قیمت اکس باکس اسکورپیو، تعیین کننده موفقیت یا خودکشی مایکروسافت خواهد بود

قیمت اکس باکس اسکورپیو، تعیین کننده موفقیت یا خودکشی مایکروسافت خواهد بود

جدیدترین کنسول شرکت مایکروسافت، اکس باکس اسکورپیو در کنفرانس e3 امسال معرفی شد. از آن به عنوان قوی ترین کنسول تاریخ نام برده می شود که توانایی اجرای بازی های ۴K را به صورت Native و حقیقی دارد. چنین قابلیتی روی یک کنسول قطعا سخت افزار بسیار قدرتمندی را می طلبد که این محصول از آن برخوردار است. اما طبیعتا سخت افزار بسیار قوی تاثیر مستقیمی روی قیمت آن خواهد داشت. تحلیلگر مشهور، مایکل پچر صحبت هایی درباره قیمت گذاری این محصول توسط مایکروسافت کرده و اعتقاد دارد که مایکروسافت اگر قیمتی بیش از ۳۹۹$ برای این کنسول در نظر گیرد، باید منتظر خودکشی مایکروسافت باشیم. در ادامه مطلب با ما همراه باشید!

این در حالی است که کنسول پلی استیشن ۴ پرو که در واقع نسخه قوی تر پلی استیشن ۴ است، فقط ۳۹۹ دلار قیمت دارد. نکته قابل توجه در باره این کنسول این است که، پلی استیشن پرو بازی ها را به صورت ۴K حقیقی اجرا نمی کند بلکه آن ها را به صورت Upscale شده اجرا خواهد کرد. قیمت مناسب آن هم به همین خاطر است. کنسول پرو هفته آینده به صورت رسمی عرضه خواهد شد و کنسول اسکورپیو در تعطیلات سال ۲۰۱۷٫ بسیاری اعتقاد دارند که قیمت و عرضه زودتر پلی استیشن ۴ پرو، برگ برنده سونی خواهد بود.

مایکل پچر در ادامه گفت:

من فکر می کنم اگر مایکروسافت قیمتی بیش ار ۳۹۹ دلار را برای اسکورپیو در نظر بگیرد، باید منتظر خودکشی مایکروسافت باشیم. حتی اگر آن ها قیمت اسکورپیو را ۳۹۹ دلار تعیین کنند، سونی قیمت پرو را ار ۳۹۹ دلار به ۳۴۹ دلار کاهش خواهد داد. بنابراین تعیین قیمت اسکورپیو کار بسیار سختی برای مایکروسافت خواهد بود

 

وی درباره اشتباهات گذشته مایکروسافت هم صحبت کرد و گفت:

زمانی که اکس باکس وان و کینکت با قیمت ۴۹۹$ قیمتگذاری شدند، به واقع تعجب کردم. اجباری بودن کینکت روی اکس باکس وان کار اشتباهی بود و مایکروسافت هم بخاطر همین اشتباه از سونی عقب افتاد. همین اشتباه را سونی در قیمتگذاری پلی استیشن ۳ انجام داد و از آن درس گرفت. امیدوارم که مایکروسافت چنین اشتباهی را با کنسول اسکورپیو تکرار نکند.

 


 

نظر خود را بنویسید

avatar