جدیدترین رنگ های کابینت آشپزخانه

جدیدترین رنگ های کابینت آشپزخانه

مقدمه

در چند سال اخیر رنگ های با تم های طبیعی از پرطرفدارترین رنگ ها برای کابینت آشپزخانه شناخته شده‌ اند. امروزه جدیدترین رنگ هایی که برای کابینت آشپزخانه انتخاب می شوند، در طیف رنگی که نشانه ای از طبیعت باشند، قرار دارند. رنگ هایی که در این طیف رنگی قرار دارند، آرامش بخش هستند و فضای خانه را دلنشین تر می کنند. همچنین می توانند با رنگ های خنثی و تند هماهنگی برقرار کنند. ترکیب رنگ کابینت های آشپزخانه باید به شکل اصولی انجام شود. شهر شیراز از قدیمی ترین سازندگان کابینت در ایران می باشد، اگر شما نیز قصد خریداری کابینت های آشپزخانه شیراز با جدیدترین رنگ و طرح ها را دارید، می توانید به گالری دکورات که از بهترین کابینت سازان هستند، مراجعه کنید. در این مقاله ما قصد داریم، شما را با ترکیب رنگ کابینت های آشپزخانه، آشنا کنیم.

جدیدترین رنگ های کابینت آشپزخانه چه رنگ هایی هستند!؟

کابینت ها باعث زیبایی بیشتر ظاهر آشپزخانه می شوند. در ادامه با راهنمای رنگی که برای کابینت به شما معرفی می کنیم، به شما کمک خواهیم کرد که بتوانید با مد روز جدیدترین رنگ های کابینت آشپزخانه را برای دکوراسیون داخلی منزلتان انتخاب و خریداری کنید. در صورتی که قصد نوسازی فضای آشپزخانه های خود را دارید، بهتر است کابینت های مد نظر خود را از بهترین مراکز کابینت ساز شیراز سفارش دهید. نوع رنگی که برای کابینت انتخاب می کنید در بزرگتر و یا کوچکتر دیده شدن فضای آشپزخانه تاثیر بسیار زیادی می گذارد.

رنگ های کابینت آشپزخانه

رنگ خاکی و تم های مختلف آن

در سال‌ های اخیر رنگ خاکی و تم های مختلف آن مورد محبوبیت زیادی قرار گرفته اند. رنگ های بژشنی، خاکستری ذغالی، خاکستری متمایل به نقره ای در این طیف رنگ قرار دارد. تم های تیره تر این رنگ ها، با این که آرامش بخش تر هستند اما اگر آشپزخانه شما کوچک باشد، نمی توانید از آن ها استفاده کنید. از مزیت این رنگ ها علاوه بر خنثی بودنشان، هماهنگ وت رکیب شدن آن ها با رنگ های دیگر است. در ادامه شما را با رنگی که هیچ وقت از مد نمی افتد آشنا می کنیم.

  • رنگ سفید خنثی:

اگر برای کابینت آشپزخانه تان به دنبال رنگی هستید که هرگز از مد نیفتد، رنگ سفید مات گزینه مناسبی می باشد. رنگ سفید با روشنایی و شفافیت بالایی که دارد باعث انعکاس نور و مطبوع به نظر رسیدن فضای آشپزخانه می شود. شما می توانید به راحتی در کنار آن از هر رنگی استفاده کنید، هم چنین اگر شما در سال‌ های بعد بخواهید رنگ کابینتتان را عوض کنید، به خاطر سفید بودن آن می توانید به راحتی رنگ آن ها را تغییر داده و به رنگ دلخواه خود در بیاورید.

  • رنگ آبی تیره:

از نظر طراحان دکوراسیون داخلی رنگ آبی تیره نشانی از آرامش و امواج دریا می باشد. استفاده‌ از این رنگ در کابینت های آشپزخانه باعث چشم گیرتر شدن فضای آشپزخانه شما می شود. رنگ آبی تیره، می تواند گرما را به محیط اطراف انتقال دهد. شما می توانید در کنار این رنگ، از رنگ های دیگری نیز استفاده کنید. به عنوان مثال می توانید دستگیره های کابینت آشپزخانه با رنگ آبی تیره را طلایی انتخاب کنید و یا از رنگ های قرمز، نارنجی و یا خاکی خنثی برای ترکیب با آبی تیره استفاده کنید. رنگ بعدی که قصد داریم به شما معرفی می کنم، یک رنگ سنگین و مدرن برای کابینت آشپزخانه می باشد.

