مزایای استفاده از شبکه چیست؟

مزایای استفاده از شبکه چیست؟

مقدمه

با پیشرفته شدن علم و فناوری دیگر کمتر کسی است که تا به حال نام شبکه‌ را نشنیده باشد. اکثر ما هر روزه از شبکه‌های کامپیوتری استفاده می‌کنیم، اما اطلاعات زیادی درباره‌ی آن نداریم. مهندسان اجرای تجهیزات شبکه اصفهان، به متصل شدن دو یا چند سیستم و کامپیوتر به هم به منظور تبادل اطلاعات و نرم افزارها را شبکه می‌گویند. البته شبکه فقط مختص دستگاه و سیستم‌های کامپیوتری نیست. بلکه بسیاری از تلفن‌ها و بازی‌ها هم قابلیت اتصال به شبکه را خواهند داشت. اهمیت و کاربرد شبکه کامپیوتر برای همه کاربران مشخص و محرز می‌باشد و هر روزه شاهد پیشرفت روز افزون این علم خواهیم بود. در ادامه مقاله درباره دلایل استفاده از شبکه و کاربردهای آن ها توضیح داده شده است.

نحوه استفاده از شبکه

در دنیای امروزی شبکه‌های کامپیوتری بر زندگی ما تاثیرات بسیار عمیقی دارند و زندگی را برای ما آسان‌تر کرده‌اند. شبکه بندی کامپیوترها از قسمت‌های اصلی هر شرکت یا سازمان‌های بزرگ به حساب می‌آید. این شبکه‌ها از طریق دکل‌های مخابراتی بزرگ مورد استفاده قرار می‌گیرند، که نسبت به نوع کاربری آنها، قیمت دکل‌ها متفاوت است. هدف اصلی استفاده از شبکه، به اشتراک گذاشتن پرینتر، فایل‌ها و برقراری ارتباط صوتی و تصویری بر اساس اینترنت شما خواهد بود. زیرا شبکه باعث می‌شود، که ارتباطات بین چند سیستم به راحتی میسر گردد.

نحوه استفاده از شبکه

دلایل استفاده از شبکه

شبکه‌ها هم مانند هر تکنولوژی دیگر، دارای یک سری مزایا و فواید هستند که در ادامه به بررسی اجمالی دلایل استفاده از شبکه می‌پردازیم.

  • انعطاف پذیر بودن استفاده از آن

منظور از انعطاف پذیر بودن شبکه این است، که کاربر با استفاده از کامپیوتر خود در هر مکانی به راحتی می‌تواند با سیستم‌های دیگر ارتباط برقرار کند. سپس فایل‌های مورد نیاز خود را بررسی نماید. شما به وسیله‌ی ارائه شبکه‌های کامپیوتری می‌توانید، داده و اطلاعات خود را در سیستم ذخیره کرده و زمانی که به آنها نیاز داشتید، حتی از طریق سیستم‌های دیگر به آن وصل شوید.

  • صرفه جویی در زمان

یکی از اهداف اصلی و اساسی بهترین شرکت شبکه اصفهان، کاهش زمان صرف شده در این شبکه است. زیرا شبکه  این اجازه را به کاربران می‌دهد، که حتی بدون محدودیت جغرافیایی بتوانند به راحتی با هم تبادل اطلاعات کنند. در واقع تبادل اطلاعات از طریق دکل‌های مخابراتی صورت می‌گیرد. وقتی شما نیاز به رفت و آمد به محل سیستم نداشته باشید، قطعاً هزینه و زمان شما بسیار صرفه‌جویی خواهد شد.

استفاده از شبکه های کامپیوتری

  • بهبود حال محیط زیست

بسیاری از کارهای روزانه‌ی ما از طریق کامپیوتر و شبکه‌های کامپیوتری انجام می‌شوند. به همین دلیل اطلاعات بسیار زیادی را در فایل‌های سیستم ذخیره می‌کنیم. به همین دلیل نیاز آن چنانی به کاغذها احساس  نمی‌شود، زیرا از استفاده بیش از حد کاغذ جلوگیری می‌کنیم. شاید هزینه‌ی تامین دکل مخابراتی برای یک شرکت زیاد آب بخورد، اما قطعا خیلی به صرفه‌تر است. زیرا روزانه حجم زیادی کاغذ را مصرف می‌کنند تا بتوانند نامه و مدارکی را حتی پست کنند. ولی امروزه با استفاده از فکس و ایمیل از طریق اجرای شبکه‌ها، دیگر به راحتی به انجام  امورات خود می‌پردازند. همچنین کمک شایانی هم به محیط زیست خود می‌کنند.

  • قابل اعتماد بودن سیستم

بسیاری از کاربران در گذشته  و قبل از به وجود آمدن شبکه‌های کامپیوتری اصفهان، با این دغدغه مواجه بودند، که در صورت خرابی سیستم یا سوختن هاردشان بسیاری از اطلاعات آنها از بین می رود. اما با به میدان آمدن شبکه دیگر این دغدغه برطرف شد. زیرا در صورت خرابی سیستم، کل شبکه آسیب نمی‌بیند و به راحتی می‌توانند اطلاعات خود را از سیستم دیگر شبکه به دست آورند.

  • اشتراک منابع با اجرا در آوردن شبکه‌های کامپیوتری

این مزیت، کارمندان یک شرکت یا مجموعه را قادر می‌سازد، تا از منابع به صورت مشترک استفاده کنند. در نتیجه بهره وری مجموعه بالا خواهد رفت. این فایده یکی از مزیت‌های مهم شبکه‌های کامپیوتری به حساب می‌آید. به عنوان نمونه اگر در یک مجموعه یا شرکت ۱۰ کارمند وجود داشته باشد، قطعاً هر کدام از آنها به مودم و چاپگر نیاز خواهند داشت. اما مهندسان کامپیوتر با ابداع روش شبکه، توانسته‌اند به راحتی همه‌ی کارمندان را به یک مودم یا پرینتر متصل کنند و نیازهای آنان را تامین نمایند.

اجرای شبکه‌های کامپیوتری

  • ارزان بودن نصب

قطعاً شما شبکه را برای ارزان‌تر شدن و کم هزینه‌‌تر شدن، مجموعه‌تان انتخاب کرده‌اید. با نصب یک بار نرم افزار بر روی یک سرور اصلی، استفاده از آن نرم افزار برای بقیه کامپیوترها  هم میسر می‌شود. این امر موجب صرفه جویی در هزینه‌ی نصب خواهد شد.

نظر خود را بنویسید

avatar