تاور کرین چیست ؟

تاور کرین چیست ؟

تاور کرین یا جرثقیل برجی یک وسیله رایج در هر سایت ساختمانی بزرگ است.آنها یک جزء حیاتی در ساخت ساختمان های بلند و سازه های عظیم هستند.تاور کرین ها برای جابجایی تجهیزات سنگین در ارتفاعات زیاد طراحی شده اند.آنها باید به دقت طراحی شده و بسیار قوی باشند تا از هرگونه حادثه ای که ممکن است در این فرآیند رخ دهد جلوگیری شود.

این جرثقیل های ساختمانی صدها فوت ارتفاع دارند و می توانند مواد و ابزارها را تا صدها فوت از دکل عمودی خود برسانند.تاور کرین از یک پایه، برج یا دکل و یک واحد چرخشی در بالا تشکیل شده است.

اپراتور جرثقیل در بالای دکل می نشیند تا در حین کار با جرثقیل، دسترسی کامل بصری به سایت داشته باشد.اپراتور تاور کرین در داخل این خودرو قرار دارد و از یک سری کنترل برای چرخاندن بازوی و جابجایی اجسام استفاده می کند.آنها معمولاً از طریق سیگنال های رادیویی با محل کار در تماس هستند و تیمی از کارگران به اپراتور کمک می کنند.

یک فرد روی زمین یا داخل ساختمان بر روند بستن اشیاء به کابل های تاور کرین نظارت می کند.این فرد به عنوان ریگر شناخته می شود و از سیگنال های رادیویی یا دستی برای برقراری ارتباط با اپراتور جرثقیل استفاده می کند.

تاور کرین چیست و چگونه کار می کند

جرثقیل برجی اغلب در صنعت ساخت و ساز برای تنظیم تیرهای فولادی و سایر اجزای بزرگ ساختمان استفاده می شود.همچنین ممکن است در صنعت حمل و نقل برای بارگیری و تخلیه بارهای بزرگ استفاده شود.کار تاور کرین بسیار مهم است.بدون آن، ما نمی‌توانیم چنین ساختمان‌ها و سازه‌های بزرگی بسازیم که عاشق آن شده‌ایم.به دلیل جرثقیل های برجی، می توانیم مؤسسات و مکان های دیدنی بزرگ را به شیوه ای قابل دوام و ایمن بسازیم.

پایه تاورکرین بر روی یک پد بتنی قرار دارد که ضخامت آن بر اساس ارتفاع و وزن جرثقیل می تواند متفاوت باشد.انکر بولت های بزرگ برای چسباندن پایه تاور کرین به بتن استفاده می شود و همچنین ممکن است چندین فوت به داخل زمین کشیده شود.این کار آن را به طور ایمن نگه می دارد تا به کاهش خطر ریزش کمک کند.

اجاره تاور کرین

جرثقیل های برجی اغلب برای مدت پروژه اجاره داده می شوند.در ساختمان های بسیار بلند یا پیچیده، جرثقیل برجی ممکن است در جای خود ثابت شود، تا جایی که به بخشی دائمی از ساختمان تبدیل می شود.این به سازندگان اجازه می دهد تا بدون خطر ،پروژه را با موفقیت به پایان برسانند.

نصب تاور کرین

نصب تاور کرین

لطفاً به خاطر داشته باشید: هنگام مونتاژ یک جرثقیل برجی، با توجه به اینکه تولید بدون تاور کرین هنوز شروع نشده است، یک محل کار معمولاً خالی است.اما هنگام برچیدن جرثقیل برجی، محل کار بسیار بیشتر با کارکنان و تجهیزات اشغال می شود، به این معنی که فضای کمتری برای شکستن اجزای جرثقیل وجود دارد.این امر برچیدن جرثقیل برجی را بسیار پیچیده تر از مونتاژ می کند.

نکات ایمنی هنگام کار با تاور کرین

جرثقیل های برجی برای بلند کردن یا جابجایی ایمن بارها طراحی، آزمایش و ساخته می شوند.هنگامی که افراد در محل کار به درستی از آنها استفاده می کنند، آنها خدمات ایمن و قابل اعتماد ارائه می دهند و بارهای سنگین را به ارتفاعات بالا می برند.اگر طرف‌های محل کار از شیوه‌های عملیاتی ایمن که شامل بازرسی، آزمایش و نگهداری منظم تجهیزات مطابق با مشخصات سازنده است، پیروی نکنند، جرثقیل‌های برجی می‌توانند پتانسیل بیشتری برای حوادث فاجعه‌بار داشته باشند.

قبل از اینکه جرثقیل های برجی در محل کار نصب شوند،عناصر ساختاری آن ها تحت آزمایش های غیر مخرب قرار می گیرند.هنگامی که جرثقیل راه اندازی شد، طرف های محل کار قبل از اینکه تاور کرین را به خدمت بگیرند، بازرسی ها و آزمایش های بیشتری را انجام می دهند.

نظر خود را بنویسید

avatar