چوب ترموود چگونه ساخته می شود

چوب ترموود چگونه ساخته می شود

بیشتر معماران حرفه ای در طراحی های خود برای ساختمان های لوکس از چوب استفاده می کنند. چوب علاوه بر زیبایی و حس آرامشی که به افراد ساکن در خانه می دهد ، باعث می شود سازه ی ساختمان سنگین نشود.استفاده از ترمووود یا همان طور که از نام آن پیداست چوب حرارت دیده ،استحکام و پایداری چند برابر ی در مقایسه با چوب های معمولی  برای سازه ها به ارمغان می آورد .چوب ترمو کرمان یکی از بهترین چوب های ترمو موجود می باشد که برای انواع سازه ها از ابتدای طراحی ، پیاده سازی و یا بازسازی ساختمان کرمان مورد استفاده قرار می گیرد.

در ساخت این محصول هیچ گونه مواد شیمیایی استفاده نمی شود .بنابراین این چوب ها مضر نیستند و قابلیت بازیافت دارند.

حال به بررسی مراحل ساخت ترمووود می پردازیم .

مراحل ساخت ترمووود

مرحله ی اول

برای تولید چوب ترمو ، معمولا از درختان پرورشی با برگ های سوزنی که به درختان روسی معروف هستند استفاده می شود. در این مرحله درختان را بعد از اینکه قطعشان کردند ،برش می دهند و به سایز و ضخامت دلخواه می برند.

مرحله ی دوم

در این مرحله چوب برش داده شده را داخل کوره های مخصوص قرار می دهند و آنها را تا صد درجه حرارت می دهند.

سپس حرارت چوب را تا صد و سی درجه تحت شرایط خاص افزایش می دهند .این مرحله باعث خشک شدن چوب و کاهش رطوبت آن می شود.

حرارت دادن چوب

مرحله سوم

بعد از خشک شدن کامل چوب دمای کوره را از صد و هشتاد تا دویست و بیست درجه بالا می برند.چوب ساعت ها در این دما نگهداری می شود به طوری که تمام قسمت های آن تا مرکز چوب به رنگ قهوه ای در می آید.

این مرحله باعث می شود چوبی که به طور کامل خشک شده ، قارچ و کپک درون آن نتوانند رشد کنند و همچنین حشرات موذی مانند موریانه نمی توانند به آن آسیب رسانند.

چوب ترمو علاوه بر اینکه  در برابر گرما مقاوم است، در مقابل پوسیدگی و نیزدر برابر پرتوهای مخرب یو وی نور خورشید هم مقاوم می باشد.

مرحله چهارم

مرحله ی سرد کردن چوب

در این مرحله با کاهش دمای کوره چوب آرام آرام تا دمای صد درجه سرد می شود.سپس با استفاده از بخار آب و همچنین پاشیدن آب به چوب دمای آن را تا دمای محیط پایین می آورند.

در تولید ترمو چوب از چوب درختان کاج و سرو و زبان گنجشک بیشتر استفاده می شود . چوب درختان کاج و سرو برای نمای داخلی ساختمان مناسب تر هستند .زیرا بسیار سبک و نرم می باشند.

از چوب درختان زبان گنجشک به علت چگالی بالا و مقاومت بیشتر برای دکوراسیون داخلی ،مخصوصان برای پوشش کف استفاده می شود.

دستگاههای ساخت چوب ترمو

این ماشین نوعی کوره است.که برای قطرهای متفاوت الوار استفاده می شود.به دلیل دمای بالای کوره ، تمام مراحل حرارت دادن توسط کاربر و به صورت کاملا اوتوماتیک انجام می شود.

واحد استفاده شده برای الوار مترمکعب است .ضخامت الوار ها بین شش متر مکعب،دوازده و هجده متر مکعب متغییر است.

ویژگی منحصر به فرد دستگاههای ترمو چوب

به دلیل استفاده ی کوره های این نوع چوب ها از آب و گرما ،محصولات تولید شده با طبیعت کاملا سازگار هستند .

ظرفیت تولید شده توسط این دستگاهها از سی تا دویست متر مکعب است.این دستگاهها انواع ابعاد و ضخامت مختلف الوار را شامل می شود.

چوب های ساخته شده توسط این دستگاهها شامل دو بخش کلاس اس و کلاس دی می باشد.

دستگاه ترمو چوب کلاس اس

حرارت دادن چوب در این روش کمتر از کلاس دی هست.

با حرارت دادن چوب در این کلاس که  دمای صد و هشتاد درجه است،ثبات چوب افزایش می یابد و چوب پایدارتر می شود. تولیدات این کلاس بین شش الی هشت درصد تغییر سایز خواهند داشت که این تغییر سایز بستگی به رطوبت محیط دارد.

کاربرد تولیدات این دستگاهها در دکوراسیون داخلی و به طور معمول محیط بسته ی ساختمان است.

دستگاه حرارت دهی چوب کلاس دی

در این روش حرارت به مراتب بیشتر از مرحله ی قبل به چوب می دهند و در نتیجه استحکام و به طور کلی دوام چوب افزایش می یابد .پایداری چوب بستگی  به شرایط جوی نامتعادل افزایش پیدا می کند. ماندگاری ترمووود بسیار زیاد می شود.الوار تولید شده پنج الی شش درصد با توجه به رطوبت محیط تغییر سایز می دهند.به علت دوام زیاد کاربرد این کلاس در محیط های خارج از ساختمان و محیط های بازاست.

نصب ترموچوب

نصب چوب ترمو

پیاده سازی و نصب چوب ترمو بسیار آسان است.مانند گونه های مشابه چوب الوار ها را به مکان مربوطه اتصال و با میخ آن را در جای خودش محکم می کنند.نکته مهم در نصب این محصول این است که به جای میخ از پیچ استفاده کنیم . در این صورت استحکام به مراتب بیشتری بین چوب نماو چوب زیرین حاصل می شود.در این هنگام حتما باید چوب نما از قبل با مته سوراخ شده باشد.تعداد پیچ های استفاده شده در هر ردیف به عرض چوب های استفاده شده ، بستگی دارد.بهتر است، برای پهنای چوب استفاده شده با عرض بیشتر از صد و بیست و پنج میلیمتر حتما دو عدد پیچ در پهنا مورد استفاده قرار گیرد.جنس پیچ های استفاده شده برای نصب این مواد ،گالوانیزه و یا فولاد ضد رنگ است.

سخن پایانی

در این مقاله سعی شد تا به کاربران برای انتخابشان در زمینه ی انتخاب متریال مناسب کمک کنیم تا آنها سازه ای شیک و مقاوم را داشته باشند.

شرکت کرمان چوب با بهتره گیری از کادری مجرب و با استفاده از بهترین متریان در سریعترین زمان ممکن ودر هر شرایط جوی با هزینه ای مناسب در طراحی  نصب و راه اندازی دکوراسیون در داخل و خارج ساختمان به زیبا سازی منازل و محل کار شما عزیزان می پردازد.

نظر خود را بنویسید

avatar