قهوه سیاه و کاهش وزن

قهوه سیاه و کاهش وزن

قهوه و نسکافه از محبوب ترین نوشیدنی هایی هستند که در سراسر جهان مصرف می شوند.قهوه دارای سطوح مختلفی است که افراد می‌توانند از بین آنها انتخاب کنند – قهوه سیاه، متوسط و روشن.برزیل بزرگترین تولید کننده قهوه در جهان است که حدود ۲۵۹۵۰۰۰ تن دانه قهوه تولید می کند.هند سالانه حدود ۳٫۱۹ هزار تن دانه قهوه تولید می کند.

کالری قهوه سیاه

مصرف منظم قهوه فواید زیادی دارد.آیا می دانید قهوه سیاه کالری بسیار کمی دارد؟این به ویژه برای افرادی که در رژیم‌های غذایی کم کالری هستند، اما همچنان می‌خواهند کافئین مصرف کنند، مفید است.یک فنجان قهوه سیاه با ظرفیت حدود ۲۳۶ میلی لیتر فقط ۲ کالری دارد.میزان کالری قهوه سیاه در مقایسه با بقیه خیلی کمتر است.

در حالی که قهوه سیاه کالری بسیار کمی دارد، اکثر مردم تمایل دارند مقداری شیرین کننده و طعم دهنده به آن اضافه کنند که می تواند به میزان قابل توجهی کالری را افزایش دهد.افزودنی هایی مانند شیر سویا، شکر و وانیل می توانند کالری را افزایش دهند.

قهوه سیاه برای کاهش وزن

قهوه سیاه برای کاهش وزن

قهوه سیاه نه تنها کالری کمی دارد، بلکه به کاهش وزن نیز کمک می کند.این می تواند میزان متابولیسم بدن شما را به راحتی افزایش دهد که به بدن کمک می کند چربی اضافی را به راحتی و با سرعت بسیار بیشتری بسوزاند.

coffee همچنین دارای اسید کلروژنیک است که به روند کاهش وزن کمک می کند.اسید کلروژنیک باعث کاهش تولید سلول های چربی در بدن می شود و همچنین تولید گلوکز در بدن را کند می کند، به خصوص اگر بعد از غذا مصرف شود.

کافئین موجود در قهوه سیاه نیز به کاهش وزن کمک می کند.کافئین سرعت متابولیسم بدن را حدود ۱۰ تا ۲۹ درصد افزایش میدهد و همچنین باعث افزایش سطح انرژی در بدن می شود.مصرف قهوه همچنین به کاهش اشتهای شما کمک می کند.

افزودن شکر به قهوه سیاه فقط ارزش کالری آن را زیاد می کند، بنابراین بهتر است از مصرف شکر و شیرین کننده ها خودداری کنید.شیرین کننده های طبیعی مانند انگور می توانند جایگزین بهتری برای افزودن به قهوه سیاه باشند، زیرا کالری کمتری دارند.

دیگر فواید قهوه سیاه

قهوه سیاه فواید زیادی دارد و اگر به روش درست تهیه شود، طعم بسیار مطبوعی نیز دارد.قدرت و تلخی آن کاملاً به نحوه پردازش و/یا دم کردن آن بستگی دارد.یک فنجان قهوه سیاه احتمالاً ارزان‌ترین نوع قهوه‌ای است که می‌توانید بنوشید و در کافی‌شاپ محلی خود تهیه کنید.

  • دریافت آنتی اکسیدان ها و مواد مغذی

قهوه حاوی تعداد زیادی آنتی اکسیدان برای بدن است.برخی از مواد مغذی مهم موجود در آن عبارتند از: ویتامین B2، B5، منیزیم، پتاسیم و منگنز.با نوشیدن روزانه آن می توانید مواد مغذی موردنیاز بدن خود را دریافت کنید.

فواید قهوه سیاه

  • خطر بیماری قلبی را کاهش می دهد

از آنجایی که کافئین موجود در قهوه یک محرک است، نوشیدن یک فنجان می تواند ضربان قلب شما را افزایش دهد.این می‌تواند تأثیری مشابه پیاده‌روی داشته باشد و می‌تواند قلب شما را سالم‌تر نگه دارد.

  • حافظه را افزایش می دهد

با افزایش سن، بسیاری از مهارت های شناختی خود را از دست می دهیم و خطر ابتلا به پارکینسون، زوال عقل یا بیماری آلزایمر افزایش می یابد.با مصرف قهوه سیاه، می توانید عملکرد مغز را بهبود ببخشید.

  • عملکرد فیزیکی را بهبود می بخشد

احتمالا بهبود عملکرد بدنی، واضح ترین مزیت نوشیدن قهوه سیاه است.با نوشیدن آن قبل از ورزش می توانید بدن خود را برای مدت زمان طولانی تری تحت فشار قرار دهید، چون سطح آدرنالین در خون شما افزایش می یابد که بدن شما را برای یک تمرین شدید آماده می کند.

پس آیا قهوه سیاه برای شما خوب است؟

درواقع اگر قهوه سیاه به میزان متعادل مصرف شود، برای شما بسیار خوب است.مطالعات نشان داده است که یک وعده قهوه سیاه حاوی آنتی اکسیدان بیشتری نسبت به چای سبز است و در صورت مصرف صحیح می تواند التیام بخش باشد.نوشیدن آن فواید زیادی برای سلامتی دارد، زیرا سرشار از آنتی اکسیدان ها و مواد مغذی است، البته دقت داشته باشید تا در مصرف آن زیاده روی نکنید و برای اطمینان بیشتر قبل از مصرف حتما با پزشک خود مشورت نمایید.

نظر خود را بنویسید

avatar