تکنولوژی جدید فیلمبرداری زیر آب با SCUBO

تکنولوژی جدید فیلمبرداری زیر آب با SCUBO

SCUBO نام رباتی است که برای عکسبرداری وفیلم برداری در آینده ای نه چندان دور مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
این ربات قادر خواهد بود بر روی آب شناور بماند و زیر آب با کنترل از راه دور شنا کند و  با استفاده از ۶ دوربین مجزا عکس و فیلم بگیرد. قابلیت بالانس بالای آن منجر به عکس برداری و فیلم برداری بدون نقص شده است.
اما آیا این ربات می تواند به تولید انبوه برسد؟ این سؤالیست که بسیاری از دوستداران تکنولوژی می‌‌پرسند و باید به آن‌‌ها بگوییم بله این ربات که طرح اولیهٔ آن‌ در دسامبر ۲۰۱۵ توسط یک تیم در کشور سوئیس بر پایهٔ سخت افزاری به اسم Arduino طراحی گردید و در فوریه ۲۰۱۶ پس از ۲ ماه متوقف بودن پروژه به بهره‌‌برداری رسید سپس ۲ ماه بد یعنی‌ در آوریل ۲۰۱۶ این ربات را به چالش در آزمایشگاه کشیدند و در نهایت ماه قبل یعنی‌ در می ۲۰۱۶ برای آزمایش در محیط طبیعی آن‌ را به فضای باز بردند و فیلمی که در زیر این پست قرار میدهیم با استفاده از این ربات را تولید کردند.
ddAssembly-300x226

طراح این ربات می‌گوید:
”ما مطمئن هستیم SCUBO پتانسیل بالائی برای آینده است. تا اینجای کار تمامی سنسور‌های لازم برای بالا رفتن از صخره‌های مرجانی و محیط‌های سخت برای این ربات برنامه ریزی شده و آزمایشات را به خوبی‌ سپری کرده و از آنجائی که با استفاده از سیم‌های خروجی‌ میتوانیم به تمامی سنسورها دسترسی‌ داشته باشیم می‌توان نتیجه ی خوبی‌ همانند تولید نقشهٔ جغرافیایی از کف دریا یا ازین فبیل دست پیدا کرد.
مهم نیست کف دریا یا صخره‌های مرجانی در دریای کارائیب یا یک استخر معمولی‌ باشد، SCUBO یک طراحی مدرن دارد که برای سرگرمی نیز طراحی شده است. این وسیله دارای یک حافظهٔ داخلیست اما پورت خروجی‌ که در این ربات طراحی شده به منظور دسترسی بیشتر به سنسورها و همچنین یک خنک کننده برای دستگاه در نظر گرفته شده است”


 

نظر خود را بنویسید

avatar