روش های کاهش هزینه تولید در تزریق پلاستیک

روش های کاهش هزینه تولید در تزریق پلاستیک

مقدمه

به عنوان یک کسب و کار، تولیدکنندگان به طور مداوم فرآیند تولید را اصلاح می کنند و هزینه های غیر ضروری برای قالب گیری تزریق پلاستیک را کاهش می دهند تا سود بیشتری عایدشان شود. امروزه با گسترش رقابت در میان تولیدکنندگان این صنعت، کاهش هزینه تولید به یک اصل تبدیل شده است. آن ها می خواهند هرچه بیشتر هزینه محصولات تولید شده در تزریق پلاستیک را کاهش دهند تا بخش عظیمی از بازار مصرف را از آن خودشان کنند. اما استراتژی مناسب برای کاهش هزینه تولید در تزریق پلاستیک چیست؟ کاهش برخی از هزینه ها می تواند دشوار باشد، به خصوص وقتی صحبت از قطعات بزرگ و پیچیده با مواد و رنگ های متعدد باشد. اما همیشه جای پیشرفت وجود دارد. در این مقاله گروه فنی مهندسی طرح برتر به عنوان یکی از بهترین قالب ساز دایکاست در اصفهان، چند روش کاربردی و مؤثر را به شما معرفی می کنند.

روش های کاهش هزینه تولید در تزریق پلاستیک کدامند؟

ابتدا، اجازه دهید یک قدم به عقب برگردیم و بدانیم که آنچه برای قالب سازی تزریقی خرج می‌ کنید، از جمله طراحی، نمونه‌سازی، ابزارآلات و فرآیند تولید، یک سرمایه‌ گذاری است. دوم، این سرمایه گذاری احتمالا یکی از بزرگترین بخش های بودجه پروژه شما را می گیرد. نکته مهمی که در این مرحله باید در نظر داشته باشید این است: سرمایه‌ گذاری که اکنون انجام می‌ دهید، موفقیت پروژه شما را در آینده می‌سازد یا از بین می‌ برد.

روش های کاهش هزینه تولید در تزریق پلاستیک

برای کاهش هزینه تولید در صنعت تزریق پلاستیک، دراینجا چند گام برای شما آورده شده است:

اندازه قطعه را در نظر بگیرید

یکی ازمهمترین دلایل برای افزایش هزینه در قالب‌گیری تزریق پلاستیک، هدر رفتن مواد اولیه است. شما باید به دنبال رسیدن به هدف خود با حداقل مواد ممکن باشید. قطعات بزرگ غیرضروری نه تنها هزینه‌ های مواد را افزایش می‌ دهند، بلکه میزان قابل توجهی از مواد به هدر رفته، تبدیل به ضایعات می شود و دیگر قابل استفاده نخواهد بود، همچنین به زمان بیشتری برای قالب‌ گیری و خنک‌ سازی نیاز دارد. اغلب، مواد کمتر به معنای استحکام بیشتر در مورد پلاستیک است. نیازی به افزایش مصرف مواد برای یکپارچگی سازه احساس نکنید. بنابراین با کنترل کردن میزان ریختن مواد در دستگاه ها، مقدار تولید ضایعات را به حداقل برسانید.

از طراحی ها و ویژگی های غیرضروری استفاده نکنید

به عنوان تولید کننده، ضروری است که  از ویژگی ها و طراحی خاص در محصولات خود استفاده کنید، اما این به این معنا نیست که باید هر چیزی را که به ذهنتان می آید را تولید کنید. داشتن یک قسمت بسیار زیبا از نظر ظاهری خوب است، اما تلاش اضافی مورد نیاز در قالبی که استفاده می کنید گاهی اوقات می تواند عمیقا بر حاشیه سود شما تأثیر بگذارد. به عنوان مثال، اگر می‌ خواهید ویژگی های اضافی به قطعه خود اضافه کنید، ممکن است برای دستیابی به ظاهر آرایشی خاصی که به دنبال آن هستید، نیاز به انجام کارهای قالب اضافی مانند EDM، تغییر نوع مواد یا پولیش داشته باشید. این کار اضافی می تواند به شدت بر تلاش های کاهش هزینه تولید تأثیر منفی بگذارد. از سوی دیگر فرض کنید که این قطعه، می تواند در فضای داخلی طراحی شود تا در آن صورت در معرض دید هم نباشد.

در سطح کوچک‌ تر، مواردی از جمله لگوهای شرکت، سطوح بافت‌ دار، و شماره قطعات قالب‌ گیری شده، همگی ویژگی‌ هایی هستند که اگر غیرضروری به نظر برسند، می‌ توانند به کاهش هزینه‌ های تولید در تزریق پلاستیک کمک کنند.

کاهش هزینه تولید در تزریق پلاستیک

طراحی محصولات تجزیه و تحلیل شده و قابل تولید

حتی اگر شما قادر به شناسایی فرصت ‌ها برای بهبود تجزیه و تحلیل DFM هستید، پیدا کردن یک طراح یا کارشناس با تجربه در این زمینه که می‌ تواند در دراز مدت مقدار زیادی از زمان و سرمایه شما را ذخیره کند. یافتن روش های کاهش هزینه تولید در تزریق پلاستیک از جمله ویژگی‌ های قالب‌گیری، اندازه زاویه های نامناسب، طراحی های هندسی غیرقابل پیاده سازی، هزینه‌ های اضافی مالی را در طول پروسه تولید به صورت قابل توجهی کاهش می دهد.

