ضربه خوردن صفحه ال سی دی تلویزیون قابل تعمیر است

ضربه خوردن صفحه ال سی دی تلویزیون قابل تعمیر است

یکی از وسایل ضروری و مورد احتیاج در هر خانه‌ای تلویزیون می‌باشد. تلویزیون‌ها از بخش‌های متفاوتی تشکیل شده‌اند. از نظر بهترین مرکز تعمیرات انواع ال سی دی در اهواز پنل تلویزیون جزء حساس‌ ترین و مهم‌ ترین بخش تلویزیون است که قیمت بسیار بالاتری هم دارد. به جرأت می‌توان گفت بیش از ۷۰ درصد قیمت تلویزیون را پنل آن در بر می‌گیرد، به همین دلیل صفحه ال سی دی و پنل تلویزیون از اهمیت بالایی برخوردار می‌باشد.

حال مشکلی که برای اکثر کاربران و مصرف کنندگان تلویزیون‌ها پیش‌ می‌آید، خرابی یا ضربه خوردن صفحه ال سی دی می‌باشد. این مشکل برای آنها ناخوشایند بوده و در پی تعمیر و تعویض آن بر می‌آیند. در این مطلب تلاش کردیم تا در مورد امکان تعمیر ال سی دی یا پنل تلویزیون صحبت به میان آوریم. این فرصت را غنیمت شمرده و ما را همراهی نمایید.

منظور از پنل یا صفحه ال سی دی تلویزیون چیست ؟

به یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین بخش‌ های تلویزیون که تصویر بر روی آن به نمایش گذاشته می‌شود، پنل می‌گویند. محل و مکان قرارگیری پنل، بیرونی‌ترین قسمت تلویزیون می‌باشد. به این پنل صفحه نمایش هم می‌گویند که جنس اغلب آنها از کریستال یا شیشه می‌باشد. جهت محافظت لایه کریستال یا شیشه از آسیب‌ها یک فیلم روی آن را می‌پوشاند. وظیفه پنل‌ها نمایش تصویر با کیفیت بالاتر و واقعی‌تر است، که انواع پنل‌های LCD, LED, OLED, QLED در مرکز تعمیرات ال سی دی در اهواز موجود می‌باشند.

علل خرابی صفحه ال سی دی تلویزیون

در بیشتر مواقع هنگام کار کردن با تلویزیون امکان آسیب رسیدن به پنل یا صفحه نمایش بالا می‌رود. این صدمه یا آسیب علل مختلفی دارد که در ادامه به طور مختصر آنها را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

– آب دیدن پنل تلویزیون

هر گاه بر اثر بی‌ احتیاطی شما یا هر یک از اعضای خانواده مایعی بر روی نمایشگر یا صفحه ال سی دی ریخته یا پاشیده گردد، از قسمت پایینی به داخل تلویزیون وارد می‌شود. مکانی که فلت به صفحه نمایش متصل می‌شود بسیار آسیب پذیر می‌باشد و مایع  باعث آسیب به آن می‌گردد. در این حالت به اصطلاح تلویزیون دچار آب خوردگی می‌شود. البته به جز ریختن مایعات، شرجی بودن هوا، نفوذ مایعات هنگام تمیز کردن پنل هم موجب آب خوردگی صفحه ال سی دی می‌گردد. برای رفع مشکل بهترین مراکز تعمیرات ال سی دی در اهواز توصیه بر خشک کردن آن توسط باد سشوار را دارند. حالا اگر توسط باد سشوار خشک نشد و صدمه جدی بود، باید حتما به فکر تعویض ال سی دی یا قطعات خیس خورده بود.

