گلکسی اس ۸ احتمالا اولین گوشی سامسونگ مجهز به لمس سه بعدی خواهد بود

گلکسی اس ۸ احتمالا اولین گوشی سامسونگ مجهز به لمس سه بعدی خواهد بود

galaxy-s8-may-be-samsungs-first-phone-with-pressure-sensitive-force-touch-display

فناوری لمس سه بعدی با اینکه اولین بار توسط اپل به گوشی های هوشمند منتقل نشد، اما قطعا بهترین تجربه را در این زمینه اولین بار در آیفون ۶ اس اپل شاهد بودیم. اپل نام این ویژگی را ۳D Touch گذاشت و میانبرهای خوبی را در iOS 9 برای این تکنولوژی تعبیه کرد. توسط ۳D Touch صفحه نمایش گوشی می تواند مقدار فشار وارد شده توسط انگشت شما روی نمایشگر را درک کند و نسبت به میزان فشار وارد شده، قابلیت های مختلفی را در اختیار شما بگذارد.

با اینکه بیش از یک سال از رونمایی این فناوری توسط اپل می گذرد، کمی عجیب به نظر می رسد که چرا سامسونگ در پرچمداران جدیدش از این قابلیت استفاده نکرده. طبق گزارش یکی از تامین کننده قطعات سامسونگ، این کمپانی در حال کار بر روی فناوری لمس سه بعدی برای پیاده سازی در گوشی گلکسی اس ۸ می باشد.

البته، اخیرا گوگل در اندروید ۷ نوقا میانبری را قرار داده است تا با لمس طولانی آن بتوانید به قابلیت های بیشتری دست پیدا کنید، اما این ویژگی کاملا ابتدایی می باشد و جدای از فناوری لمس سه بعدی است.

منبع دیگری اخیرا مدعی شده است که سامسونگ در آینده ای نزدیک قابلیت لمس سه بعدی را به پرچمدار بعدی اش اضافه خواهد کرد. با تایید این منبع هم شک و گمان ها نسبت به گلکسی اس ۸ بیشتر شده و انتظارات از گلکسی اس ۸ با فناوری لمس سه بعدی بالاتر رفته است. البته سال گذشته هم گمانه زنی های زیادی بود مبنی بر اینکه سامسونگ در گلکسی اس ۷ از لمس سه بعدی بهره گیرد، اما با توجه به اینکه در گلکسی اس ۸ شاهد طراحی ای مجدد هستیم، احتمال لمس سه بعدی بیشتر می باشد.

منبع: phonearena.com


 

نظر خود را بنویسید

avatar