ویژگی‌ های سنگ لاشتر در ساختمان

ویژگی‌ های سنگ لاشتر در ساختمان

همه شما نقش سنگ‌ها را در ساختمان سازی به خوبی شاهد هستید. سنگ‌ ها اعم از تراورتن، گرانیت و مرمریت نقش بسزایی در زیبایی ساختمان دارند. یکی از این سنگ‌ های پر کاربرد سنگ مرمریت است. مرمریت یک سنگ رسوبی بوده که با سنگ‌ های دیگر تفاوت‌ های بسیاری دارد. سنگ‌ های مرمریت دارای انواع متعددی هستند. سنگ لاشتر اصفهان نمونه بارز سنگ‌ های مرمریت است. این سنگ از نظر ساختار درونی و ظاهری دارای ویژگی‌های فراوان است که در این پست قصد داریم این ویژگی‌ها را به شما ارائه دهیم ما را تا پایان همراهی نمایید.

منظور از سنگ لاشتر چگونه سنگی است ؟

یکی از باکیفیت‌ ترین سنگ‌ های مرمریت سنگ لاشتر می‌باشد. این سنگ در کارخانه سنگ لاشتر اصفهان و همچنین در بازار های جهانی سنگ به نام pietragray می‌باشد. این سنگ را به عنوان یکی از سنگ‌ های بسیار قدیمی می‌شناسند، زیرا در بناها و آثار باستانی از آن به وفور استفاده می‌شده است. سنگ‌ های مرمریت لاشتر دارای زمینه طوسی به همراه یک سری رگه‌ هایی به رنگ سفید هستند که جزو سنگ‌ های پرطرفدار در بین معماران و پیمانکاران به حساب می‌آیند. استفاده از این سنگ در سالیان طولانی نشان از مرغوبیت آن خواهد داشت، زیرا تنها از سنگی بیش از سالیان سال به کار برده می‌شود که خود را ثابت کرده و مقاوم باشد.

سنگ مرمریت لاشتر

ویژگی‌ های سنگ لاشتر اصفهان در ساختمان

سنگ‌ های لاشتری که در ساختمان سازی به کار برده می‌شوند، دارای یک سری ویژگی‌ها و خصوصیات خاص هستند که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد.

جذب پایین آب

اولین و بهترین ویژگی که در این سنگ وجود دارد، جذب بسیار پایین آب در آن می‌باشد. در صورتی که سنگ آب کمتری را جذب کند، خیلی دیرتر از بقیه سنگ‌ها فرسایش پیدا کرده و حتی خیلی کمتر ترک می‌خورد. در بسیاری از سنگ‌هایی که جذب بالای آب دارند، نمی‌توان از آنها در محیط‌ های با رطوبت و بارش‌ های فراوان مورد استفاده قرار داد، در حالی که سنگ‌ های لاشتر به دلیل جذب پایین آب به خوبی در این محیط‌ ها قابل کاربرد هستند. به خصوص در سرویس‌ های بهداشتی به خوبی استفاده می‌شوند.

برخورداری از مقاومت بالا

این سنگ از مقاومت بسیار بالایی برخوردار است، به طوری که به راحتی در امورات و کار های دکوراتیو از آنها بهره برده می‌شود. سنگ لاشتر اصفهان از نظر استحکام جز مقاوم‌ترین سنگ‌ های مرمریت به حساب می‌آید، به طوری که مقاومت آن زبانزد عام و خاص است.

مقرون به صرفه بودن

این سنگ زیبای ساختمانی در کارخانه‌ سنگ لاشتر اصفهان با قیمت‌ های پایین بسیار معقول و منطقی به نظر می‌رسد. ایجاد یک فضای لوکس با کمترین هزینه از مزیت و ویژگی خاص این نوع سنگ است.

داشتن ظاهر زیبا و منحصر به فرد

یکی دیگر از ویژگی‌ های سنگ لاشتر در ساختمان داشتن ظاهر زیباست. این نوع سنگ دارای رنگ تیره و با رگه‌ های سفید است که همین ترکیب رنگ ظاهر زیبا و خاص را ایجاد می‌کند. در واقع با وجود این زیبایی به عنوان یک سنگ لاکچری شناخته می‌گردد. بنابراین سنگ‌ های لاشتر ساختمان علاوه بر مزیت‌ های فراوان دارای کاربرد های هم هستند.

