چگونه طول عمر گیربکس های صنعتی را افزایش دهیم؟

چگونه طول عمر گیربکس های صنعتی را افزایش دهیم؟

گیربکس قلب هر ماشین یا تجهیزات است، از این رو خرابی آن نامطلوب است و هزینه زیادی به همراه دارد. وقتی گیربکس در نقطه ای از کارخانه از کار می افتد، می تواند بر بهره وری به طور چشمگیری تأثیر بگذارد، گاهی اوقات ممکن است کل خط یا در برخی موارد کل کارخانه تعطیل شود، که منجر به ضرر زیادی می شود.در برخی از موارد، جایی که تداخل انسانی وجود دارد، خرابی گیربکس می تواند به زندگی انسان نیز آسیب برساند.برای جلوگیری از این امر، خرید گیربکس قابل اعتماد از بهترین تولیدکننده گیربکس صنعتی از اهمیت بالایی برخوردار است.همچنین میتوان با انجام و رعایت برخی از نکات نگهداری یا اقدامات احتیاطی ایمنی، عمر گیربکس صنعتی را افزایش داد.

نکات نگهداری برای افزایش عمر گیربکس صنعتی

  • روغن کاری مناسب: قبل از نصب گیربکس ها، لازم است آن را با روان کننده مناسب و به مقداری که توسط سازنده گیربکس مشخص شده است، پر کنید.
  • روان کننده (روغن) را پس از ساعات مشخصی از کار، همانطور که توسط سازنده توصیه شده است، تغییر دهید.پس از تعویض روغن، روغن قدیمی را بررسی کنید، زیرا وجود ذرات ریز فلزی ممکن است نشان دهنده سایش قطعات داخلی باشد.
  • از آنجایی که گیربکس صنعتی شما به طور مرتب استفاده می شود، باید بررسی کنید که بیش از حد سایش نداشته باشد.همچنین، زمان صرف کنید و ببینید که آیا بین دندانه های چرخ دنده ناهماهنگی وجود دارد یا خیر.

نکات نگهداری برای افزایش عمر گیربکس

  • قسمت های مختلف گیربکس را به طور منظم از نظر نشتی بررسی کنید.در گیربکس صنعتی نباید نشتی روغن وجود داشته باشد.اگر نشت روغنی وجود داشته باشد که هنوز شناسایی نشده باشد، می تواند در عملکرد کلی گیربکس اختلال ایجاد کند.
  • از آنجایی که گیربکس‌ها معمولاً در محیط‌های پر سر و صدا استفاده می‌شوند، هر گونه تغییر صدایی که گیربکس ایجاد می‌کند اغلب مورد توجه قرار نمی‌گیرد.این می تواند خطر بزرگی برای سلامت کلی گیربکس شما ایجاد کند.بنابراین گیربکس را به طور مرتب از نظر صدا و لرزش بررسی کنید.با اینکار اگر هرگونه تغییر قابل توجه در وضعیت داخلی ایجاد شود، متوجه آن خواهید شد.افزایش ارتعاش نشانه مطمئنی از مشکلات قریب الوقوع است.
  • همیشه علائم گرم شدن بیش از حد گیربکس را زیر نظر داشته باشید، علائمی مانند تغییر رنگ یا سوختگی رنگ بیرونی یا روغن تیره نشان دهنده دمای بیش از حد در داخل گیربکس است.دمای گیربکس را کنترل کنید و به هر گونه تغییر ناگهانی که به طور قطع نشان دهنده وجود مشکل است،توجه کنید.
  • از سازنده گیربکس مشاوره بگیرید: همیشه برای دریافت راهنمایی و رفع مشکلات با سازنده گیربکس خود یا افراد متخصص مشورت کنید.شرکت گیربکس سامان به عنوان یک متخصص می تواند شما را راهنمایی کند و به شما کمک کند تا مطمئن شوید که گیربکس های شما با حداکثر بازده عملیاتی خود کار می کنند.

گیربکس صنعتی

  • گیربکس ها اغلب باید در محیط های کثیف و گرد و غبار کار کنند.سعی کنید تا حد امکان آنها را تمیز نگه دارید تا از نفوذ احتمالی آلاینده ها به دستگاه جلوگیری کنید و به بازرسی های بصری کمک کنید.گرد و غبار و کثیفی روی گیربکس می تواند به گرم شدن بیش از حد کمک کند، بنابراین آنها را مرتباً تمیز کنید.

اگر متوجه شده اید که گیربکس شما خراب است و برای تعمیر گیربکس صنعتی به کمک نیاز دارید، ما برای کمک اینجا هستیم.برای ارتباط با شماره های ثبت شده در سایت تماس حاصل نمایید.

همکاری با متخصصان و اجرای یک برنامه تعمیر و نگهداری موثر می‌تواند زمان‌های خرابی برنامه‌ریزی نشده گیربکس را حذف کرده و هزینه‌های تعمیر و نگهداری را به میزان قابل توجهی کاهش دهد

نظر خود را بنویسید

avatar