آیا مخازن پلی اتیلن قابلیت تعمیر دارند؟

آیا مخازن پلی اتیلن قابلیت تعمیر دارند؟

مخازن آب پلاستیکی اغلب در مزرعه و صنعت کشاورزی یافت می شوند.مخازن پلاستیکی یک مزیت بزرگ دارند، ابنکه خورده نمی شوند، اما در برابر ضربه زیاد مقاوم نیستند.در بسیاری از مواقع، یک مخزن پلی اتیلن ترک می خورد.این معمولاً در فصل زمستان اتفاق می‌افتد که پلاستیک در اثر دمای پایین شکننده می‌شود.خوشبختانه، اینها به راحتی تعمیر می شوند.بله، مخازن پلی اتیلن شما قابل تعمیر هستند.اما اثربخشی به محل وجود نشتی یا ترک در مخزن، اندازه ترک و علت ترک بستگی دارد.

از آنجایی که هزینه تعویض مخازن پلی اتیلن آسیب دیده بالاتر از هزینه تعمیر آن است، برخی از افراد گزینه تعمیر را ترجیح می دهند.این همچنین در وقت شما صرفه جویی می کند و به دلیل عدم استفاده از منابع و انرژی برای تولید یک کالای جدید، برای محیط زیست نیز بهتر است.

مخزن ذخیره آب خانگی یا تجاری نقش بسیار حیاتی در زندگی روزمره شما ایفا می کند.مخازن پلاستیکی ذخیره آب در مقایسه با انواع دیگر مخازن می توانند مدت زمان بیشتری دوام بیاورند.همچنین تعمیر مخزن آب پلاستیکی بسیار آسان تر است.

تعمیر مخازن پلی اتیلن

مخزن آب پلی اتیلن

قبل از شروع کار تعمیر، باید مخزن آب را خالی کنید.با این حال، اگر با مخزن حاوی مواد خطرناک کار می کنید، همیشه توصیه می شود که با افراد متخصص مشاورت کنید.همیشه باید کار تعمیر را در اسرع وقت شروع کنید.آن را نادیده نگیرید، زیرا انجام این کار باعث می شود ترک به حدی برسد که دیگر قابل تعمیر نباشد.

قبل از شروع کار، از تمیز بودن بیرون و داخل مخازن ذخیره آب پلاستیکی خود اطمینان حاصل کنید.اطمینان حاصل کنید که ناحیه نشتی عاری از هر نوع کثیفی یا مواد اضافی باشد.در صورت وجود ذرات گرد و غبار، از یک پارچه برای تمیز کردن استفاده کنید.

چگونه ترک در یک مخزن آب پلی اتیلن را برطرف کنیم؟

رفع هرگونه شکاف یا سوراخ، بدون تخلیه آب مخزن، سخت است، زیرا دسترسی به داخل آن ضروری است.در حالی که روش های متفاوتی برای تعمیر مخازن آب پلی اتیلن وجود دارد،ایده آل ترین راه، تخلیه مخزن به طور کامل و سپس تعمیر ناحیه با اجرای جوشکاری پلی اتیلن است.

  • روش گرمایش برای جلوگیری از نشت آب از مخزن آب پلاستیکی

این روش زمانی اتخاذ می شود که اندازه ترک به طور قابل توجهی کوچک و در بالای مخزن باشد.در این روش از آهن لحیم کاری برای رفع ترک استفاده می شود.افراد حرفه ای، برای رفع ترک، هویه لحیم کاری را از قبل گرم می کنند و آن را بالای ترک قرار میدهند و اجازه می دهند ترک ذوب شود، به هم بپیوندد و کاملا خشک شود.

  • فایبرگلاس برای جلوگیری از نشت آب از مخزن آب پلاستیکی

در این روش از ورق‌هایی که نسبتاً ارزان هستند و به راحتی در بازار موجودند، استفاده می شود.

قبل از اعمال هر یک از روش های ذکر شده در اینجا، باید ناحیه ای که ترک در آن وجود دارد را تمیز کنید.سپس در صورت استفاده از روش فایبرگلاس می توانید اقدام به اعمال ورق فایبرگلاس نمایید.

در این روش یک لایه فایبرگلاس را روی ترک قرار دهید و سپس آن را با استفاده از یک مایع بسیار چسبنده روی سطح، بچسبانید.هنگام استفاده از رزین مراقب باشید و پوشیدن دستکش را فراموش نکنید.فایبرگلاس یکی از روش های سنتی برای ترمیم ترک های مخازن پلاستیکی آب است.غیر از این، برای تعمیر لوله های PVC و لوله های فولادی نیز استفاده می شود.امیدوارم این روش به شما در تعمیر نشتی مخزن آب کمک کند.

تعمیر مخازن پلی اتیلن

سخن نهایی

پلی اتیلن یکی از محبوب ترین مواد برای ساخت مخازن آب است.تانکر پلی اتیلن محکم، سبک و بادوام است و می تواند در اندازه ها و سبک های مختلف شکل بگیرد.این مخازن در رنگ‌های زیادی موجود هستند و افزودن تثبیت‌کننده‌های UV در طول تولید تضمین می‌کند که مخزن برای سال‌های زیادی دوام می آورد.تانکرهای پلی اتیلن در برابر ضربه های سبک مقاوم هستند،در حالی که ممکن است با ضربه های سنگین تر ترک بخورند یا سوراخ شوند، اما معمولاً به راحتی قابل تعمیرند.

نظر خود را بنویسید

avatar