موقعیت مکانی معدن سنگ لاشتر اصفهان

همه سنگ‌ها دارای سرچشمه های مشخص و معینی هستند و هر کدام متعلق به یک معدن می‌باشند. سنگ لاشتر هم از این قاعده مستثنی نبوده و دارای یک معدن است. مرمریت لاشتر متعلق به استان اصفهان می‌باشد. معدن این سنگ در ۳۵ تا ۴۰ کیلومتری جنوب شهر اصفهان قرار گرفته است. منطقه‌ای که این معدن وجود دارد، به نام لاشتر شناخته می‌شود. این سنگ را به هنگام تولید به روش‌های مختلف و متفاوتی فرآوری می‌کنند.

ویژگی‌ های سطح سنگ‌ های لاشتر

هر کدام از سنگ‌ های لاشتری که از کارخانه‌ های سنگ لاشتر اصفهان فرآوری می‌گردند، دارای سطح‌ های تیشه شده می‌باشند. کاربرد مناسب دیگر این سنگ در کف پارکینگ است، به دلیل همین صاف و یک دست بودن سطح به راحتی در کف پارکینگ ها استفاده می‌شوند. زیرا رفت و آمد ماشین‌ها آسیبی آن چنانی به سنگ وارد نخواهد کرد. لاستیک و تایر‌ های لاستیک هم بر روی سنگ‌ها ردی باقی نخواهد گذاشت، چون دارای رنگ تیره است و از زیبایی سنگ هم چیزی نمی‌کاهد.

اقسام متعدد سنگ‌ های لاشتر

همانطور که پیش‌تر نیز عنوان نمودیم، این سنگ‌های لاشتر مختص معدن اصفهان هستند. این سنگ دارای شکل و رنگ‌ های مختلفی است که همین رنگ‌ های موجود در سنگ‌ های لاشتر اصفهان موجب تنوع در این سنگ‌ها گردیده است. علاوه بر رگه‌ها فرآوری‌ های متعددی صورت گرفته بر روی آنها موجب ایجاد انواع گوناگونی از سنگ‌ های لاشتر گردیده که در ادامه به انواع آنها اشاره می‌کنیم.

  • سنگ لاشتر هوندا
  • سنگ لاشتر ساییده
  • سنگ لاشتر تامبل
  • سنگ لاشتر کوبیک
  • سنگ لاشتر بوش همبر یا سندبلاست
  • سنگ لاشتر گیوتین
  • سنگ لاشتر چرمی

ویژگی‌ های موثر بر قیمت مرمریت‌ های لاشتر

اصولاً کارخانه‌ های سنگ لاشتر اصفهان این سنگ‌ها را با توجه به یک سری ویژگی و عوامل تاثیر گذار قیمت گذاری می‌کنند. این ویژگی و عوامل را در ادامه به صورت مختصر مورد بررسی قرار می‌دهیم.

کوپ سنگ لاشتر

اولین موردی که در قیمت این سنگ تفاوت بسیار زیادی دارد، کوپ خام آن است. زیرا قیمت سنگ‌ های اسلب لاشتر با دیگر سایز های این سنگ تفاوت بسیار زیادی دارد. البته در فرآوری آن حتما باید از کوپ‌ های بزرگ برای مرمریت لاشتر استفاده کرد که قیمت کوپ‌ های بزرگ هم خیلی بیشتر خواهد شد.

ویژگی‌ های سنگ لاشتر در ساختمان

روش‌ های فرآوری سنگ لاشتر

سنگ‌ها هر کدام از درجات مختلف و متفاوت تشکیل می‌شوند. هرچقدر سنگ‌ های لاشتر از درجه کیفیت بالاتری برخوردار باشند یا به اصطلاح سوپر باشند، قیمت بالاتری هم دارند. ساب بالای سنگ‌ لاشتر اصفهان هم به راحتی قیمت سنگ را تغییر خواهد داد. هر چه سنگ از ساب بیشتر و بالاتری برخوردار باشد قطعاً قیمت بیشتری خواهد داشت، زیرا ساب به خوب سنگ را به شکل آینه در می‌آورد.

نظر خود را بنویسید

avatar