رنگ آبی کابینت

  • رنگ مشکی مات:

اگر قصد دارید فضایی آشپزخانه‌ تان مدرن تر به نظر برسد، رنگ مشکی در بین جدیدترین رنگ های کابینت انتخاب مناسبی می باشد و همانند رنگ سفید هرگز از مد نمی افتد. شما می توانید برای این که فضای آشپزخانه تان کلاسیک تر و خاص به نظر برسد از هر دو رنگ سفید و مشکی درکنار هم در کابینت های آشپزخانه استفاده کنید. برای این کار بهتر است کابینت های زمینی را رنگ مشکی و کابینت هایی که دیواری هستند را رنگ سفید انتخاب کنید تا فضای آشپزخانه شما کوچک به نظر نرسد. اگر جزو آن دسته افرادی هستید که به رنگ های طبیعی برای کابینت علاقه دارید، برای معرفی رنگ بعدی با ما همراه باشید.

  • رنگ چوبی طبیعی:

اگر شما می خواهید فضای آشپزخانه تان طبیعی تر به نظر برسد، می توانید کابینت های آشپزخانه ی خود را تمام چوب و بدون رنگ انتخاب کنید. در کنار رنگ طبیعی چوب کابینت ها می توانید از رنگ های تزیینی زیادی استفاده کنید و یا در همین طیف رنگی چوبی، رنگی را برای ترکیب با آن انتخاب کنید.

  • رنگ صورتی چرک:

این رنگ‌ گرم و مدرن می باشد و باعث القای حس ظرافت در بیننده می شود. رنگ صورتی کثیف، همان رنگ قرمز مایل به خاکی طبیعی و شنی بوده که باعث آرامش بخش به نظر رسیدن فضای آشپزخانه شما می شود. این رنگ را می توانید با رنگ های گرم و خاکی مانند بژ،ذغالی و سبز تیره هماهنگ و ترکیب کنید. اگر از این رنگ برای انتخاب کابینت آشپزخانه خود استفاده کنید با هر بار وارد شدن به آشپزخانه از تطبیق پذیری آن با وسایل تزیینی و احساس آرامش و اثر تسکین دهنده ی آن لذت می برید.

رنگ صورتی کابینت

تا اینجا شما را با جدیدترین رنگ ها برای کابینت آشپزخانه آشنا کردیم. اما به نظر شما رنگ کابینت با توجه به رنگ دیوارهای آشپزخانه تان،چگونه باید انتخاب شود؟!

ترکیب رنگ کابینت های آشپزخانه

اگر کاشی دیوارهای آشپزخانه شما رنگ تیره ای داشته باشند برای زیباتر به نظر رسیدن آشپزخانه باید کابینتی را انتخاب کنید که رنگ روشن تری نسبت به دیوارهای آشپزخانه داشته باشد، و برعکس. البته ناگفته نماند که شما می‌توانید در صورتی که رنگ دیوارهای آشپزخانه تان روشن است از کابینت های روشن هم در کنار آن استفاده کنید. اما این انتخاب مورد پسند همه نمی باشد و سلیقه ای است. به عنوان مثال اگردیوارهای آشپزخانه شما سفید است، می توانید از رنگ کابینت خاکستری روشن نیز برای آن استفاده کنید که کاملا جذاب و زیبا به نظر می رسد.

نتیجه گیری:

با این که رنگ های نام برده شده جزئ جدیدترین رنگ ها برای کابینت می باشند، اما برای انتخاب رنگ کابینت آشپزخانه تان در ابتدا باید به دکوراسیون منزلتان توجه کنید. رنگ مبلمان، میز ناهار خوری، فرش ها و از همه مهم تر رنگ دیوارهای آشپزخانه را در نظر داشته باشید. به عنوان مثال اگر فرش ها، مبلمان و پرده منزل خود را به صورت کلاسیک انتخاب کرده‌اید نباید از کابینت های رنگی استفاده کنید، بلکه باید از رنگ سفید برای کابینت آشپزخانه استفاده کنید چون رنگ سفید هم از مد نمی افتد و هم با تغییر دکوراسیون منزل، ناهماهنگی بین آن ها ایجاد نمی شود.

نظر خود را بنویسید

avatar