چرا درب یخچال شما بسته نمی شود

چرا درب یخچال شما بسته نمی شود

آیا تا به حال شده که وقتی صبح از خواب بیدار می شوید، مشاهده کنید درب یخچال شما نیمه باز مانده است، حتی اگر می دانید شب قبل آن را بسته اید؟اگرچه این آزاردهنده است، اما همچنین می‌تواند منجر به فاسد شدن غذا و افزایش قبض برق شما شود، زیرا دستگاه مجبور است برای سرد ماندن بیشتر کار کند.

بسته نشدن درب یخچال شما میتواند دلایل مختلفی داشته باشد و بهتر است قبل از اینکه با تعمیرکار یخچال تماس بگیرید، آنها را بررسی کنید، شاید خودتان بتوانید مشکل را برطرف کنید.باور کنید یا نه، برطرف کردن بیشتر مشکلات مربوط به درب یخچال، خیلی ساده است.شاید این ناشی از یک کشوی کمی باز یا قفسه ای که از تراز خارج شده است، باشد.ممکن است در را خیلی محکم ببندید یا یخچال خیلی پر باشد.همچنین شاید مشکل از واشر اطراف درب یخچال باشد که در ادامه در مورد آن بیشتر صحبت می کنیم.

قبل از جستجوی تعمیرکار یخچال واشر را بررسی کنید

بسته نشدن درب یخچال

واشر همان چیزی است که درب یخچال شما را احاطه کرده و از باز شدن درب جلوگیری می کند،از این رو اگر در یخچال شما کامل بسته نمی شود،بهتر است وضعیت آن را بررسی کنید.

  • کثیف بودن واشر

شاید یک واشر کثیف ،دلیل بسته نشدن درب یخچال شما باشد.باید به دنبال نشانه هایی از گرد و غبار و زباله هایی باشید که ممکن است در اطراف درزگیر درب جمع شده باشند.برای تمیز کردن واشر از یک پارچه نرم با آب گرم و مواد شوینده استفاده کنید.داخل چین‌ها را کاملاً تمیز کنید و تمام کثیفی‌ها یا چربی‌ها را خارج کنید.پس از اتمام شستشوی درب، یک پارچه خشک بردارید و مواد شوینده را حذف کنید.

  • فرسوده شدن واشر

گاهی اوقات واشر قدیمی است و نیاز به تعویض دارد.نگاه دقیق تری به مهر و موم درب بیندازید.ابتدا باید به دنبال هر گونه ترک در آن باشید.زمانی که واشر قدیمی انعطاف پذیری خود را از دست داده، به طور آشکار آسیب دیده یا سفت شده است، باید آن را تعویض کنید.واشر درب یخچال شما از لاستیک ساخته شده است.لاستیک ممکن است هر از گاهی خشک شود و وقتی این اتفاق بیفتد، به خوبی کار نخواهد کرد.لاستیک خشک مستعد ترک خوردن است، که نشانه آن است که باید واشر را تعویض کنید.در این صورت، مارک و مدلی متناسب با دستگاه خود پیدا کنید و یک واشر جدید از وب سایت سازنده سفارش دهید یا به مغازه تعمیر یخچال مراجعه کنید.

  • در صورت لزوم، واشر را تعویض کنید

می توانید نگاهی به دفترچه راهنما بیندازید تا ببینید به چه نوع واشری نیاز دارید.تا زمانی که درزگیر مناسب را سفارش دهید، فرآیند تعویض آسان خواهد بود.هنگامی که یک واشر جدید دارید، آن را در آب گرم خیس کنید تا انعطاف پذیرتر شود.برای برداشتن واشر قدیمی با لبه بالایی شروع کنید و به سمت بالا بکشید.در این فرآیند پیچ هایی را پیدا می کنید که واشر را در جای خود نگه می دارند، آنها را بردارید و باید به راحتی جدا شوند.نصب واشر جدید به همین صورت، اما به ترتیب مخالف انجام می شود.

دلیل بسته نشدن درب یخچال

آیا یخچال خیلی پر است؟

سعی کنید یخچال را بیش از حد پر نکنید، زیرا می تواند به واشر درب فشار وارد کند.یکی دیگر از دلایل احتمالی بسته نشدن درب یخچال ، پر شدن بیش از حد آن است.اگر اقلام زیادی داخل فریزر دارید، درب آن بسته نمی شود.حتی اگر بتوانید به زور درب را به طور موقت ببندید، این چیزی شبیه صندوق عقب ماشین شما نیست!

هیچ قفلی بین درب فریزر و چارچوب در وجود ندارد.بنابراین، درب به سادگی باز می شود و باعث گرم شدن فریزر می شود.اگر می خواهید درب شما بسته شود، باید مطمئن شوید که وسایل به درستی چیده شده اند و ممکن است لازم باشد چند مورد را از فریزر خارج کنید.

وقتی درب یخچال به درستی بسته نمی شود، غذا خراب می شود

وقتی در یخچال را می بندید، می خواهید مطمئن باشید که کاملاً بسته است.گاهی اوقات، حتی زمانی که درب یخچال بسته به نظر می رسد، در واقع اینطور نیست.حتی ورود کمی هوا به داخل یخچال شما می تواند مشکل ساز باشد.

شرکت تعمیر یخچال

باز بودن درب باعث خارج شدن هوای سرد از یخچال می شود.هوای گرم مطمئناً می تواند منجر به مشکلات زیادی از جمله فاسد شدن مواد غذایی در یخچال شما شود.این همچنین می تواند کمپرسور را مجبور کند که سخت تر از آنچه نیاز است کار کند.این می تواند به مرور زمان یخچال شما را فرسوده کند و منجر به مشکلات جدی در کمپرسور شود که در این مواقع، کار تعمیر یخچال کمی گران تر می شود.

نتیجه

واشر خراب، فرسوده یا کثیف رایج‌ترین دلیل بسته نشدن درب یخچال است، اما اگر همه گزینه‌های ذکر شده در بالا را امتحان کرده باشید، ممکن است مشکل بزرگ‌تری وجود داشته باشد و ممکن است تعمیر یخچال در منزل ضروری باشد.همانطور که قبلاً ذکر شد، اگر درب یخچال بسته نمی‌ماند، می‌تواند باعث مصرف انرژی اضافی و خراب شدن غذا شود، بنابراین هر چه زودتر تعمیر شود، بهتر است.

نظر خود را بنویسید

avatar