از هک شدن سایت فدراسیون وزنه برداری تا بمباران اینستاگرام فدراسیون

از هک شدن سایت فدراسیون وزنه برداری تا بمباران اینستاگرام فدراسیون

بهداد سلیمی وزنه بردار +۱۰۵ کیلوگرم ایران که در یک ضرب رکورد المپیک و جهان را شکسته بود در دوضرب با رای داوران ناکام ماند و از جدول حذف شد. او دو بار وزنه ۲۴۵ کیلوگرم را به درستی بالای سر برد اما داوران نپذیرفتند و از جدول حذف شد.

بهداد سلیمی توانست در حرکت یک‌ضرب بار دیگر تاریخ را تغییر داده و با مهار وزنه ۲۱۶ کیلوگرم، رکورد جهان و المپیک را جابه‌جا کند. این اتفاق سبب شد او با روحیه‌ای بالا به سراغ حرکت دوضرب برود.

سلیمی برای حرکت اول خود وزنه ۲۴۵ کیلوگرمی را در دو‌ضرب انتخاب کرد که با وجود بالای سر بردن وزنه، اما دو چراغ قرمز از داوران دریافت کرد تا ناکام شود. او در حرکت دوم خود، دوباره وزنه ۲۴۵ کیلوگرم را انتخاب کرد و این بار هم وزنه را بالای سر برد و سه چراغ سفید گرفت اما هیئت ژوری قبول نکرد. در حرکت سوم این وزنه‌بردار در مهار وزنه ۲۴۵ کیلوگرمی موفق نبود.

بهداد با تلاش بسیار زیاد خود را به این المپیک رسانده بود و تنها ۵ روز بعد از جراحی سنگین زانو تمرینات خود را برای حضور در ریو شروع کرده بود. رکوردشکنی در یک ضرب نوید المپیکی فوق العاده را برای او می داد اما زور قوی ترین مرد جهان به داوران نرسید تا سه گانه طلای وزنه برداری ایران در المپیک ریو کامل نشود.

در پی این اتفاقات ساعاتی پیش سایت فدراسیون جهانی وزنه برداری و در وبسایت تصویر بعداد سلیمی قرار گرفت بهمراه این نوشته: “سرت را بالا بگیر بهداد. خداوند سخت ترین نبرد هایش را به قوی ترین سربازش محول می کند” و در ادامه نوشته اطلاعات تماس تلگرام هکر قرار گرفت.

بهداد سلیمی

اما اعتراض مردم به اینجا ختم نشد. در حالی که در موارد مشابه قبلی برخی کاربران با فحاشی های تند و زننده اعتراض خود را به ناداوری علیه ایران اعلام می کردند. این بار متن کامنت های ایرانی ها در اینستاگرام فدراسیون بین المللی وزنه برداری صرفا شامل هشتگ نام بهداد سلیمی است.

در پای آخرین عکسی که چهار ساعت قبل از سه برنده مدل های طلا، نقره و برنز دسته +۱۰۵ کیلوگرم در این حساب اینستاگرام منتشر شده بیش از ۱۳۰ هزار کامنت یا اظهار نظر مشاهده می شود که تقریبا همگی آنها توسط ایرانیان نگاشته شده و حاوی هشتگ های نام بهداد سلیمی، ایران و … است. برخی کاربران نیز رفتار غیرعادلانه و ضدورزشی هیات ژوری مسابقات را شرم آور دانسته اند.

این بمباران کامنتی محدود به عکس های اخیر حساب اینستگرام فدراسیون بین المللی وزنه برداری نیست و حتی در پای عکس هایی که دو ماه قبل در این حساب منتشر شده اند نیز مشاهده می شود. حساب کاربری مذکور از آدرس https://www.instagram.com/iwfnet/ در دسترس است.

منبع: farsnews.com


نظر خود را بنویسید

avatar