سرمای شدید با گوشی چه می کند؟

سرمای شدید با گوشی چه می کند؟

سرما با گوشی چه می کند؟هوای بسیار سرد می تواند بر عملکرد گوشی و عمر باتری آن تأثیر قابل توجه ای بگذارد، بنابراین باید از گوشی خود در برابر سرما محافظت کنید و اگر این نکات را که توسط بهترین فروشگاه اینترنتی لوازم جانبی موبایل ارائه شده است ،دنبال نمایید، می توانید از گوشی خود با خیال راحت در سرمای زمستان استفاده کنید!

گوشی های هوشمند سرما را دوست ندارند!

سرما با گوشی چه می کند؟متأسفانه بسیاری از گوشی‌های هوشمند (از جمله آیفون ۵s) در دمای زیر صفر درجه سانتی‌گراد به درستی کار نمی‌کنند.این به خاطر باتری‌های لیتیوم یونی آن‌هاست که در سرمای شدید به دلیل واکنش‌های شیمیایی ، سریع‌تر تخلیه می‌شوند.شما همچنین ممکن است تخلیه ناگهانی باتری ها را تجربه کنید.با این حال، این مشکلات دائمی نیستند و خدمات عادی باید پس از نقل مکان به آب و هوای گرم و شارژ مجدد از سر گرفته شود.

اگر در این شرایط فوراً گوشی موبایل را روشن کنید، ممکن است به گوشی و باتری آن آسیب دائمی وارد کنید که در این صورت نیاز است به مرکز تعمیرات موبایل مراجعه کنید.برای جلوگیری از این امر، صبر کنید تا وارد یک محیط گرم شوید تا گوشی کمی گرم شود و بعد آن را روشن نمایید.

گوشی های هوشمند سرما را دوست ندارند!

چند نکته برای استفاده از گوشی هوشمند در زمستان

اگر می خواهید باتری گوشی شما در زمانی که هوا سرد است، بیشتر دوام بیاورد،این مراحل ساده را که توسط مرکز تعمیرات موبایل در اهواز ارائه شده است،دنبال کنید:

  • دستگاه خود را به «حالت کم مصرف» تغییر دهید – حالت کم مصرف میزان برق مصرفی تلفنتان را زمانی که باتری شما کم می‌شود، کاهش می‌دهد.می توانید این را در تنظیمات > باتری پیدا کنید.
  • همه برنامه‌های غیرضروری را ببندید – برخی از برنامه‌ها باید در پس‌زمینه اجرا شوند تا برخی چیزها کار کنند.با این حال، اگر برنامه های غیر ضروری باز باشند، ممکن است باتری شما زودتر تخلیه شود.می‌توانید برنامه های غیر ضروری را خاموش، غیرفعال یا حذف نصب کنید.
  • آن را در جیب یا کیف خود نگه دارید – پیروی از یک مرحله ساده مانند نگه داشتن دستگاه در جیب یا کیف می تواند به محافظت از آن در برابر هوای سرد کمک کند که در این صورت تلفن شما از گرمای بدن شما بهره مند میشود.اگر کت شما یک جیب داخلی دارد، بهتر است گوشی را در آن قرار دهید.
  • سرویس‌های Wi-Fi و موقعیت مکانی را خاموش کنید – سرویس‌های Wi-Fi و موقعیت مکانی انرژی مصرف می‌کنند، بنابراین برای کاهش مصرف باتری گوشی، آن‌ها را خاموش کنید.باز هم، این را می توان در تنظیمات انجام داد.
  • روی یک قاب گوشی باکیفیت سرمایه گذاری کنید – اگر متوجه شدید که می خواهید گوشی خود را در دمای سرد بیرون بیاورید، یک قاب باکیفیت برای گوشی خود خریداری کنید.این می تواند ساعت ها از گوشی شما در برابر شرایط سخت محافظت کند.
  • اگر در خارج از منزل تلفن شما خاموش شد، سعی کنید آن را با گذاشتن در جیب داخلی گرم کنید یا به داخل خانه بازگردانید.هیچ کار شدیدی مانند قرار دادن گوشی روی رادیاتور انجام ندهید.وقتی گوشی در شرایط آب و هوایی مطلوب قرار می گیرد باید به حالت عادی بازگردد.
  • اجازه ندهید خیلی سرد شود – بدیهی به نظر می رسد، اما بهترین راه برای اینکه گوشی هوشمندتان به خوبی کار کند، این است که آن را از سرما دور نگه دارید، بنابراین سعی کنید از رها کردن آن ها در داخل ماشین های پارک شده خودداری کنید.
  • از هدفون استفاده کنید – اگر هوا سرد باشد و گوشی خود را بیرون بیاورید تا صحبت کنید، باتری آن آسیب می بیند.بنابراین از هدفون استفاده کنید.

در هوای سرد مراقب گوشی هوشمند خود باشید

در هوای سرد مراقب گوشی هوشمند خود باشید

این فقط باتری ها نیستند که در هوای سرد آسیب می بینند.بسیاری از قطعات حساس دیگر هستند که ممکن است در سرمای شدید، دچار آسیب شوند، به ویژه صفحه نمایش گوشی.اگر آسیب کوچکی به صفحه نمایش وارد شده باشد، هوای سرد می تواند این مشکل را تشدید کند و منجر به ترک خوردن و شکستگی کامل شود.

خبر خوب این است که نگه داشتن گوشی در جایی که بتواند مقداری از گرمای بدن شما را جذب کند، راه خوبی برای پیشگیری از بسیاری از این مشکلات است.مانند جیب شما.با این حال، گذاشتن آنها در اتومبیل توصیه نمی شود.

آیا تا به حال عملکرد گوشی شما در زمستان کاهش یافته است؟آیا متوجه تفاوت هایی شده اید؟در قسمت نظرات پایین ما را آگاه کنید. 

نظر خود را بنویسید

avatar