کیفیت کفش به چه نکاتی بستگی دارد؟

کیفیت کفش به چه نکاتی بستگی دارد؟

در این مقاله سعی داریم تا خریداران کفش گلد نقش جهان بهترین تولیدی کفش مردانه را با انواع ویژگی های یک کفش خوب و استاندارد آشنا کنیم . بنابراین شما عزیزان می توانید متناسب با نیاز و سبکتان بهترین انتخاب راداشته باشید.

هدف مان از خرید کفش چیست؟

آیا کفش را برای پیاده روی می خواهیم ، یا هدفمان از خرید کفش رفتن به کلاس های  ورزشی است. مورد استفاده ی این کفش جلسات رسمی است، یا با دوستانمان قصد رفتن به کوه را داریم. فصل مورد نظر برای خرید نیز بسیار مهم است.کفش را برای مسافرت در تابستان انتخاب می کنیم و یا زمستان است و می خواهیم پاهایمان را از رطوبت و سرما محافظت کنیم . هنگام پاییز شده و برای قدم زدن روی برگ های خیس، احتیاج به کفش داریم و شاید برای پیاده روی های عاشقانه درفصل بهار کفش می خریم. ممکن است مورد استفاده کفشی برای پیاده روی در کنار ساحلی باشد و یا برای ماهیگیری کنار رودخانه رهسپار می شویم. بنابراین، قبل از خرید کفش مردانه از تولیدی در ابتدا بررسی می کنیم، کیفیت کفش خوب شامل چه مواردی است .

عوامل تاثیرگذار بر کیفیت کفش

زیبایی ظاهری کفش

بعد از مشخص شدن نوع کفشی که برای خرید در نظر داریم، پر اهمیت ترین نکته در انتخاب همه ی ما از خریداری کفش ، زیبایی ظاهری آن است. ما ابتدا ظاهر کفش را می پسندیم و سپس به گزینه های دیگر می پردازیم. در نگاه اول آن را با استایلمان چک می کنیم و سپس به بقیه ی ویژگی ها می پردازیم.

وزن کفش

یکی از مهمترین مواردی که در تولیدی کفش مردانه باید رعایت شود وزن کفش است. وزن کفش نباید زیاد باشد تا استفاده کننده درهنگام راه رفتن حس سنگینی در پای خود نداشته باشد و گام هایش را به راحتی بردارد. هر کفش از سه جزء تشکیل شده است. رویه ، زیره و کفی داخلی.وزن این سه بخش در مجموع نباید سنگین باشد.استاندارد های وزن متناسب درکفش های مختلف با یکدیگر متفاوت است.

مثلا در طراحی کفش های اسپرت وزن کفش نباید بیشتر از یک کیلو گرم تجاوز کند. میزان راحتی کفش ها به جنس کفش ونوع طراحی کفش بستگی دارد.برای انتخاب باید دقت کنیم ، در بعد از ظهر به خرید کفش برویم .در عصر پاهای ما در بزرگترین حالت خود قرار دارد.معمولا” سایز کفش رامتناسب با پای غالب که معمولان پای راست است انجام می دهیم.

متریال های مورد استفاده کفش

کفش ها معمولان از متریال زیر درست شده اند:

چرم طبیعی

چرم طبیعی بهترین ماده تشکل دهنده ی کفش می باشد .این ماده معمولا” در طراحی کفش های رسمی استفاده می شود.کفش های رسمی به بخش های تابستانه ،بوت و نیم بوت تقسیم بندی می شوند. چرم طبیعی استفاده شده در ساخت کفش ها به دو صورت چرم طبیعی دانه دار و چرم طبیعی اصلاح شده تقسیم می شود . بدیهی است چرم طبیعی دانه دار به مراتب کیفیت بالایی برای تولید کفش دارد. قیمت کفش های چرم طبیعی معمولا” بالاتر است ولی با توجه به کیفیت چرم استفاده شده در آن طرفداران بسیار زیادی دارد. از خصوصیات کفش های با چرم طبیعی راحتی و بو نگرفتن پا در این کفش ها می باشد. جیر و نبوک نوعی چرم طبیعی هستند.

کیفیت کفش به چه نکاتی بستگی دارد؟

چرم طبیعی بیشتر برای ساخت بوت ها و نیم بوت ها کاربرد دارند .افرادی که هنگام راه رفتن پایشان پیچ می خورد بهتر است از انواع کفش های ساق دار مانند بوت ها استفاده کنند.

