کنسول PS4 در بعضی مواقع از PS4 Pro بهتر عمل می کند

کنسول PS4 در بعضی مواقع از PS4 Pro بهتر عمل می کند

همان طور که می دانید، پلی استیشن ۴ پرو از نظر سخت افزاری از PS4 بهتر و قوی تر است. سیستم کنسول پرو طوری طراحی شده که بتواند بازی ها را با کیفیت ۴K و نرخ فریم بیشتر اجرا کند. اما در بعضی مواقع، این PS4 است که برتری هایی نسبت به کنسول پرو دارد. افت نرخ فریم در کنسول پلی استیشن ۴ پرو یکی از همین مشکلات است که البته ناشی از بهینه ساز هایی است که بازیسازان برای کنسول های پرو ساخته اند و نه از کنسول. برای اطلاعات بیشتر در ادامه با ما همراه باشید!

این مشکلات و کمبودها توسط دیجیتال فاوندری کشف و منتشر شده. این نکته مورد تاکید قرار گرفته که این مشکلات فقط در برخی اوقات روی می دهند. اما به هر حال اینکه پلی استیشن ۴ پرو قوی ترین کنسول شرکت سونی است و حال به چنین مشکلاتی بر می خورد کمی نگران کننده است. دو بازی بسیار محبوب، یعنی The last of us remastered و Skyrim دچار چنین مشکلاتی در بازی می شوند. مثلا در نسخه پلی استیشن ۴ پرو بازی last of us، شما می توانید انتخاب نمایید که با رزولوشن ۳۲۰۰*۱۸۰۰ و نرخ فریم ۶۰ بازی کنید. اما در دیجیتال فاوندری می گوید که در بعضی از مواقع در بازی، رسیدن به نرخ فریم ۶۰ کاری غیرممکن است. البته آن ها این امر را هم گوش زد کرده اند که بازی در این رزولوشن فق العاده است و مشکلات نرخ فریم جزئی هستند.

اما متاسفانه مشکلی در رزولوشن ۱۰۸۰P این بازی وجود دارد بدتر است. بازی برای Anti-Aliasing بهتر، ابتدا به رزولوشن بالاتری رفته و سپس دوباره به حالت ۱۰۸۰P باز می گردد. چنین اتفاقی باعث می شود که شاهد افت نرخ فریم باشیم. این افت تا جایی ادامه می یابد که حتی از کنسول PS4 هم کمتر می شود. در کنسول PS4 در اکثر اوقات شما می توانید از نرخ فریم ثابت ۶۰ لذت ببرید. در کنسول پرو، هیچ قسمتی برای غیرفعال کردن Anti-Aliasing وجود ندارد. بنابراین یا باید برای بهینه سازهای آینده صبر کنید، یا چنین مشکلاتی را تحمل کنید.


 

نظر خود را بنویسید

avatar