نکاتی که باید درباره ی اورینگ بدانیم؟

نکاتی که باید درباره ی اورینگ بدانیم؟

مقدمه

شرکت لاستیک سازی باران صنعت سپاهان تولید کننده قطعات لاستیک صنعتی با در نظر گرفتن نیاز بازار اقدام به تولید قطعات لاستیکی حساسی کرده است که در انواع بخش های صنعتی و مشاغل مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با شماره های درج شده در سایت تماس گرفته و از این طریق محصولات مورد نظر خود را نیز خریداری کنید.

اورینگ های دایره ای شکل واشرهای مکانیکی هستند که برای آب بندی مورد استفاده قرار می گیرند. استفاده از این قطعات کوچک و کاربردی باعث رفع بسیاری از نیازها در بخش های مهم تولیدی و صنعتی شده است. از جمله موارد استفاده از این محصول کاربرد آن به عنوان واشر است و با نصب آن به صورت محوری و شعاعی به سادگی می توان از آن بهره گرفت. اورینگ ها به دو صورت استاتیک و دینامیک تولید می شوند. کاربرد دینامیک آن به عنوان پیستون های هیدرولیک و شفت های دوار پمپ است. این محصول در صنعت ماشین سازی به دلایل ویژگی هایی مانند نصب آسان، تحمل فشار بالا و اقتصادی بودن به وفور مورد استفاده قرار می گیرد. تولید این محصول از طریق راه های مختلفی مانند قالب بندی انتقالی، قالب گیری تزریقی و اکستروژن خواهد بود.

استانداردهای انواع اورینگ لاستیکی

برای استفاده از حلقه های اورینگ لاستیکی نیاز به رعایت برخی از استانداردها خواهد بود. در صورتی که درتولید این محصول استانداردهای لازم رعایت نشود امکان ایجاد مشکلاتی در روند کارها وجود دارد. این شاخصه ها توسط سازمان های مهندسی با توجه به نوع استفاده از محصول مشخص می شود. برای اطمینان از رعایت استانداردهای لازم در بخش های کنترل کیفی باران صنعت سپاهان، متخصصین با دقت به بررسی محصولات می پردازند. روش های مختلف تست این محصول شامل مواردی مانند مجموعه فشرده سازی، سختی، فرسودگی شیمیایی و حرارتی، میزان کشسانی، نوع ترکیب مواد، ابعاد مختلف محصول و همچنین بررسی عیب های ظاهری آن می شود.

نوع استفاده از اورینگ در محیط های مختلف

متریال مورد استفاده در اورینگ ها بستگی به شرایطی دارد که محصول در آن مورد استفاده قرار می گیرد. در شرایطی که دما پایین تر از ۱۰۰ درجه ی سانتی گراد باشد سیلیکون و فلوروسیلیکون ها به سادگی می توانند عملکرد مورد نیاز را داشته باشند. برخی از سیلیکون ها در دمای بالا نیز به سادگی مورد استفاده قرار می گیرند. اورینگ های وایتون علاوه بر کاربرد در دماهای بالا مقاومت خوبی نیز در برابر مواد شیمیایی دارند. مقاومت این محصول در برابر شرایطی مانند بخار و آب گرم و مواد قلیایی و مایعات نیز باعث استفاده از آن در محیط های مختلف شده است. برای محیط هایی که در آن ها روغن و یا هیدرولیک زیاد باشد استفاده از اورینگ ان بی آر توصیه می شود.

