هدف از ساخت PS4 Pro ، تنها پشتیبانی از واقعیت مجازی بوده است

هدف از ساخت PS4 Pro ، تنها پشتیبانی از واقعیت مجازی بوده است

شاید تا سال پیش کسی فکر نمی کرد که عبارت “کنسول های میان-نسلی” به وجود آید. زمانی که کنسول های نسل هشتمی به بازار عرضه شدند، بسیاری از خریداران فکر می کردند که کنسول آن ها تا ۵ یا ۶ سال دیگر دوام می آورد. اما اینگونه نشده و گیمینگ با رزولوشن ۴K و HDR باعث شد تا دو شرکت سونی و مایکروسافت دو کنسول جدید را برای پشتیبانی از این قابلیت ها طراحی و عرضه کنند.

بسیاری از همان ابتدا با چنین اقداماتی مخالف بودند و تصور می کردند انجام آن باعث از دست رفتن اعتماد میان سازندگان کنسول و گیمرها می شود. اما دسته دیگر بر این عقیده بودند که چنین اتفاقی بسیار مناسب خواهد بود و هیچ خطری برای سازندگان به همراه نخواهد داشتو کنسول پلی استیشن ۴ پرو، جدیدترین کنسول سونی، که از رزولوشن ۴K و HDR پشتیبانی می نماید به تازگی عرضه شده. آقای Tomonobu Itagaki که سازنده بازی های متعددی بوده، اعتقاد دارد که عرضه این کنسول فقط به خاطر پشتیبانی از هدست واقعیت مجازی پلی استیشن وی آر بوده است.

وی طی مصاحبه ای که با یک مجله انجام داد، علاوه بر پروژه جدیدش اعلام کرد که از آینده ای که در انتظار کنسول ها است آگاه نیست:

نسل هشتم توانایی پشتیبانی از واقعیت مجازی را ندارد. بنابراین سونی و مایکروسافت دست به تولید چنین محصولاتی زده اند. این اصلا خوشایند نیست. چرا که هدف آن ها ساخت کنسول پلی استیشن ۴ پرو نبوده و صرفا برای پشتیبانی از واقعیت مجازی ساخته شده است.

آقای Tomonobu Itagaki در این مورد تنها نیست و بسیاری با وی هم عقیده هستند. با توجه به این که ایشان تجربه زیادی در ساخت بازی دارند، باید در باره صحبت هایشان تامل کرد. اصلا بعید نیست که هدف اصلی سونی و مایکروسافت از ساخت کنسول های میان-نسلی، تنها پشتیبانی از واقعیت مجازی باشد.


 

نظر خود را بنویسید

avatar