طراحی دقیق و هوشمندانه قالب ها

شما می توانید با همکاری با یک متخصص قالب ساز همچون قالب ساز دایکاست که به صورت دقیق و هوشمندنه قالب های شما را طراحی می کند، در هزینه خود صرفه جویی کنید. روش نصب کردن قطعه مورد نظر در قالب دستگاه، می تواند به استراتژی کاهش هزینه تولید کمک کند.

قالب ساز پلاستیک در اصفهان تضمین می کند که قطعه تولید شده شما در طول فرآیند آسیب نبیند. ممکن است طراحی نادرست قالب، تولید قطعات با ابعاد غیراستاندارد، خطا در ریختن مواد در دستگاه یا مشکلات موتور باعث آسیب دیدن محصولات پلاستیکی تولید شده شود. با این حال زمانی که در پروسه ی تولید چاره ای جز دور انداختن محصولات تولید شده نداشته باشید، در حقیقت پول‌ تان را دور انداخته اید. قرارگیری صحیح قطعات، نحوه پر شدن قالب را بهینه می کند و می تواند ضایعات را کاهش دهد.

کاهش محصولات آسیب دیده

شما می توانید با کنترل کردن تولید محصولات آسیب دیده هزینه ها را کاهش دهید. وقتی محصولات آسیب دیده‌ تولید می‌ کنید، ضرر شما بیشتر می‌ شود، در نتیجه ممکن است مشتریان خود را از دست بدهید. بنابراین باید هر نقصی در تولید و تزریق پلاستیک شناسایی شود و برای رفع آن اقدامات لازم را انجام دهید. در نظر داشته باشید که همیشه بهتر است به سراغ افراد متخصص بروید.

از مواد با کیفیت استفاده کنید

برای تولید محصولات پلاستیکی زا مواد ضعیف و درجه دوم استفاده نکنید، بهتر است آن ها را کنار بگذارید. نسبت به قدیمی بودن دستگاه تزریق پلاستیک خود آگاه باشید، همانطور که می دانید دستگاه های قدیمی قدرت تولید محصولات باکیفیت را ندارند، بهتر است آن ها را تعویض کنید. با رسیدگی به این مشکلات باعث هزینه تولید کاهش و سود افزایش می یابد.

قالب های قدیمی خود را اصلاح کنید

به جای خرید یک قالب کاملا جدید برای هر تغییری که انجام می دهید، کمی برنامه ریزی هوشمندانه می تواند به شما کمک کند تا چندین بار از قالب استفاده مجدد کنید. با طراحی درج ابزار، می توانید نسخه ها و ویژگی های مختلف را قالب گیری کنید. ابزار MUD، یکی از روش‌ های اصلاح شناخته شده است که یک قالب کوچک ۵ اینچ ۸ اینچی ایجاد می‌کند که توسط پایه، بدنه موجود احاطه می شود. این قالب کوچک تر بسیار کارآمد است، زیرا با سرمایه گذاری کمتر، در هزینه ها صرفه جویی می شود.

کاهش مواد تزریقی

شما می توانید برای کاهش هزینه تولید در تزریق پلاستیک از مواد تزریق شده کمتری استفاده کنید. پس در مرحله ی طراحی از دستگاه ‌هایی استفاده کنید که به مواد اولیه کمتری برای تولید محصولات پلاستیکی نیاز داشته باشد.

کاهش مواد تزریقی

استفاده از قالب های چند کویته و تولید همزمان چند محصول

یکی دیگر از روش های کاهش هزینه تولید در تزریق پلاستیک مربوط به ابزارسازی، طراحی قالب خانوادگی یا کویته ای است. بسته به شباهت قطعات، انتخاب مواد و پروسه تولید، ممکن است بتوانید بیش از یک قطعه را در قالب خود قرار دهید. ممکن است این روش هزینه ابزار را افزایش می دهد، اما در مقایسه با ابزار ماشین کاری جداگانه برای هر قطعه، هزینه آن کمتر است.

استفاده مجدد از مواد بازیافتی

برای روش های کاهش هزینه تولید در تزریق پلاستیک، تولیدکنندگان می توانند محصولات آسیب دیده یا ضایعات خود را جمع‌آوری کرده و با توجه به خواص فیزیکی محصولات، دوباره از آن ها استفاده کنند. این روش بهینه اگرچه قطعاتی با مواد بازیافتی تولید می کند، اما از نظر کیفیت با محصولاتی که از مواد اولیه تهیه شده‌اند، متفاوت است. بهتر است به هزینه تولید پایین آن ها توجه کرده و این محصولات را با قیمت پایین‌تر در بازار عرضه کنید تا نام برندتان خراب نشود.

در نهایت اگر می خواهید سود خود را در فرآیند تولید در تزریق پلاستیک به حداکثر برسانید، باید به نکته های ارائه شده در این مقاله توجه کنید. اگر بتوانید همه یا حتی برخی از این موارد را عملی کنید، در کاهش هزینه ها وضعیت بسیار بهتری خواهید داشت.

نظر خود را بنویسید

avatar