بایدها و نبایدهای نظافت فضای بیرونی خانه شما

بایدها و نبایدهای نظافت فضای بیرونی خانه شما

اگر صاحب خانه هستید ، مطمئناً خانه شما یکی از بزرگترین سرمایه گذاری های شما است.به همین دلیل ، حفظ آن و به ویژه قسمت بیرونی آن ، تا حد امکان ضروری است.حتی اگر اتاق های داخل را به دقت تمیز می کنید ، نمای خانه شما اولین چیزی است که مردم هنگام بازدید از آن می بینند.اگر می خواهید تأثیر خوبی داشته باشید ، تمیز نگه داشتن آن ضروری است.

تمیزی نمای بیرونی خانه شما بسیار بیشتر از جذابیت است.اگر مراقبت و نگهداری مناسبی از خانه خود انجام ندهید ، ممکن است خسارتی وارد شود که تعمیر آن هزینه بر است.نگهداری منظم به طور قابل توجهی به جذاب و ایمن نگه داشتن خانه شما کمک می کند.

هنگامی که تصمیم به نظافت فضای بیرونی خانه خود گرفتید ، در اینجا چند نکته وجود دارد که به شما کمک می کند حداکثر نتایج را به دست آورید و از تلاش خود حداکثر استفاده را ببرید:

  • آماده سازی مناسب را انجام دهید

اگر قصد دارید فضای بیرونی خانه خود را تمیز کنید ، این وظیفه ای نیست که بتوانید ناگهان وارد آن شوید.بهترین راه این است که ابتدا اقدامات احتیاطی لازم را انجام دهید تا از موانع احتمالی در طول مسیر جلوگیری کنید.

با انتخاب روز مناسب برای کار نظافت فضای بیرونی خانه ، شروع کنید.تمیز کردن در هوای سخت توصیه نمی شود.اگر می خواهید به بهترین نتیجه برسید ، یک روز خشک و گرم را انتخاب کنید که باد نباشد.آب و هوای خوب ، شما را از بسیاری از مشکلات احتمالی نجات می دهد.

به عنوان بخشی از آماده سازی های تمیز کردن ، مطمئن شوید که خانه و مناطق اطراف آن ایمن هستند.همه پنجره ها و درها را ببندید.در صورت خرابی هر یک از آنها که احتمالاً بدون هشدار باز می شوند ، آنها را از قبل محکم کنید.تمام خروجی ها ، دریچه ها ، چراغ ها و گیاهان را با روکش پلاستیکی بپوشانید ، در حالی که همه مبلمان یا دکوراسیون فضای باز را به مکانی امن منتقل می کنید.

قبل از تمیز کردن ، بازرسی را انجام دهید تا وظایفی را که باید در اولویت قرار دهید ، مشخص کنید.انواع خاصی از لکه ها نیازی به شستشو با فشار یا شستشو معمولی ندارند.وقتی لکه ها یا تغییر رنگ را پیدا کردید ، از صابون و برس برای از بین بردن آنها استفاده کنید.

  • برای تمیز کردن عمیق شستشوی قوی انجام دهید

نظافت فضای بیرونی خانه

یکی از راههای تمیز کردن مؤثر نمای بیرونی خانه ، شستشوی قوی است.این فرایند شامل استفاده از آب در فشار بالا برای از بین بردن تجمع خاک ، کپک و زباله های ناخوشایندی است که نظافت منظم نمی تواند آنها را از بین ببرد.

اگر زمان یا تجهیزات لازم برای انجام این کار را ندارید ، بهتر است برای اطمینان از نتایج با کیفیت به شرکت خدماتی شیراز مراجعه کنید.هنگامی که شما نیاز به نظافت عمیق برای فضای بیرونی خانه خود دارید ، شرکت های متخصص در شستشو می توانند نمای بیرونی خانه شما را به نمای تمیز و درخشان تبدیل کنند که می توانید به آن افتخار کنید.

