند.
  • اکثریت افرادی که در تصادفات آسانسور می میرند ، تکنسین آسانسور هستند.
  • علیرغم ترس از گیر افتادن یا سقوط آسانسور ، سوار شدن در آسانسور در واقع ایمن تر از سوار شدن در ماشین است.به طور متوسط ​​سالانه ۲۶ نفر در تصادفات مربوط به آسانسور (عمدتا تکنسین آسانسور و نه مسافر) جان خود را از دست می دهند ، در حالی که در هر ساعت ۲۶ نفر در تصادفات ناشی از ماشین جان خود را از دست می دهند.

موسیقی در آسانسور

هنگامی که آسانسور مدرن برای اولین بار در دهه ۱۹۲۰ رونمایی شد ، بسیاری از مردم هنوز از سفر به طبقه بالا و پایین در این وسیله جدید ناراحت و عصبی بودند.به این ترتیب ، هتل ها ، ساختمان های اداری و سازندگان آسانسور تصمیم گرفتند موسیقی آرام پخش کنند تا مسافران در سفر احساس راحتی بیشتری کنند.

حقایق جالب و خواندنی آسانسور

نه آسانسور… نه پنت هاوس

قبل از آسانسورها ، طبقات بالای یک خانه یا هتل مختص خدمتکاران یا مستاجران با اجاره کم بود که مجبور بودند از پله ها بالا بروند.ظهور آسانسور به این معنی بود که ثروتمندان به راحتی می توانند به طبقات بالا سفر کنند.آنها متوجه شدند که منظره از بالا شگفت انگیزتر است ، که منجر به مفهوم پنت هاوس شد.

آسانسورها و پله برقی تأثیر زیادی بر معماری و طراحی مدرن داشته اند.از طریق نوآوری در این دو سیستم سفر ، ما می توانیم بدون در نظر گرفتن وزن به سرعت در چندین سطح حرکت کنیم و نحوه سفر در ساختمانهایی را که هر روز با آنها روبرو می شویم تغییر دهیم.سفر به بالا و پایین با استفاده از آسانسور یا پله برقی ممکن است بخشی از برنامه روزمره شما باشد ، اما در اینجا چند حقیقت جالب در مورد آسانسورها ارائه شد که به نظر ما تصور شما از این دستگاه ها را تغییر خواهد داد.اینها برخی از حقایق مورد علاقه ما مربوط به آسانسور بود ، کدام یک شما را شگفت زده کرد؟

نظر خود را بنویسید

avatar