مراحل راه اندازی شبکه یک شرکت

مراحل راه اندازی شبکه یک شرکت

مقدمه

در عصر حاضر، کار کردن بدون اینترنت تقریبا غیرممکن است. همانطور که تکنولوژی به پیشرفت خود ادامه می دهد، اتکای ما به شبکه های کامپیوتری نیز افزایش می یابد. متأسفانه، با وجود اهمیت آن، بسیاری از شرکت ها هنوز نمی دانند چگونه به درستی آن را راه اندازی کنند. برای شبکه های کوچکتر، نادیده گرفتن این اشتباهات آسان است. با این حال، همان طور که تجارت و شبکه شما رشد می کند، مشکلات جزئی در راه اندازی شبکه یک شرکت ممکن است به یک مشکل بسیار جدی ای روبه رو شود. یک شبکه کامپیوتری ناکارآمد می‌تواند باعث مشکلاتی مانند کاهش عملکرد، کندی اتصال و خطرات امنیتی شود. همه این ها مشکلاتی هستند که می تواند به بهره وری شرکت شما آسیب برساند. از سوی دیگر، برنامه ریزی صحیح شبکه های کامپیوتری شما را قادر می سازد تا تصمیمات بهتری در مورد منابع خود بگیرید و در زمان و هزینه های خود صرفه جویی کنید. راه حل های فنی هوشمند (ITS) یک شرکت، پشتیبانی فناوری اطلاعات است که به کسب و کارهای بی شماری در راه اندازی شبکه های رایانه ای کمک بسیار شایانی کرده است. از این جهت بسیار مهم است برای راه اندازی شبکه و خریداری تجهیزات مورد نیاز آن ها برای شرکت خود، بهترین مرکز فروش تجهیزات شبکه را انتخاب کنید. ما در این مقاله قصد داریم در ارتباط با راه اندازی شبکه کامپیوتری و مراحل درست انجام آن توضیح دهیم، لطفا تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

آموزش صفر تا صد راه اندازی شبکه

آموزش صفر تا صد راه اندازی شبکه

راه اندازی شبکه کامپیوتری شما فقط شامل اتصال یک دستگاه به دستگاه دیگر نیست. برای اطمینان از این که شبکه شما به خوبی کار می کند و فضایی برای رشد در آینده دارد، باید برنامه ریزی انجام شود. مهم ترین مراحلی را که باید هنگام راه اندازی شبکه کامپیوتری برای کسب و کار خود انجام دهید شامل موارد:

  1. هدف شبکه کامپیوتری خود را مشخص کنید

اولین کاری که باید انجام دهید این است که اهداف خود را مشخص کنید. هدف شبکه کامپیوتری شما ممکن است به سادگی به اشتراک گذاری یک چاپگر با رایانه دیگری یا به صورت کاملا پیچیده مانند به اشتراک گذاری منابع، اتصال به اینترنت، اشتراک گذاری فایل و دستگاه هایی مانند چاپگرها، اسکنرها، پروژکتورها ویا برنامه های دیگر باشد.

راه اندازی شبکه کامپیوتری

  1. لیستی از تجهیزات مورد نیاز خود را تهیه کنید

تهیه یک لیست جامع از تمام دستگاه های موجود در شبکه در شرکت خود، امری ضروری می باشد. این امر می تواند از وقوع مشکلات بسیار جدی در هنگام گسترش، پیکربندی ظرفیت و عملیات تعمیر و نگهداری شبکه جلوگیری کند. برخی از مواردی را که باید هنگام راه اندازی شبکه به آن ها توجه کنید، شامل:

  • نوع پردازنده
  • اندازه هارد
  • اندازه حافظه
  • سیستم عامل و نسخه
  • چاپگرها
  • اسکنرها
  • پروژکتورها
  • رک شبکه
  • سوئیچ ها
  • مانیتورها
  • کابل ها
  • پرینتر شبکه