چرم مصنوعی

چرم مصنوعی گونه ای از چرم می باشد ، با این تفاوت که تماما” از مواد مصنوعی تشکیل شده اند .چرم مصنوعی با نام های چرم وگان ، چرم پلی اورتان ، چرم پی یوو چرم اگزما شناخته می شوند. در تولید این چرم یک قشر پلمر مصنوعی مخلوط قرار می گیرد . این نوع چرم قیمت پایین تری نسبت به بقیه ی متریال های  سازنده در کفش ها دارند. حال ببینیم چگونه این دو نوع چرم را از هم تشخیص دهیم. این روش برای افراد آماتور به خوبی جواب می دهد ، بوی کفش. خریداران به راحتی با بو کردن کفش می توانند کفشی که با چرم طبیعی ساخته شده را از کفشی که از مواد چرم غیر طبیعی ساخته شده تشخیص دهند.

قیمت کفش

معمولان قیمت کفش هایی که از چرم مصنوعی ساخته شدند بسیار ارزانتر از کفش های ساخته شده با چرم طبیعی هستند. البته این مواد خیلی زود خراب می شوند و گاها” پا در آنها بوی بدی می گیرند.

جنس پشت چرم سازنده ی کفش

پشت چرم طبیعی ساختار فیبری شکل و گاهان کمی زبر دارد.در صورتی که بخش اعظم چرم های مصنوعی لایه ای صاف و یک دست درونشان است. طرح رویه ی کفش های ساخته شده از کفش های با چرم طبیعی معمولا” نامنظم و ناصاف است همچنین نقاط طراحی شده درون آنها ظاهری نا منظم دارند.

پارچه

یکی دیگر از متریال در ساخت کفش پارچه است. این پارچه ها در جنس ها و رنگ های مختلف به بازار عرضه می شوند.

انواع پارچه ها عبارتنداز:

  • نایلونی
  • پنبه ای
  • پشمی
  • پلی استر
  • پلاستیک

پنبه برای تولید کفش های بسیار مرغوب تابستانه مانند انواع گیوه ها کاربرد دارد. رویه های پارچه ای برای ساخت کفش های غیر رسمی و ورزشی استفاده می شوند. پشم برای تولید کفش های غیر رسمی و انواع پابند های زمستانه کاربرد دارد. پلی استر بیشتر در طراحی کفش های ورزشی کار برد دارند.

جنس زیره ی کفش

ممکن است جنس زیره ی کفش ازچرم طبیعی باشد . چرم طبیعی به دلیل استحکام بالایش در ساخت کفی بعضی از کفش های رسمی کاربرد دارد. زیره ی کفش ها اغلب از پلی استرساخته می شوند. پلی استر باعث سبکی و همچنین دوام بیشتر کفی کفش می شود. البته در قدیم برای تولید برخی از کفش ها از پارچه های مخصوص نیز استفاده می شده است.مانند گیوه های ملکی که برای ساخته کفی های آنها از پنبه های بسیار فشرده استفاده می شده است. در طراحی و ساخت زیره ی کفش وجود اصطکاک بسار ضروری است.هنگام قدم زدن لایه ای که با سطح زمین تماس دارد ،اصطکاک لازم را با زمین برقرار کند .این تلاقی مناسب باعث می شود فرد هنگام راه رفتن به زمین بچسبد و لیز نخورد. افرادی که دارای اضافه وزن هستند بهتر است از کفش هایی با زیره ی تخت و ساده استفاده کنند.ضمن اینکه پاشنه ی طراحی شده در تولیدی کفش مردانه نباید بیشتر از سه سانتی متر در نظر گرفته شود.

کیفیت کفش به چه نکاتی بستگی دارد؟

کفی کفش

برای پاهای هر فرد، مهمترین بخش کفی کفش است.در ساخت کفی های کفش از چرم طبیعی استفاده می شود. انواع ژله ای و کفی های طبی برای افراد دارای بیماری های مختلف پا طراحی و ساخته می شود.

سخن پایانی

انتخاب کفش مناسب مهمترین انتخاب در پوشش هر فرد محسوب می شود. افرادی که در این انتخاب به سلامت پا هایشان اهمیت می دهند .درواقع از بروز انواع ناهنجاریها در پاهای خود جلوگیری می کنند. آنها سرمایه گذاری طولانی مدت برای سلامت خودانجام می دهند. کفش نامناسب در طولانی مدت باعث بروز انواع بیماری ها در پا می شود. مانند خار پاشنه ی پا که در نتیجه پوشیدن کفش هایی با پاشنه های بلند است.

نظر خود را بنویسید

avatar