چاپ لیبل uv چه ویژگی دارد؟

چاپ لیبل uv چه ویژگی دارد؟

یکی از سریع‌ترین فرآیندهای چاپ در سال‌های اخیر، فناوری چاپ UV است که امکان چاپ بر روی انواع مختلف مواد را فراهم می کند.  چاپ UV به اندازه چاپ معمولی به فرآیندهای زیادی نیاز ندارد، بنابراین زمان و هزینه تولید کاهش می یابد. این چاپ به شما امکان می دهد فقط «آنچه را که نیاز دارید» و «زمانی که به آن نیاز دارید» چاپ کنید و مزیت تولید مقرون به صرفه را به شما می دهد. لیبل پاسارگاد تولید کننده لیبل pvc و لیبل کریستالی رایتر برتری در کیفیت چاپ را به ارمغان می آورد که به دنبال ارائه راه حل ها برای خدمات خود و در نتیجه بهترین ها برای مشتریان خود است.

چاپ UV در عصر دیجیتال

چاپ دیجیتال UV برای چاپ با دقت متوسط ​​تا بالا مناسب است. چاپ دیجیتال این امکان را فراهم می کند که برخلاف چاپ معمولی، یک محصول را در چند ساعت به پایان برسانید که اکنون می توان یک نمونه واحد ایجاد کرد که در مقایسه با طرح اصلی کیفیت یکسانی داشته باشد.  با استفاده از داده های دیجیتال، به راحتی می توان همان رنگ طرح اصلی را دریافت کرد. بنابراین تولید می تواند بلافاصله شروع شود.  برخلاف چاپ دیجیتال، چاپ آنالوگ به زمان بیش تری برای تطبیق رنگ نیاز دارد.

چاپ UV چیست؟

چاپ UV شکلی از چاپ دیجیتال است که از نور ماوراء بنفش برای خشک کردن فوری جوهر هنگام چاپ استفاده می کند.

مکانیزم چسبندگی جوهر UV

چاپ دیجیتال از داده های مشابه چاپگرهای خانگی استفاده می کند، بنابراین برای تولید دسته ای کوچک و چند محصولی موثر است.

چاپ لیبل uv چه ویژگی دارد؟

چرا از فرآیند چاپ UV استفاده کنیم؟

چاپ UV راه حل بسیاری از شرکت هایی بوده است که فضای کمی دارند و نیاز به چاپ سریع دارند. در مورد مصرف کننده نهایی، این چاپ نیز دارای چندین مزیت است، با خشک شدن سریع، ماندگاری که می توان گفت به طور قابل توجهی بیش تر است. به همین دلیل، چاپ UV به دلیل تفاوت خشک شدن جوهر عالی که از طریق قرار گرفتن در معرض اشعه UV ساطع شده توسط لامپ های موجود تسریع می یابد.  علاوه بر این، چاپ UV توانایی سازگاری با هر سطحی، عمدتاً سفت و سخت و بسترهای مختلف موجود در بازار را دارد.

مزایای چاپ لیبل UV

امروزه در بازار چاپ گرافیک، انواع مختلفی از جوهرها وجود دارد که در تولید مواد ارتباطی بصری مورد استفاده قرار می‌گیرند که هر کدام ویژگی‌ها و اهداف خود را برای انواع زیرلایه‌ها دارند. انتخاب جوهر مناسب با فرآیند مورد استفاده در چاپ UV از نظر فنی یکی از مهم ترین نکات برای اطمینان از کیفیت چاپ و هم چنین دوام آن است. انتخاب نامناسبی در این مورد می‌تواند منجر به از بین رفتن تمام مطالب چاپی و هم چنین نارضایتی مشتری پس از تولید مربوطه شود.  مرسوم ترین فرآیند چاپی که اغلب چاپگرها استفاده می کنند، چاپی است که از جوهرهای حلال استفاده می کند که بیش تر از رنگدانه تشکیل شده است، زمان خشک شدن طولانی تری دارد و ترکیبات شیمیایی آن برای محیط زیست آلودگی بیش تری دارد.

فناوری چاپ UV با حفظ محیط زیست خود را به عنوان یک جایگزین بسیار هماهنگ تر نشان می دهد. علاوه بر این، اگرچه هنوز هم گران‌تر از جوهر مورد استفاده در فرآیندهای سنتی است، اما UV چندین مرحله چاپ را حذف می‌کند، که در نهایت از نظر مالی بسیار سودمندتر می‌شود، زیرا نشان‌دهنده تحویل سریع‌تر تقاضاها است.

به طور خلاصه، فناوری UV از حلال در فرآیند انتقال جوهر خود به زیرلایه استفاده نمی کند، که تأثیر کم تری بر محیط ما و هم چنین افرادی که با تجهیزات و جوهرها کار می کنند، می شود.

کیفیت x بهره وری بالا

فرآیند چاپ UV فقط در ماشین‌های با تکنولوژی بالا و با کارایی بالا امکان‌پذیر است که دارای سیستم قرار گرفتن در معرض نور فرابنفش هستند.  پس یو وی نوعی چاپ است که فوراً جوهر را از طریق تابش اشعه ماوراء بنفش (UV) روی مواد اعمال می کند، یعنی به روش منحصر به فردی که در آن جوهرها و چسب ها خشک می شوند اشاره دارد.  جوهر زمانی که در سر چاپ است در حالت مایع باقی می‌ماند، بنابراین از خطر گرفتگی جلوگیری می‌کند، اما پس از چاپ روی زیرلایه، این توانایی را دارد. برای رفع سریع، بدون نیاز به پوشش های خاص یا خشک کردن حرارتی، یعنی چاپ UV زمان چاپ را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد و کیفیت فایل ها را بهتر می کند و رنگ ها را با نشاط بسیار بیش تری به ارمغان می آورد.

نکات پایانی

امروزه اکثر تولید کنندگان جوهر مجهز فرآیند چاپ  LED UV هستند که یکپارچه سازی و استفاده از LED را آسان تر می کند. از آن جایی که این تولیدکنندگان به توسعه فرمول‌بندی‌ها برای بهینه‌سازی  LED UV و کاربردهای خاص ادامه می‌دهند، چاپگرها می‌توانند کاربردهایی را که به مشتریان خود ارائه می‌دهند گسترش دهند.

نظر خود را بنویسید

avatar