رایج ترین نوع اورینگ

ویژگی های اورینگ سیلیکونی باعث استفاده از آن در محیط های مختلف شده است. اورینگ های کاربردی هستند و موارد استفاده ی زیادی دارند. به دلیل حفظ حالت الاستیسیته می توان از این محصول در دمای بالغ بر ۶۰ الی ۲۰۰ درجه ی سانتی گراد استفاده کرد. اورینگ های سیلیکون به دلیل دارا بودن قدرت چسبندگی بسیار بالا در حوزه های مختلفی مانند صنایع پزشکی، بهداشتی و غذایی مورد استفاده قرار می گیرد. این سیلیکون شفاف و بدون رنگ است و به همین دلیل به صورت نامحسوس نیز می توان از آن در وسایل مختلفی استفاده کرد. به دلیل نیاز بخش های صنعتی در این مشاغل بیشتر از انواع سیلیکون های رنگی استفاده می کنند که تنوع بالایی نیز دارند. زرد، طوسی، نارنجی و قرمز از جمله رنگ های بسیار کاربردی این محصول محسوب می شود. به دلیل مقاومت بالای این محصول در برابر شرایط آب و هوایی، نور فرابنفش و گازهای اوزون از این محصول به وفور استفاده می شود. بهتر است برای سالم نگه داشتن این محصول از نگهداری آن در شرایطی که حرارت مستقیم وجود دارد، خودداری کرد.

کاربرد اورینگ

اورینگ ها موارد مصرف زیادی دارند. قابلیت آب بندی از جمله مهم ترین موردی است که برای مصرف اورینگ در نظر گفته می شود. در شرایط مختلفی می توان مواردی مانند دما، فشار و تلورانس را در نظر گرفت. برای آشنایی با کاربردهای مختلف این محصول با ادامه ی مطالب همراه باشید.

برای استفاده از اورینگ ها بهتر است دمای محیط را در نظر گرفت و در صورتی که دما بسیار بالا بوده و یا حرارت مستقیم به اورینگ وارد می شود از استفاده از آن صرف نظر کرد. این محصول به دلیل مواد مورد استفاده در آن در برابر تغییر شکل بسیار مقاوم هستند. این ابزار برای درزبندی در صنایع خودرو سازی بسیار کاربرد دارد. به دلیل قابلیت این ابزار در تغییر شکل می توان به راحتی از آن ها استفاده کرد و با این کار به کاربرد بالای آن کمک کرد. گستره ی تحمل در این ابزار از ۴۵ تا ۱۲۰ درجه ی سانتی گراد است. این محصول کوچک و سبک در برابر حلال ها و اسیدهای اورگانیک و غیر اورگانیک مورد استفاده قرار می گیرد. نصب این محصول ساده است و می توان بارها آن را مورد استفاده قرار داد.

شیوه نگهداری از اورینگ

اورینگ ها را اغلب به صورت انبوه خریداری کرده و در انبار برای انجام مصارف مختلف نگهداری می کنند. این اورینگ ها را در دمای بین ۲۰ الی ۶۰ درجه در محیطی با دمای معتدل که خشک یا مرطوب نباشد نگهداری می شود. به دلیل پایین آمدن کیفیت اورینگ ها در مواجه با اکسیژن و اوزون نباید این محصول در معرض این گازها قرار بگیرد. اورینگ ها قابلیت کشسانی دارند ولی نباید تحت فشار باشند زیرا ممکن است دچار آسیب های جدی شوند. پایین آمدن کیفیت محیط به حرارت بالای آن نیز بستگی دارد. در صورتی که محصول در شرایطی قرار بگیرد که نور و اشعه خورشید به آن نتابد سالم تر باقی خواهد ماند.

نتیجه گیری

برای مصارف مختلف صنعتی استفاده از انواع اورینگ ها باعث رفع نیاز بخش های مختلف می شود. این محصول با توجه به کارایی بالایی که دارد به بهترین شکل ساخته شده و با دقت بالایی از نظر کیفیت سنجیده می شود. با استفاده درست از اورینگ ها به آسانی می توان آن را برای مدت طولانی مورد استفاده قرار داد. شرکت باران صنعت بزرگترین تولید کننده قطعات لاستیکی ، انواع اورینگ سیلیکون ، نوارهای لاستیکی ، پکینگ و دیافراگم و… با بهترین کیفیت و قیمت میباشد.

نظر خود را بنویسید

avatar