نکاتی مهم در مورد تعمیر تویوتا

نکاتی مهم در مورد تعمیر تویوتا

برند تویوتا یکی از پرطرفدارترین و معروف‌ ترین برند های خودرو در صنعت ماشین سازی می‌باشد. طراحی جذاب و بی‌ همتای این ماشین باعث استقبال طرفداران بسیار زیادی شده است. ایرانیان هم یکی دیگر از طرفداران دائم تویوتا هستند که در صورت خرابی هر کدام از ماشین های تویوتا می‌توانند به تعمیرگاه تخصصی رنو هم مراجعه کنند، زیرا این تعمیرگاه علاوه بر اینکه تخصص کامل در روند تعمیر خودرو های رنو دارد، ماشین‌ های تویوتا را نیز تعمیر می‌کند. به دلیل تخصصی بودن تعمیرات این دسته از اتومبیل‌ها، بهتر است آنها را به دست هر فردی نسپارید و از افراد متخصص در این زمینه یاری بخواهید. در این مقاله آمده‌ایم تا نکاتی مهم در مورد تعمیر تویوتا به شما ارائه دهیم.

موارد خرابی در تویوتا که نیاز به تعمیر دارد

هدف اصلی و اساسی از تعمیرات خودرو، در واقع بررسی و عیب یابی آنها سپس اقدام به تعویض یا تعمیر قطعات می‌باشد. در بسیاری از مواقع تشخیص اشتباه موجب هزینه‌ های غیرضروری شده و مسئله حل نخواهد شد. در این بخش به بررسی علائم و علل مورد نیاز به تعمیر می‌پردازیم.

کار نکردن کمک‌ های تویوتا

یکی از مواردی که نیاز خود به تعمیر را فریاد می‌زند، خرابی کمک‌ها می‌باشد. هر گاه خودروی تویوتای شما همانند همیشه در حال رانندگی حالت نرمی را ندارد، یا اینکه زمان عبور از دست اندازها به خصوص در دست انداز های ساندویچی صدای مهیب و خیلی بلند به گوش می‌رسد، به خاطر توپی سر کمک و بلبرینگ‌ها می‌باشد، البته ممکن است علت صدا دادن در دست انداز های کم عمق به خرابی بلبرینگ‌ها برگردد. در چنین مواقعی بهتر است خود سرانه بدون داشتن اطلاعات کافی اقدام نمایید.

خرابی بلبرینگ چرخ‌ها در تویوتا

ممکن است هنگام رانندگی با خودروی تویوتا صدای شبیه صدای زوزه در سرعت‌ های بالا به گوشتان برسد. این صدا به دلیل خرابی در بلبرینگ چرخ‌ها می‌باشد. با خرابی بلبرینگ چرخ‌ ها سر پلوس‌ها صدمه دیده و در نتیجه فشار بسیار زیادی به آن وارد می‌شود. با خرابی و فرسوده شدن بلبرینگ‌ ها صداهای ناهنجاری به گوش می‌رسد. تعمیرگاه‌ تویوتا در کرج با تخصص در این زمینه عیب‌یابی حرفه ای را بر روی انواع خودرو به خصوص خودرو های تویوتا انجام می‌دهد.

کار نکردن درست لاستیک‌ های چاکدار

صدا هایی که از خودرو به گوش می‌رسند، در تصمیم گیری علت خرابی بسیار موثر می‌باشد. با شنیدن صدایی همانند گیژ گیژ یعنی صدایی همانند کشیدن لاستیک بر روی آهن به خاطر خرابی لاستیک چاکدار است. بیشتر اوقات در جاده‌های خاکی و دست اندازها این صدا شنیده می‌گردد. در صورتی که علت را متوجه نشدید، می‌توانید سریعا به مراکز تعمیر تویوتا در کرج مراجعه کنید. آنها با سابقه درخشان و نیروهای متخصص در زمینه تعمیرات تویوتا، می‌توانند عیب یابی کرده و سریعا نسبت به رفع خرابی اقدام نمایند.

خراب شدن سیبک و قرقری فرمان در تویوتا

یکی از موارد مهمی که در رانندگی باید به آن اهمیت داده شود، کنترل درست و اصولی فرمان می‌باشد. در صورتی که فرمان کنترل مناسبی نداشته باشد، هر لحظه امکان وقوع اتفاق ناگواری است. به محض لرزش‌های شدید فرمان و عدم کنترل بر آن، بهتر است اتومبیل تویوتا خود را متوقف کرده و از تعمیرگاه کمک بخواهید. البته ممکن است درست کار نکردن طبق هم موجب عدم کنترل فرمان شده و  به خوبی کار نکند.

نحوه تعمیر گیربکس اتوماتیک تویوتا

اصولاً در تعمیرگاه‌ های کل ایران تعمیرات گیربکس به دو روش صورت می‌گیرد.

روش اول:

این روش که به ساده‌ترین و معمولی‌ترین روش تعمیر معروف می‌باشد، نیاز به تخصص و دانش خاصی ندارد و در صورت مشکل در گیربکس به راحتی گیربکس جدید تهیه و آم را تعویض می‌کنند.

روش دوم :

این روش برخلاف روش قبل نیاز به  دانش و علم کافی است. زیرا باید عیب یا مشکل مشخص شده و نسبت به رفع آن اقدام نمایند با شناسایی قسمت معیوب به تعمیر  رفع عیب می‌پردازند.

نکاتی مهم در مورد تعمیر تویوتا

روش‌ های افزایش طول عمر گیربکس‌ها

سوالی که اکثر رانندگان از تعمیرگاه‌ های تخصصی رنو می‌پرسند، راهکار های افزایش طول عمر گیربکس می‌باشد. در جواب باید گفت تعویض روغن های گیربکس در تایم و زمان مشخص به طول عمر گیربکس کمک زیادی می‌کند. به جز روغن باید حتماً صافی گیربکس هم تعویض گردد و حتماً از نوع اورجینال باشد. آخرین موردی که به سلامت گیربکس‌ها کمک می‌کند، در حالت خلاص قرار دادن گیربکس برای توقف‌های بالاتر از ۳۰ ثانیه و یا پارک کردن است.

نکات مربوط به تعمیر موتور های تویوتا

از موتور هر خودرویی به عنوان قلب آن اتومبیل یاد می‌شود. موتور جز پرکاربردترین و البته گران‌ترین قسمت در خودرو ها به حساب می‌آید. اگر موتور خودرو سالم باشد، سلامت کلی اتومبیل تضمین می‌گردد. حال اگر موتور دچار مشکل گردد یا سالم نباشد، خودرو هم دیگر سالم  نخواهد بود. در صورت بروز این علایم حتما اتومبیل را به مراکز تعمیرات تویوتا برسانید.

  • شنیدن صدای غیر عادی از موتور
  • اخطار چراغ‌های پشت آمپر
  • روغن ریزی موتور
  • کم شدن مدام سطح روغن موتور

هزینه‌ های تعمیرات خودرو های تویوتا

اصولا هزینه‌ هایی که بابت تعمیر لوازم خودرو های ژاپنی صرف می‌شود، چیزی دو برابر خودرو های کره‌ای می‌باشد، اما اگر لوازم به صورت اصل و اورجینال باشد، عمر لوازم بیشتر از دیگر برند ها خواهد بود. تعرفه تعمیرگاه تویوتا در کرج مقرون به صرفه و مناسب می‌باشد.

نظر خود را بنویسید

avatar