ورق اسلب و کاربرد آن

ورق اسلب و کاربرد آن

اسلب چیست ؟ شاید این سوال هم برای شما پیش بیاید که اسلب چیست و چگونه به وجود می آید؟ این ورق از فرآیند نورد شمش و یا فرآیند ریخته گری پیوسته تولید میشود. این ورق ها همانند دیگر ورقه های هم رده ی خود نیست که صاف و مربعی باشد بلکه به شکل مستطیل است . ورق اسلب را به عنوان ماده ی اولیه ای برای ساخت محصولات نورد تخت از جمله کویل و ورق نورد گرم و همچنین در صنعت ماشین سازی و به عنوان مواد اولیه ای برای ساخت ماشین های سنگین به کار برده میشود . تختال این وسیله نیز به شکل مستطیل است و همچنین ۲۰۰ تا ۲۵۰ میلی متر ضخامت دارند و عرض آن ها بین ۶۰ تا حداکثر ۲۰۰۰ میلی متر است و طول آن حدودا از ۴ متر شروع میشود تا ۱۲ متر . این ورق در تمامی دنیا بازه ی محدود ساخت دارد و به طور متوسط در سال بین ۲۰ تا ۳۰ میلیون تولید میشود و در چرخه ی خرید و فروش قرار میگیرد. خرید این اسلب ها بسیار سخت و اندکی نامطمئن است، ولی شما میتوانید با مراجعه به فروشگاه ورق آنلاین خریدی مطمئن را تجربه نمایید . این فروشگاه همچنین ارائه دهنده ی خدمات فروش ورق آنلاین  در اصفهان نیز میباشد .

ورق اسلب و کاربرد آن

کاربرد اسلب

وقتی از کاربرد های ورق اسلب حرف میزنیم حتما باید به این نکنه اشاره کنیم که دستیابی به ورق اسلب یعنی دستیابی به انواع ورق های فولادی. در واقع اسلب، شمش و شمشال هیچگونه ارزشی ندارند بلکه اگر میخواهیم از آن استفاده کنیم باید  آن ها را تا حدی حرارت دهیم و ورقی که بعد از همه ی این فرآیند ها وارد بازار میشود ورق سیاه یا ورق گرم نام دارد . این ورق گرم را دوباره حرارت میدهند و آن را به سایر ورق های روغنی و گالوانیزه ، ورق اسید شویی و …تبدیل میکنند .

ورق اسلب و کاربرد آن

فولاد اسلب چیست

اسلب فولاد ورقی فولادی ای که در ایران به آن تختال هم میگویند،اسلب فولادی نیمه ساخته شده و پردازش نشده است و باید حتما پردازش کامل بشود تا بتوان از آن استفاده کرد. شکل این ورق به صورت مستطیل است و در ابعاد بزرگ و کوچک تولید میشود ولی مهم ترین اندازه ی آن  ۲۳۰*۱۲۵۰ است . از این ورق ها به عنوان ماده ی اولیه ی تسمه ، لوله درزدار ، کویل و  ورق های فولادی استفاده میشود و طول آن به اندازه ای است  که برای این مواد به کار گرفته شود در واقع طول آن ۱۲متر است . این ورق در برابر بیلت فولادی قرار دارد . این محصول کاملا متفاوت است با بیلت فولادی به گونه ای که بیلت ها یا مربعی هستند و یا دایره ای شکل ولی ورق های فولادی همگی مستطیلی هستند، و همچنین از این بیلت ها برای ابزار های طویل و طولانی استفاده میکنند ولی اسلب فولادی برای مکان ها و ساخت ابزارات مستطیلی به کاربرده میشود .

ورق اسلب و کاربرد آن

ورق اسلب و کاربرد آن

محدودیت های تولید اسلب

از آنجایی که گفتیم تولید این محصول تنها ۲۰ میلیون تا ۳۰ میلیون در جهان است پس تولید آن بسیار محدود است. تنها کارخانه ی شناخته شده از کشور ما در جهان کارخانه ی فولاد هرمزگان است . این کارخانه توانسته با صادرات اسلب فولادی به کشور های آسیاییی از قبیل تایوان، تایلند، و هند سهم زیادی را در این عرصه داشته باشد. شایان ذکر است که ورق های ارسالی این کارخانه به کشور های اروپایی و برزیلی نیز بوده است ولی امسال با افزایش تولید ۴۰ درصدی همگان را شگفت زده کرده ایم .

ورق اسلب و کاربرد آن

اهمیت های اسلب فولادی

نادیده گرفتن فروش این محصول در بازار های جهانی کمی بی معرفتی است نسبت به این محصول به علاوه این که امروزه با پیشرفت این محصولات در عرصه ی جهانی شاهد حضور برند هایی نیز هستیم . در کشورمان ایران نیز برند های زیادی هستند که توانسته اند پا در این عرصه بگذارند و پیشرفت های چشمگیری داشته باشند. یکی از این برند ها شرکت ورق آنلاین است که توانسته بسیار در این عرصه خود نمایی کند . این شرکت همچنین ارائه دهنده ی خدمات لیست قیمت ورق اصفهان  است . این شرکت و دیگر شرکت ها برای این که هیچگاه پایان نداشته باشند و همچنان مقاوم بمانند باید ارتباط خود را با مشتری ها و مصرف کننده هایشان حفظ کنند .

نظر خود را بنویسید

avatar