معرفی و بررسی گوشی سونی Xperia XZ ؛ بازگشت سونی به دوران اوج

معرفی و بررسی گوشی سونی Xperia XZ ؛ بازگشت سونی به دوران اوج

آیا آخرین پرچمدار و بهترین گوشی سونی که به پردازنده اسنپدراگون ۸۲۰ مجهز بود، با نام Xperia X Performance را به یاد می آورید؟ فقط چند ماه از معرفی این پرچمدار گذشته است که سونی گوشی ای جدید را با نام Xperia XZ دیروز در IFA 2016 رونمایی کرد. با دیجی شو و بررسی گوشی سونی Xperia XZ همراه باشید.

طراحی گوشی سونی Xperia XZ

گوشی های اخیر سونی بسیار زیبا و خوش دست هستند، اما گوشی Xperia XZ تجربه ای خاص و دوست داشتنی در دست به کاربر منتقل می کند. این گوشی نسبت به Z5 و X Performance به نظر بالغ تر شده و تکامل یافته است. البته این گوشی از شکل و شمایل همیشگی گوشی های سونی خارج نشده و ظاهر گوشی ما را یاد دیگر گوشی های سونی می اندازد. گوشی Xperia XZ یک گوشی بزرگ به حساب می آید و ظاهر آن کیفیتی درجه یک و لوکس دارد.

این گوشی در ۳ رنگ زیبا در دسترس خواهد بود. آبی تیره، مشکی و خاکستری کم رنگ. صفحه نمایش Xperia XZ توسط فناوری گوریلا گلس ۴ محافظت شده است و بدنه پشتی دستگاه یک دست از آلمینیوم می باشد. به گفته سازنده گوشی، آلمینیوم به کار رفته در پشت گوشی به طور خاص و مهندسی طراحی شده است تا درخشش آن زیبایی گوشی را دوچندان کند.

 

صفحه نمایش گوشی سونی Xperia XZ

بعد از موفقیت گوشی ۵ اینچی X Performance حالا سونی پرچمداری بزرگتر با صفحه نمایش ۵٫۲ اینچی ۱۰۸۰*۱۹۲۰ و تراکم پیکسلی  ۴۲۴ppi را معرفی کرده است. مشکلی که کمی آزار دهنده است، رنگبندی صفحه نمایش مانند نسخه های اخیر گوشی های ایکسپریا کمی آبی رنگ به نظر می رسد.

Sony-Xperia-XZ-photo-shoot

 

تجربه کاربری گوشی سونی Xperia XZ

دقیقا همانند گوشی X Performance، این گوشی هم به پردازنده اسنپدراگون ۸۲۰ مجهز شده است. این پردازنده حتی بیشتر از نیاز کاربران حرفه ای می باشد و به راحتی جوابگوی کارهای روزانه و بازی های سنگین نیز هست. تجربه اولیه کار با این گوشی بسیار لذت بخش و روان بود، اما لازم است تا این گوشی به بازار عرضه شود و چند روزی از آن کار سنگین کشید تا واقعیت مشخص شود.

Sony-Xperia-XZ-hands-on---23

محیط کاربری گوشی رنگبندی زیبایی دارد و طبق شخصی سازی همیشگی سونی آیکون ها دایره ای هستند و تعداد زیادی اپلیکیشن اختصاصی درون گوشی وجود دارد. همچنین ویژگی جدیدی در این گوشی وجود دارد که بصورت خودکار حافظه کش اپلیکیشن هایی که استفاده نمی شوند را برای تجربه کاربری روان تر پاک می کند.

 

دوربین گوشی سونی Xperia XZ

گوشی های ایکسپریا همیشه دوربین های بی نظیری داشته اند اما در گوشی Xperia XZ سونی خیلی جدی تر به دوربین این پرچمدار پرداخته است. دوربین اصلی این گوشی هوشمند ۲۳ مگاپیکسل با دیافراگم ۲٫۲ است و به گفته سونی به لطف تغییرات الگوریتم نرم افزار دوربین، گوشی Xperia XZ تصاویری بهتر نسبت به گوشی های قبلی سونی ثبت می کند.

Sony-Xperia-XZ-hands-on---22

از دیگر قابلیت های دوربین این گوشی به قابلیت تشخیص چهره و فکوس خودکار می توان اشاره کرد و سونی در این گوشی از یک سیستم لیزری جدید برای فوکوس دقیق تر و سریعتر استفاده کرده است. همچنین سنسور جدید RGB در این گوشی برای ثبت تصاویری با رنگبندی دقیقتر نیز قرار گرفته است.

خوشبختانه سونی در این گوشی امکان عکاسی و تنظیمات دستی دوربین را قرار داده است تا کاربران بتوانند عکس هایی خلاقانه تر را ثبت کنند. تصویر زیر نمونه عکسی است که این گوشی ثبت کرده.

Sony-Xperia-XZ-camera-samples-2

باتری گوشی سونی Xperia XZ

در گوشی Xperia XZ یک باتری ۲۹۰۰ میلی آمپر ساعتی قرار گرفته است که از فناوری شارژ سریع نیز پشتیبانی می کند. همچنین از تکنولوژی ای هوشمند در این گوشی استفاده شده تا هنگامی که گوشی تان را برای طولانی مدت به شارژ می زنید(مثل شب ها)، زمانی که شارژ گوشی به ۹۰ درصد می رسد محدودیتی برای سرعت شارژ ایجاد می شود تا در دراز مدت به باتری گوشی آسیب نرسد.

Sony-Xperia-XZ-hands-on---16

جمع بندی گوشی

گوشی Xperia XZ یک گوشی بزرگ و زیبا است. قطعا ظاهر زیبا و دلربای آن یکی از نکته های مثبت برای فروش خوب این گوشی خواهد بود. اگر بخواهیم در یک خط مشخصات این گوشی را بگوییم باید به تکنولوژی جدید باتری، پیشرفت دوربین، بدنه زیبای آلمینیومی و سخت افزاری عالی اشاره کنیم.

این گوشی در ماه اکتبر(مهر ماه) عرضه می شود و دوست داران این گوشی باید برای خرید Xperia XZ یک ماهی منتظر بمانند. قیمت حدودی این گوشی ۶۵۰ تا ۷۵۰ دلار خواهد بود. سونی امید دارد تا با عرضه این گوشی به سود دهی بهتری در بازار گوشی های هوشمند برسد.

برای بررسی ویدیویی فارسی این گوشی اینجا کلیک کنید.

منبع: phonearena.com


 

نظر خود را بنویسید

avatar