– شکسته شدن پنل تلویزیون

یکی دیگر از علل خرابی و آسیب دیدن پنل صفحه ال سی دی تلویزیون شکسته شدن آن بر اثر صدمه‌های شدید است. صفحه اصلی ال سی دی دارای یک صفحه اصلی یا ماژور است که روی پلیت اصلی دستگاه قرار می‌گیرند و در قسمت پشت آن لامپ‌های بلک لایت قرار گرفته‌اند. اگر صدمه‌ای به نمایشگر یا صفحه ال سی دی تلویزیون وارد شود، ماژور می‌شکند و به هیچ عنوان قابل تعمیر نبوده و باید حتما تعویض گردد. در صورت عدم توانایی در تعمیر و تعویض پنل می‌توانید از نمایندگی تعمیرات ال سی دی در اهواز کمک بخواهید.

– ضربه خوردن صفحه ال سی دی تلویزیون

از تفاوت اصلی و اساسی بین تلویزیون‌ های قدیمی و جدید می‌توان به حساس و آسیب‌پذیر بودن تلویزیون‌ های LCD و LED اشاره کرد. این تلویزیون‌ ها دارای صفحه نمایشگر آسیب پذیری می باشند که با کوچک‌ترین ضربه‌ای می‌شکند یا آسیب می‌بیند. پس به هیچ عنوان گول تبلیغات فروشندگان در مورد عایق و ضد ضربه بودن را نخورید. در صورت شکسته شدن بهتر است از متخصصین در این زمینه کمک و یاری بخواهید.

ضربه خوردن صفحه ال سی دی تلویزیون

آیا صفحه ال سی دی که ضربه بخورد، قابل تعمیر است؟

سوالی که اکثر افراد از بهترین مراکز تعمیرات انواع ال سی دی در اهواز می‌پرسند، قابل تعمیر بودن یا نبودن ال سی دی ضربه خورده است. وقتی که یک نمایشگر ضربه می‌خورد، احتمال شکسته شدنش چند برابر می‌گردد. اما ممکن است یک درصد هم پنل نشکند، اما مشکلات اساسی درون تلویزیون و قطعات آن ایجاد گردد. در جواب سوال کاربران نمی‌توان به طور حتم و یقین گفت قابل تعمیر است یا نه اما می‌توان گفت اگر پنل یا صفحه نمایش ضربه بخورد اما تصویر بالا بیاید، شاید بتوان آن را تعمیر نمود که آن هم نیاز به تخصص و دانش مخصوص خود را دارد. اما در صورتیکه ال سی دی کامل بشکند، قطعا امکان تعمیر آن وجود نداشته و باید حتماً تعویض گردد.

هزینه تعمیر یا تعویض صفحه ال سی دی توسط مراکز تعمیرات ال سی دی در اهواز

همانطور که در مباحث قبل اشاره نمودیم صفحه نمایشگر یک قطعه‌ی گران قیمت است. به همین دلیل هزینه تعویض آن هم بالا می‌باشد. اگر پس از اینکه صفحه ضربه خورد آن را نزد کارشناسان تعمیر آوردید، باید منتظر باشید تا آنها برآوردی بر هزینه داشته باشند. آنها بر اساس برآورد بر اینکه قابل تعمیر است یا تعویض هزینه را مشخص می‌کنند. تکنسین‌ های تعمیرات تمام تلاش خود را بر جایگزینی قطعه یا صفحه نمایش اورجینال مبذول می‌نمایند، اما در بیشتر مواقع هزینه تعویض پنل یا صفحه ال سی دی به قدری است که کارشناسان توصیه به خرید یک تلویزیون جدید می‌ نمایند. پس با تمام این اوصاف بهتر است از ضربه خوردن و شکستن صفحه نمایش جلوگیری به عمل آورید.

علائم ضربه خوردن صفحه ال سی دی

بیشتر اوقات ضربه خوردن صفحه ال سی دی با شکسته شدن نمایشگر همراه نمی‌باشد، بلکه در بیشتر مواقع با ضربه خوردن صفحه ال سی دی مشکلاتی نظیر ایجاد خطوط عمودی روی صفحه، تصویر نداشتن تلویزیون، تیره بودن تصاویر، ایجاد یک نقطه سفید در وسط تصویر، تیره شدن قسمتی از صفحه نمایش، اضافه شدن یک رنگ غیر عادی به همه‌ی صفحه به وجود می‌آید.

نظر خود را بنویسید

avatar