چرا باید ماکت خودروی خود را بسازید

چرا باید ماکت خودروی خود را بسازید

ماکت خودرو یک نسخه مینیاتوری از یک خودرو، کامیون، اتوبوس و غیره در مقیاس کامل است. وسایل نقلیه مینیاتوری اولین بار به عنوان یک اسباب بازی کودکان و همزمان با خودروها ظاهر شدند. در حالی که ماکت های مینیاتوری برای اولین بار به عنوان یک اسباب بازی کودکان معرفی شدند، اکنون توسط افراد با هر سن، و جنسیتی مورد توجه قرار میگیرد. و ماکت ها تبدیل به یک هدیه عالی برای کودکان کلکسیونرها و دوستداران اتومبیل شدند.

تاریخچه ساخت ماکت خودرو

همانطور که گفته شد، تاریخ ساخت ماکت خودرو ها  با تاریخچه ساخت خودرو آغاز می شود، زیرا اولین نمونه های ماکت خودروها برای اهداف طراحی و تبلیغ  مدل های اندازه کامل(واقعی) در دهه ۱۹۲۰ ساخته شدند. ماکت های طراحی شده  اغلب از موادی ساخته میشدند که نمونه واقعی آنها ساخته میشد. در ابتدا از چوب یا خاک رس نیز بسیاراستفاده میشد. و به مرور زمان مواد ساخت ماکت ها  به قلع و فولاد و در نهایت فلز و پلاستیک تغییر یافت.

در دهه ۱۹۵۰، ماکت خودرو  به سرگرمی محبوبی تبدیل شد که امروزه نیز بسیار مورد علاقه است. از سوی دیگر، جمع‌آوری ماکت خودرو ، از دهه ۱۹۷۰ به بعد به یک علاقه محبوب در بین بزرگسالان تبدیل شد و از دهه ۱۹۹۰ این بخش از بازار با سرعت بالا کامل رشد کرد. یکی از بهترین چیزها در مورد جمع آوری یک ماکت ماشین، جمع آوری ماکت های کمیاب است که در نتیجه در دسترس عموم قرار نمی گیرند، برای مثال به این معنی که یک عاشق اتومبیل می تواند از رویای داشتن یک ماکت منحصر به فرد از تاریخ اتومبیلرانی لذت ببرد.

گرانترین ماکت خودرو های جهان

وقتی صحبت از قیمت ماکت ماشین‌های دایکاست می‌شود، می‌توان آن‌ها را با توجه به سال ساخت، مواد مورد استفاده در ساخت و کمیاب بودن آن‌ها، بسیار متفاوت کرد. در حالی که آنها اغلب یک هدیه عالی و مقرون به صرفه برای عزیزان شما میتواند باشد،همچنین می تواند سرمایه گذاری عالی برای کلکسیونرهای سرسخت نیز باشند. جهت خرید بهترین مدل ماکت ماشین اینجا کلیک کنید.

در زیر می توانید ۵ مورد از گران ترین ماکت خودروهای دایکاست ساخته شده را مشاهده کنید:

  1. لامبورگینی اونتادور گلد در حدود ۷٫۵ میلیون یورو قیمت دارد.
  2. لامبورگینی آونتادور با قیمت ۶ میلیون یورو.
  3. بوگاتی ویرون، طلای جامد ۲۴ عیار و پلاتین به علاوه ۷٫۲ عیار و الماس تک تراش.
  4. چرخ داغ چهلمین سالگرد، ساخته شده با ۱۸ عیار طلای سفید، ۱۳۸۸ الماس آبی، ۹۸۸ الماس سیاه، ۳۱۹ الماس سفید و ۸ یاقوت و حدود ۱۴۰۰۰۰ یورو ارزش دارد.
  5. بمب ساحلی فولکس واگن به ارزش ۱۲۵۰۰۰ یورو

چهار دلیل برای اینکه چرا باید ماکت خودروی خود را بسازید:

شاید بپرسید: «چرا مردم به جای مدل مونتاژ شده، ماکت های مدل ماشین فلزی را انتخاب می کنند؟» پاسخ این است که در ساخت خودروی مدل خود چیز بسیار ارزشمندی وجود دارد و احساس می کنید در حال ساختن شیء هستید که به شدت به آن علاقه دارید. در آستانه کریسمس، ۴ دلیل را بیابید که چرا ساختن ماشین مدل خود یک سرگرمی عالی است و چرا باید یک کیت ماشین مدل فلزی را به عزیزانتان یا خودتان بدهید!

توسعه یک مهارت جدید

تمام مراحل ساخت یک ماشین مدل مقیاس نیاز به تمرکز، تحقیق و توجه به جزئیات دارد. به همین دلیل، ساخت یک ماشین مدل فرصتی عالی برای یادگیری یا توسعه یک مهارت جدید است، چه مونتاژ، نقاشی یا عکاسی. ساخت یک ماشین مدل یک سرگرمی عالی است که بسیاری از مردم نسبت به آن علاقه زیادی دارند. اگر به دنبال چیزی هستید که یک سرگرمی عالی ایجاد کند و به شما کمک کند در زمینه های مختلف پیشرفت کنید، به دنبال ساختن مدل خود نباشید.

استرس را مدیریت کنید

به دلیل تمرکز مورد نیاز برای ساخت یک ماشین مدل، این یک سرگرمی عالی برای مدیریت و کاهش استرس است. اگر به ورزش علاقه ای ندارید و به یک سرگرمی می خواهید که برای شما وقت بگذارد، مونتاژ، رنگ آمیزی و تزئین ماشین مدل شما واقعاً می تواند یک راه حل عالی برای مشکلات روز باشد.

غرور

هیچ چیز به اندازه ساخت مدل های خود باعث غرور شما نمی شود، به خصوص اگر در حال مونتاژ ماشینی هستید که به شدت به آن علاقه دارید.

تفریح جمعی

علاوه بر این که یک سرگرمی انفرادی عالی است، یک فعالیت عالی برای به اشتراک گذاشتن با عزیزانتان است. اگر به دنبال چیزی مشترک با فرزندان خود هستید، ساختن یک مدل با هم به تقویت پیوند شما کمک می کند و درس های ارزشمندی در مورد کار گروهی، صبر و تمرکز به آنها می آموزید.

نظر خود را بنویسید

avatar