نوع تجهیزاتی که برای راه اندازی شبکه کامپیوتری خود استفاده می کنید، در میزان رشد کسب و کارهای شما بسیار تاثیرگذار می باشد. اولین وسیله ای که تمامی شرکت ها برای انتقال اطلاعات خود از اینترنت به آن نیاز خواهند داشت، استفاده از مودم و روتر می باشد. بسته به نحوه فعالیت شرکت خود می توانید از نوع خاصی از مودم استفاده کنید. ممکن است نیاز داشته باشید تا چندین دستگاه را در شرکت خود به یکدیگر متصل کنید، این کار را می توانید از طریق چند سوئیچ بدون مشکل انجام دهید. برای این که بتوانید از خرابی تجهیزات شبکه در شرکت خود تا حد بسیار زیادی جلوگیری کنید، می توانید از رک استفاده کنید. در نهایت نوع کابل هایی که برای راه اندازی شبکه های کامپیوتری شرکت خود استفاده می کنید، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد. خوشبختانه امروزه با ورود کابل های فیبر نوری، بسیاری از کسب و کارهای کوچک و بزرگ می توانند داده ها و اطلاعات خود را بدون مشکل و در مدت زمان بسیار کوتاهی به راحتی منتقل کنند. برای خریداری انواع تجهیزات شبکه می توانید به مراکز فروش ویپ در اصفهان مراجعه کنید.

راه اندازی شبکه کامپیوتری

مسئله بسیار مهمی که در زمان راه اندازی شبکه کامپیوتری باید به آن توجه کنید، ساخت شبکه های امن است. هیچ شرکتی نمی‌ خواهد با هک شدن یا ویروسی شدن مواجه شود. برای جلوگیری از این امر، باید نحوه تنظیم رمزهای عبور و رمزگذاری مناسب را بدانید. از رمزهای عبور پیچیده برای رمزگذاری شبکه خود از طریق پروتکل های رمزگذاری بی سیم استفاده کنید. حتما اطمینان حاصل کنید که شبکه و برنامه های امنیتی شما به روز هستند. سعی کنید روتر فیزیکی را در مکانی امن قرار دهید تا از دستکاری فیزیکی جلوگیری شود. در نهایت، حفاظت های داخلی شرکت خود را از طریق نرم افزار مدیریت تنظیم کنید تا مطمئن شوید فقط کارمندان مورد تایید شما می توانند به اطلاعات خاصی دسترسی داشته باشند.

راه اندازی شبکه کامپیوتری

برای راه اندازی شبکه کامپیوتری نیاز است تا تعداد کارمندانی که در شرکت شما فعالیت می کنند را مشخص کنید. بسته به نوع کسب و کار و حرفه ای که دارید، نیاز است تا متناسب با آن سرعتی که از شبکه ها انتظار دارید را مشخص کنید. در صورتی که نیاز دارید در طول روز حجم بسیار زیادی از اطلاعات را منتقل کنید، بهتر است از اینترنتی با پهنای باند بسیار زیاد و همچنین کابل هایی با کیفیت بالا استفاده کنید. تعداد دستگاه های مورد نیاز خود را بسته به متراژ فضای شرکت خود و همچنین میزان بودجه ای که دارید، مشخص کنید. پس از راه اندازی کامل شبکه، باید تمامی تجهیزات آن توسط افراد متخصص تست شوند تا از سلامت آن و میزان کارآیی آن ها اطمینان حاصل شود.

جمع بندی نهایی

«شبکه شرکتی» مجموعه ‌ای از تمام فناوری ‌های مرتبط با کسب‌ و کار شما از جمله رایانه ‌ها، لپ ‌تاپ ‌ها، آدرس‌ های ایمیل، برنامه‌ ها، سخت ‌افزارها مانند چاپگرها و تلفن‌ ها، سوئیچ‌ ها، روترها، دستگاه‌ های ذخیره‌ سازی شبکه و هر چیز دیگری که به شرکت شما متصل است را شامل می شود. بنابراین، هر کسی در شرکت می تواند اطلاعات را ذخیره کند و شخص دیگری می تواند آن سند را در چاپگر شبکه چاپ کند. راه اندازی شبکه کامپیوتری ایمن و بدون خطا می تواند پیچیده باشد. اگر اهل فن آوری نیستید، بهتر است با یک شرکت فناوری اطلاعات تماس بگیرید که بتوانید مطمئن باشید که رمزگذاری ها و رمزهای عبور مناسب برای ایمن نگه داشتن شبکه شرکت شما اجرا شده است. امیدواریم با مطالعه این مقاله توانسته باشید اطلاعات مفیدی در زمینه راه اندازی شبکه کامپیوتری کسب کرده باشید.

نظر خود را بنویسید

avatar