چرا در کابین آسانسور از آینه استفاده می شود ؟

چرا در کابین آسانسور از آینه استفاده می شود ؟

تا کنون شده است، وقتی سوار آسانسور می شوید به این فکر کنید، چرا تقریبان در تمام آسانسورها آینه نصب شده است؟ یا اینکه برایتان جالب باشد چرا بعضی از افراد زمانی که وارد کابین آسانسور میشوند شروع به مرتب کردند ظاهر خودشان میکنند؟ شرکت آسانسور اهواز در این مقاله سعی دارد از چند جهت این موضوع را برسی کند.

هدف از آینه داخل آسانسور :

امنیت افراد در کابین آسانسور :

شاید مهمترین دلیل اینکه چرا در کابین آسانسور از آینه استفاده می شود ، اشخاصی که با عجله سعی در وارد شدن به کابین آسانسور را دارند، متوجه نشوند شاید اتاقک آسانسور در طبقه ای که کاربر قرار دارد نباشد و ممکن است با زدن دکمه ی آسانسور از طرف یوزر و به دلیل نقص فنی، درب طبقه ی مربوطه باز شود و با رفتن کاربر به داخل مجرای آسانسور او سقوط کند. زمانی که آینه در کابین قرار داشته باشد، هنگامی که درب باز میشود اگر کاربر خودش را نبیند متوجه می شود، آسانسور در طبقه ی مورد نظر او قرار ندارد و داخل کانال آسانسور نمی شود و مصون می ماند.

کمک به افراد معلول :

اشخاصی که روی صندلی چرخ دار نشسته اند، هنگام خروج از کابین آسانسور با توجه به فضای کم اتاقک آسانسور توانایی چرخش ویلچر خود را ندارند بنابراین نمی توانند پشت سر خود را ببینند. با نصب آینه در آسانسور این افراد به راحتی می توانند پشت سر خود را در آینه ی آسانسور ببینند و به راحتی چرخ های صندلی شان را فرمان بدهند و از اتاقک آسانسور خارج شوند.

بیماری کلاسترو فوبیا (Claustrophobia) :

به معنی ترسیدن در جای کم عرض و کم قطر می باشد. به فردی که از این بیماری رنج می برد با قرار گرفتن در اتاقک آسانسوری که آینه ندارد احساس خفگی شدید دست می دهد. در حالت پیشرفته ی این بیماری، فرد بیمار نمی تواند نفس بکشد و هوشیاری خود را از دست می دهد. با گذاشتن آینه در آسانسور فرد فکر می کند در جای عریض تری ایستاده است و با دیدن خودش و بازتاب نور های چراغ های آسانسور در آینه به او احساس بهتری دست می دهد.

توهم زدایی برای برخی افراد :

هنگامی که فردی وارد اتاق آسانسور می شود ممکن است فکر کند اگر آسانسور سقوط کند چه می شود. یا گمان کند بعد از سقوط چه حوادث و صدمه هایی برای وی به وجود می آید. یا اینکه از کدام طبقه احتمال سقوطش بیشتر است و چه آسیب های جبران ناپذیری می بیند. با قرار دادن آینه در کابین شخص با دیدن خودش حواسش پرت می شود و تا رسیدن به طبقه ی مورد نظر محو تماشای خودش، ظاهرش، درست کردن موهایش و … می شود. بنابراین دیگر احساس سقوط به فرد دست نمی دهد.

چرا در کابین آسانسور از آینه استفاده می شود

عدم توجه کاربران به گذر زمان :

در اوایل نصب آسانسور در ساختمان ها مردم از کند بودن حرکت آسانسور بسیار شکایت می کردند. سازنده گان آسانسور دریافتند که یا باید سرعت آسانسور هایشان را افزایش دهند و یا توجه کاربران را به جایی دیگر جلب کنند تا آنها گذر زمان را متوجه نشوند. بنابراین با قرار دادن آینه در آسانسور، کاربران به جای دیدن در و دیوار و سقف آسانسور توجهشان به خودشان و ظاهرشان جلب می شد و دیگه گذر کند زمان و انتظار برای رسیدن به طبقه ی مورد نظر را متوجه نمی شدند.

مراقبت از اطراف با آینه

در بیشتر موارد به خصوص در ساختمان های بزرگ اداری اشخاص مجبور هستند با یک فرد غریبه مدتی گاهان طولانی (بستگی به تعداد طبقات ساختمان دارد) حضور داشته باشد. در این مواقع حتی اگر انسان غریبه در پشت فرد باشد او به راحتی می تواند آن شخص را ببیند و او را کنترل کند و حس امنیت بیشتری داشته باشد.

زیبایی هرچه بیشتر کابین با آینه

با قرار دادن آینه در اتاقک آسانسور، طراحان به فکر زیبا سازی داخل کابین افتادند. آنها با استفاده از آینه و نور و رنگ های بسیار زیبا و البته با طرح هایی بسیار شگفت انگیز در روی آینه و محیط کناری آینه به زیبایی هرچه بیشتر اتاقک آسانسور افزودند. ترکیب جنس های مختلف شیشه و تبدیل آنها به آینه و نصب آینه های رنگی همراه با نورها یی که از جهت های مختلف به کابین آسانسور وارد می شوند تصاویر بسیار زیبا خلق می کنند که باعث می شود کاربران احساس لذت در مکانی زیبا را، در آسانسور داشته باشند.

گرفتن سلفی

شاید جالب باشد بدانیم، قبل از اختراع دوربین های با قابلیت عکس برداشتن از خودمان، افراد زیادی برای عکاسی از خودشان یا به اصطلاح عکس سلفی گرفتن، وارد اتاقک آسانسور می شدند و از خودشان سلفی میگرفتند. زیرا هم اتاقک به دلیل وجود آینه پرنور تر بود هم دیگر نیازی به چرخاندن گوشی خود نبود. آنها به راحتی با تنظیم لنز دوربین شان از خود و همراهانشان عکس هایی زیبا می گرفتند.

چرا در کابین آسانسور از آینه استفاده می شود

صرفه جویی در زمان

بسیاری از افراد شاغل با عجله از خانه شان خارج می شوند. این افراد وقت ندارند ظاهر خود را در خانه شان چک و مرتب کنند. آنها می توانند به هنگام وارد شدن در آسانسور و با قرار گرفتن جلوی آیینه ی آسانسور ظاهر خویش را مرتب و آراسته کرده و سپس از منزلشان شان خارج شوند.

جالب است بدانیم ، اداره ی استاندارد سازی آسانسورها وجود آینه در آسانسور را الزامی نکرده ولی متوجه شدیم که نصب آینه در کابین تا چه اندازه ضروری است.

نظر خود را بنویسید

avatar