مخزن تصفیه ی آب چیست و چگونه است

مخزن تصفیه ی آب چیست و چگونه است

مقدمه

مخزن تصفیه ی آب چیست و چگونه است؟ مخزن آبی که شما آن را به شکل استوانه میبینید از دو بخش تشکیل شده است یکی بخش ذخیره ی آب و دیگری بخش کیسه ی هوا . این حجم کاملا پلمپ شده است و به گونه ای تعبیه شده که همواره در حال فشار باشد . این بخش ها یکی برای نگه داری آب تصفیه شده است و بخش دیگر برای گرفتن هوای فشرده شده است. این دو بخش به طور پیوسته در حال فشار به یکدیگر، پلمپ شده  و به هیچ وجه از هم جدا نمیشوند .تولیدی صنعت پارس تولید کننده ی انواع مخزن فلزی شیراز، مخزن گالوانیزه، دستگاه تصفیه آب صنعتی است. شما با خواندن ادامه ی این مطالب میتوانید به تفاوتی که بین مخازن ذخیره ی آب وجود دارد پی ببرید .

مخزن تصفیه ی آب چیست و چگونه است

مخزن تصفیه اب چیست و چه کاربرد هایی دارد ؟

در بیشتر مکان ها یک دیافراگم وجود دارد که از قابلیت های آن میتوان به انعطاف بالای آن اشاره کرد، که وظیفه ی آن این است که جداسازی دو بخش مخزن رو انجام بدهد. بخش پایینی همواره هوای فشرده و بخش بالایی آن آب قرار دارد. مخازنی که دیافراگمی اند بهتر از سایر مخازن هستند چون بخش تماس آب با پرده ی دیافراگم کمتر است و این باعث بهبود سلامت آب میشود. شرکت تولیدی صنعتی پارس همچنین سازنده ی  دستگاه تصفیه آب صنعتی نیز هست.

مخازن تصفیه آب چگونه کار میکنند؟

در بعضی دیگر از این مخازن از تیوب برای تصفیه ی آب استفاده میشود. این مخازن به این صورت عمل میکنند که اب را داخل تیوب میکنند و هوای فشرده شده در اطراف آن قرار دارد ولی در بعضی از موارد ممکن است این عمل برعکس باشد یعنی این که آب اطراف باشد و هوا داخل تیوب باشد. در این مخازن به دلیل این که سطح تماس آب با لاستیک بیشتر است اگر لاستیک خوب نباشد و کیفیت پایینی داشته باشد طعم آب عوض میشود و بد طعم میشود . این تصویر یک مخزن آب شفاف است:

مخزن تصفیه ی آب چیست و چگونه است

انواع مخزن های ذخیره دستگاه آب

مخزن ذخیره آب پک تایوان:

این مخزن به علت بالا بودن کیفیتش بسیار کاربردی است زیرا موادی که داخل این مخزن وجود دارد با آب واکنش نشون نمیدهد. این مخازن از یک جداره ی داخلی استیل تشکیل شده است که این جداره باعث میشود آب سالم بماند و از رشد باکتری ها جلوگیری میکند .

کاربرد ها :

مناسبت دستگاه تصفیه ی آب با روش RO

استفاده از پلی پروپیلن برای جداسازی آب از هوا

دارای تایید آمریکا و نشان FAD

مخزن این دستگاه یک مخزن تحت فشار است که دارای کیسه هوا می باشد.

در هنگام قطع برق کیسه هوا با فشاری که تولید می کند سبب تخلیه ی کل آب از مخزن میشود.

گنجایش مخزن ۴ گالن معادل ۱۴۱۶/۱۵ لیتر می باشد

مخزن ذخیره آب مکس:

این مخزن ابعادی معادل ۲۳ در ۳۳ سانتی متر ذخیره آب دارد. تمامی این مخازن برای این که آب داخلی خود را تخلیه کنند نیاز به فشار دارند برای همین آن ها همواره تحت فشار هستند برای همین بخشی از این تانک را هوا تشکیل داده است . گنجایش این مخزن ۳٫۲ گالن معادل ۱۱٫۵ لیتر است که یه بخش آن برای آب قرار داده شده است و بخشی از آن برای هوا است . هر چه این فشار هوا بیشتر باشد آب راحت تر و بهتر از دستگاه خارج میشود .این مخزن تحت فشار ۷٫۵  psi پر میشود و میتواند فشاری بالغ بر ۵۰ psi  را تحمل کند.

مخزن ذخیره آب اولترا تک:

این دستگاه که ظرفیتی بالغ بر ۴ گالن دارد ساخت کشور تایوان است و دارای دیافراگم سه لایه ای و دارای آنتی باکتریال است. این مخزن همچنین دارای دریچه ی تزریق باد برای تنظیم باد مخزن است. این مخزن دارای ظرفیت ۱۲ لیتری ، ۳ لایه با روکش ۱۲ لیتری و ۳ لایه با روکش PVC  خوراکی است و همچنین دارای استاندارد های جهانی نظیر NFS و FDA، CE،WQ است . برای این که فشار باد داخل مخزن کم نشود توصیه ی ما این است که هر سال فشار باد مخزن را تنظیم کنید.

مخزن ذخیره آب پرو

این مخزن یک مخزن تحت فشار است که کیسه ی هوا داخل آن قرار دارد . این هوایی که در داخل مخزن وجود داره در هنگام قطعی برق باعث میشود که آب تصفیه شده و سالمی در مخزن باقی بماند. این مخزن دارای ذخیره ی ۴ گالنی است و از  پلاستیک پلی پروپیلن ساخته شده است و به همین دلیل است که هیچ نوع واکنش شیمیایی با آب نمیدهد و موجب نمیشود که طعم آب عوض شود و  دیگر نتوان از آن استفاده کرد.

خوشحالیم که تا پایان با ما همراه بوده اید. امیدواریم که توانسته باشیم در این مقاله مفهوم مورد نظر را رسانیده  و به شما در شناخت مخازن کمک کرده باشیم .

نظر خود را بنویسید

avatar