شستشو نما ساختمان

شستشو نما ساختمان

نماشویی و کفسابی آجر ، در بعضی اوقات آجر ها کف یا دیوارها با گذشت زمان دچار کثیفی یا آلودگی میشوند که باید حداقل چند سال یک بار از نماشویی آجر یا کفسابی آجر استفاده کنیم این کار باعث می شود تا دیوار پوش های آجری براق و درخشیده شود این کار باید توسط افراد ماهر صورت بگیرد تا همان طور که گفتیم تمیز و شکیل در بیایید.

نماشویی ساختمان آجر

شرکت خدماتی صبح گستر با انجام پروژه های شستشوی ساختمان خدمات تضمین شده ای را به مشتریان عزیز ارائه می دهد یکی از این خدمات نماشویی آجر است. جذابیت و زیبایی سازه های آجری بسیار زیاد است. این مصالح هم از نظر قدمت و هم زیبایی هنوز هم جزء پرطرفدارترین محصولات تزئینی ساختمان هستند. پس از ساخت یک عمارت آجری و بعد از گذشتن مدتی از ساخت آن بیشترین دغدغه برای صاحب ملک لکه ها و آلاینده هایی که روی آجرها را می پوشاند.

برای پاکسازی خانه باید یک برنامه ی مدرن وجود داشته باشد و از زمان ساخت تا کثیف شدن سازه در نظر گرفته شود و بعد برای نظافت آن به صورت یک بار یا دو بار در سال برنامه ریزی شود. شستشو نما اصفهان آماده ی همکاری منظم با افرادی است که ساختمان های آجری خود را تمیز نگه می دارند. هر سازه ی آجری دارای هزاران قطعه آجر است که به دلایل زیادی کثیف شده و ظاهر کدری پیدا می کند. در هنگام تمیز کردن ساختمان اتفاقات زیادی رخ می دهد. این ساختمان ها ممکن است چرک مرده شوند، در معرض سایش قرار بگیرند و یا اتفاقات دیگری برای آن ها بیفتد. حفظ کردن رنگ و شکل آجر در فرایند پاکسازی آن بسیار مهم است.

نکات مهم در نماشویی آجر

در درجه ی اول استفاده از بهترین محلول در پاک کردن نمای آجری ضروری است. جنس آجرهایی که در بازار وجود دارد در انتخاب نوع محلول بسیار تاثیرگذار است. برخی از آجرهای بتنی شبیه آجرهای سفالی ساخته می شوند. اگر از شیوه ی تمیز کردن آجر سفالی برای آن ها استفاده شود باعث آسیب رسانی به آجر می شود. برای استفاده از بهترین مواد متناسب با آجر باید از افراد ماهر استفاده کنید زیرا نماشویی آجر یک کار تخصصی است. ملات خشک شده را بدون پاک کننده های اسیدی نمی توان تمیز کرد. استفاده از پاک کننده ای که بتواند کیفیت آجر را حفظ کند و همزمان آلودگی ها را نیز از بین ببرد کار آسانی نیست. همه ی روش های پاکیزگی نتیجه ی یکسانی ندارند. مواد مهندسی شده برای نماشویی آجر شاید کمی گران تر باشند ولی برای آسیبی که مواد بی کیفیت به ساختمان می زند باید هزینه های بیشتری را صرف کنید.

کفسابی آجر

اکثر مواقع برای پاک کردن نمای آجری ساختمان از شلنگ آب استفاده می شود و در صورتی که نما رو به آفتاب باشد شرایط خوبی برای رشد گیاهان به وجود می آید ولی ممکن است آجرها را علف و خزه بپوشاند که در اینصورت تمیز کردن آن ها کار دشواری است. استفاده از محلول های موجود در بازار و برس های مخصوص شستشو برای شستن آجرها اولین کاری است که افراد انجام می دهند ولی بعد از انجام این مراحل ممکن است آجرها تغییر رنگ داده و یا ریزش پیدا کنند. شکستگی و ترک خوردن آجرها نیز مشکلاتی است که استفاده از آب و رطوبت برای نماهای آجری به وجود می آورند. در معرض مداوم رطوبت قرار گرفتن باعث به وجود آمدن بلورهای نمکی نیز می شود و آجرها را به مرور زمان خراب می کند. برای جلوگیری از این آسیب ها و صدمات دیگری که به نماهای آجری وارد می شود بهتر است شستشوی نماهای آجری خود را به مراکز معتبر مانند شستشو نما گرگان بسپارید.

برطرف کردن رنگ آجر

برای از بین بردن رنگ هایی که بر روی آجرها درست می شود و باعث از بین رفتن زیبایی نمای ساختمان می شود بهتر است از مواد شیمیایی استفاده شود. قدمت ساختمان و شرایط آب و هوایی نامساعد این مشکلات را دو چندان می کند. در گذشته برای پوشاندن این آسیب ها اقدام به رنگ کردن نمای ساختمان می کردند ولی امروزه گروه های متخصصی هستند که با استفاده از تجهیزات به روز اقدام به شستشوی نما می کنند. استفاده از روش های شیمیایی که افراد به یکدیگر توصیه می کنند می تواند باعث ساب رفتن بیشتر نمای ساختمان شود. غلظت استفاده از این مواد برای انواع آجرها متفاوت است و باید برای رفع تیرگی آن ها بهتر است از متخصص کمک بگیرید.

روش های ساب زدن آجر

برای انجام ساب زنی آجر از روش های زیادی استفاده می شود. بهترین آن ها روش های مدرنی است که توسط متخصصان ماهر و با دستگاه های جدید مورد استفاده قرار می گیرد. دو دستگاه واترجت و سند بلاست برای نماشویی آجر استفاده می شود. هر کدام از این دستگاه ها برای یک نوع از مصالح و در شرایط خاص به کار می روند و ویژگی های مخصوص به خود را دارند. لایه برداری از آجرها در اثر فشار با دستگاه واترجت انجام می شود. این دستگاه مانند دشنه ای دارای پرز است که بر روی سطح آجری کشیده می شود و آلودگی ها را از بین می برد. استفاده از سند بلات روش دیگری برای ساب زنی آجر است. به کمک بالا بر و این دستگاه، آلودگی ها بر روی آجر از بین می رود و محو می شود.

برای شستشو نما اصفهان اینجا کلیک کنید.

نظر خود را بنویسید

avatar