  • به روز رسانی محوطه سازی را انجام دهید

هر گونه گیاهان مرده یا پژمرده و همچنین رشد علف های هرز می تواند فضاهای بیرونی خانه شما را برای دیدن ناخوشایند کند.اگر وقت داشته باشید ، می توانید علف های هرز را به راحتی بیرون بکشید و از برگ های قدیمی و دیگر زباله های ارگانیک در حیاط خود خلاص شوید.

پس از حذف همه این عناصر ، ایده خوبی است که چند بوته یا گل در جلوی حیاط یا کناره های آن بکارید.در اکثر جاها می توانید گیاهان یکساله و چند ساله را با قیمت مناسب پیدا کنید.برای اطمینان از رشد مناسب ، گیاهانی را انتخاب کنید که برای نوع خاک مناسب هستند.حتماً یک لایه مالچ اضافه کنید تا خاک مرطوب بماند.گیاهان نمای بیرونی خانه شما را در کوتاه ترین زمان جذاب و زیبا می کنند.

  • عرشه یا حیاط را فراموش نکنید

هنگامی که یک حیاط یا عرشه دارید ، به دلیل قرار گرفتن مداوم در معرض عناصر ، احتمال دارد کپک یا کثیفی روی آن جمع شود.شستشوی تحت فشار این مناطق به شما امکان می دهد تا از هرگونه آلودگی یا زباله خلاص شوید تا اطمینان حاصل کنید که قسمت های مختلف خانه شما کاملاً تمیز است.

جدا از شستشوی تحت فشار ، گزینه های دیگری نیز برای تمیز کردن عرشه یا حیاط وجود دارد.یکی از راههای جایگزین ، استفاده از محلول مخصوص کاشی های چوبی و بتنی برای از بین بردن سریع و بی خطر آلودگی ها است.همچنین می توانید از روش های خانگی مانند ترکیب جوش شیرین یا صابون ظرف با آب برای تمیز کردن سطوح استفاده کنید.بسته به روش نظافتی که استفاده می کنید ، می توانید عرشه یا حیاط خود را بدون هزینه زیاد تمیز کنید.

  • تمیز کردن ناوادن ها را در نظر بگیرید

به عنوان بخشی از نگهداری منظم خانه ، باید به ناودان خانه خود توجه زیادی داشته باشید.حذف زباله ها کار سختی نیست.در بعضی از حیاط ها با درختان افرا و بلوط ، ممکن است ناودان ها ، در فصل بهار و تابستان ، مقدار زیادی بقایای گیاهی داشته باشند.هنگام تمیزکردن ناودان ها ، شکاف یا آسیب را بررسی کنید.

  • تمیز کردن پنجره ها

تمیز کردن پنجره ها

شستشوی تحت فشار برای پنجره ها توصیه نمی شود ، زیرا نیروی وارد شده به آن می تواند شیشه ها را خرد کند.برای تمیز کردن پنجره ها بدون آسیب رساندن به آنها ، این کار را به صورت دستی انجام دهید.همیشه می توانید آنها را از داخل خانه تمیز کنید ، اما از قسمت های بیرونی آنها غافل نشوید.

هنگام تمیز کردن پنجره های بیرونی از تمیز کننده شیشه و یک پارچه نرم استفاده کنید تا از خراشیدن آنها جلوگیری شود.پنجره های تمیز می تواند جذابیت خانه شما را افزایش داده ، دید واضحی از فضای باز برای شما ایجاد کند و به شما این امکان را می دهد که نور طبیعی را وارد خانه خود کنید.

نتیجه

اگر می خواهید فضای بیرونی خانه خود را در تمام طول سال در بهترین حالت نگه دارید ، مهم این است که آن را به طور منظم تمیز کنید.مراقبت و نگهداری مناسب ظاهر کلی اموال شما را بهبود می بخشد و از آسیب در طول مسیر جلوگیری می کند.در این مواقع ، اگرچه ممکن است لوازم تمیز کردن مانند صابون و برس در برخی موارد کافی باشد ، اما مواقعی وجود دارد که تمیز کردن عمیق ضروری است و گاهی اوقات برای این منظور باید با شرکت خدماتی صدرا تماس بگیریم.

نظر خود را بنویسید

avatar