انتخاب گلدان مناسب

انتخاب گلدان مناسب

انتخاب گلدان مناسب نقش بسیاری در رشد و طول عمر گیاهان دارد. آنچه سبب می شود گیاه بیش از پیش رشد کند یا فضای کافی برای تنفس نداشته باشد سایز و اندازه گلدان است. استفاده از گلدان های کوچک و مینیمال تا زمانی که ریشه توانایی تنفس و دریافت مواد مغذی از خاک داشته باشد اشکالی ندارد. اما در برخی مواقع ریشه گیاه به اندازه ای رشد می کند که در صورت عوض نکردن گلدان ممکن است خشک شود. در این مقاله مرکز فروش عمده سانسوریا ناردین قصد دارد به بررسی عوامل موثر در انتخاب گلدان مناسب برای گیاه بپردازد. تا انتها با ما همراه شوید.

در انتخاب گلدان مناسب چه عواملی تاثیر دارد؟

عوامل موثر بر انتخاب گلدان مناسب

عوامل موثر بر انتخاب گلدان مناسب

یکی از مسایل مهم در رشد و شادابی گیاه انتخاب گلدان متناسب با اندازه گیاه است. در این بخش به بررسی برخی عوامل موثر خواهیم پرداخت:

سایز و اندازه گلدان مهم ترین عامل رشد گیاه:

گلدان هایی که معمولا برای تولید گیاهان استفاده می شود دارای سایز های مختلفی است که معمولا با قطر دهانه گلدان شماره گذاری شده است. همانطور که پیشتر به آن اشاره شد سایز گلدان رابطه مستقیمی با میزان رشد ریشه ها و جلوگیری از زرد شدن و خشک شدن گیاه دارد. برای داشتن رشد مطلوب باید به سایز گلدان توجه داشته باشیم چون با انتخاب گلدان کوچکتر یا بزرگتر برای گیاه، درواقع انتخاب می کنیم رشد گیاه را کند، سریع یا متوقف کنیم.

گلدان های بزرگ تر بخصوص اگر جز افرادی هستید که زیاد در زمینه جابجا کردن گیاه سر رشته ندارید می تواند برای شما بهتر باشد. هم تا مدت زیادی مجبور به تعویض گلدان گیاه نیستید و هم فضای رشد به اندازه کافی برای آن فراهم است. گلدان های کوچک و مینیاتوری بهتر است برای گیاهانی که زیاد ریشه های بلند، پراکنده و قوی ندارند مورد استفاده قرار بگیرد.

سایز های بزرگتر معمولا با سطل شماره بندی شده اند. در زمان تعویض گلدان دقت فرمایید گلدانی که انتخاب میکنید با در نظر گرفتن سایز قبلی گلدان گیاه، بهتر است بین یک تا دو سایز بزرگتر باشد تا بتواند خاک و ریشه های گیاه را در خود جای دهد و حجم گلدان به گونه ای باشد که گیاه در صورت بلند بودن گیاه سرنگون نشود.

خانه گل ناردین به عنوان مرکز فروش عمده زاموفیلیا با بهره گیری از کادر مجرب و کار آزموده و همچنین سالها تجربه با نازل ترین قیمت آماده ارائه خدمات مختلف جهت خرید انواع ابزار آلات کشاورزی، خرید عمده گل پتوس، سانسوریا، زاموفیلیا و… می باشد. جهت دریافت اطلاعات تکمیلی و استعلام قیمت خرید با شماره تماس های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید.

بررسی میزان زهکش گلدان:

دومین عامل موثر بر سلامت و رشد گیاه زهکش گلدان است. قبل از بررسی میزان زهکش لازم است بدانید که زهکش گلدان چیست. منظور از این اصطلاح وجود سوراخ در انتهای گلدان می باشد که اندازه این سوراخ ها باید با حجم و اندازه گلدان تناسب داشته باشد تا آب اضافی از گلدان خارج شود. گلدان های بزرگ باید زهکش بزرگتر و متناسبی داشته باشند و همچنین لازم است در زمان آبیاری دقت بفرمایید که گیاه را سیراب کنید. از باز بودن این سوراخهای زهکش اطمینان داشته باشیم تا آب اضافی از گلدان خارج شود.

همانطور که بی آبی گیاه سبب خشک شدن آن می شود آبیاری بیش از حد یا ماندن آب در خاک گلدان بیش از نیاز گیاه نیز سبب گندیده شدن ریشه آن می شود. در انتهای گلدان برای داشتن زهکش بهتر میتوان با ریختن لایه ای از پوکه های معدنی و یا سنگ ریزه و یا قطعات گلدان های سفالی شکسته زهکش بهتری برای گلدان ایجاد کرده و همینطور از خروج خاک گلدان هم جلوگیری کنیم.

جنس گلدان را دست کم نگیرید

امروزه گلدان ها در جنس های مختلف و با کیفیت های متنوع تولید می شود. جنس گلدان ها میتواند پلاستیکی ،فلزی ،سفالی ،سرامیکی ، چوبی و…..باشد. در انتخاب جنس گلدان تنها چیزی که لازم است بدانید این است که در واقع هر چیزی که حجمی داشته باشد به شرط اینکه زهکش مناسب داشته باشد می تواند نقش یک گلدان را بازی کند. در انتخاب گلدان باید به مورد استفاده مزایا و معایب هر یک از این گلدان ها توجه داشت. اگر به دنبال خرید محصولات با کیفیت یا دریافت مشاوره رایگان در زمینه رشد انواع گیاهان هستید با شماره تماس های درج شده در سایت در ارتباط باشید.

و در آخر بهترین زمان برای تعویض گلدان چه زمانی است؟

بهترین زمان تعویض گلدان

قبل از این که بخواهید گلدان را برای رشد بهتر گیاه تعویض کنید لازم است بدانید که چه زمانی وقت آن رسیده است که گلدان را تعویض کنید. زمانی که ریشه های گیاه در سطح خاک نمایان شده اند. و از انتهای گلدان خارج شده اند نشان می دهد که زمان تعویض گلدان شده است. همچنین اگر با خارج کردن گل از گلدان مشاهده کردید که ریشه ها گلدان را پر کرده است بهترین زمان تعویض گلدان گل می باشد.

در این زمان نیاز است بدون کوچکترین آسیب به ریشه ها یا برگ های گیاه آن را به گلدانی بزرگتر منتقل کنید. بهتر است گلدان از سایز فعلی حداقل یک سایز بزرگتر باشد و اگر مشاهده می کنید که برگ ها و شاخه ها بیشتر از حد معمول رشد کرده اند ترجیحا بهتر است گلدان جدید نهایتا دو سایز بزرگتر باشد .

خانه گل ناردین در این مقاله به بررسی انتخاب بهترین گلدان متناسب با گیاه پرداخته است و نکاتی در زمینه انتخاب بهترین گلدان را در اختیار شما قرار داده است. این مجموعه واقع در خیابان آتشگاه استان اصفهان می باشد. و علاوه بر انواع گیاهان انواع گلدان ها و سایر ابزار آلات باغبانی را  در اختیار شما قرار می دهد. همچنین بخشی از این مجموعه به کافه ها جهت استراحت و… اختصاص داده شده است و شما می توانید انواع محصولات مرتبط با باغبانی را با نازل ترین قیمت از این مجموعه خریداری کنید.

اگر این مطلب از سایت برای شما مفید بود یا تجربه ای در این زمینه دارید خوشحال می شویم در قسمت دیدگاه ها نظرتان را با ما و سایر خوانندگان بازار گل و گیاه اصفهان به اشتراک بگذارید.

نظر خود را بنویسید

avatar