iPhone 7، ریسکی ترین محصول Apple خواهد بود!

iPhone 7، ریسکی ترین محصول Apple خواهد بود!

رونمایی از iPhone7 و معرفی امکانات جدید آن در شهریور امسال به احتمال زیاد مانند کنفرانس های گذشته اپل قابل پیش بینی خواهد بود. چارت هایی از اینکه پردازشگر جدید A10 جدید چند درصد قوی تر شده یا اینکه جانی آیوی در یک ویدئو از کم شدن عجیب و غریب ۲ میلیمتری ضخامت iPhone7 یا سبک شدن چند صدم گرمی وزن آن بگوید. از پیشرفت دوربین بشنویم و اینکه مگاپیکسل زیاد همیشه بهتر نیست…. و تمام این حرف های تکراری …

اما در شهریور امسال، قطعا همگان منتظر نوآوری از سمت اپل هستند. امسال iPhone7 ریسکی ترین محصول اپل خواهد بود.

با توجه به شایعات، iPhone7 ممکن است بر خلاف معمول بدون پورت ۳٫۵ میلیمتری هدفون عرضه شود و از پورت Lightning برای صدا استفاده کند. با اینکه صدای دیجیتال مزایای بسیاری دارد، اما حذف جک ۳٫۵ میلیمتری هدفون با توجه به افت فروش iPhone یک کار ریسکی خواهد بود.

هیچ شکی نیست که iPhone7 فروش بسیار بالایی خواهد داشت اما همانطور که گفته شد، این اولین سالی است که اپل با افت فروش مواجه شده. بنابراین امسال همه چشم ها به کنفرانس امسال اپل خواهد بود و باید دید که اپل مانند سال های اولیه می تواند با ارائه نوآوری دوباره فروش خود را افزایش دهد یا خیر؟ سرمایه گذاران اپل هم نگران این موضوع هستند که پرفروش ترین محصول شرکت اپل یعنی iPhone اشباع شده و در منحنی عمر محصول به نقطه پیک رسیده.

بنابراین فشار روی iPhone7 برای موفقیت آن بسیار زیاد است. البته همانگونه که در عرضه ۶S دیدیم، فروش زیاد برای موفقیت کافی نیست. برای همین است که کاری مثل حذف جک ۳/۵ میلیمتری شاید کاری رسیکی برای اپل باشد. این شایعه البته هنوز در حد شایعه باقی مانده اما باعث اختلاف نظر بسیاری بین کاربران و منتقدین شده. طبق گزارش The Verge که در سایت ما هم منتشر شد، حذف جک هدفون کاربر-پسند نیست. در طرف مقابل اما جان گرابر در مقاله ای نوشت، جک های ۳/۵ میلیمتری امروزی معادل فلاپی دیسک های دیروز هستند و حذف آنها عقبگرد محسوب نمی شود.

اگرچه برای خیلی ها هم اهمیتی ندارد صدا از چه طریقی به گوششان منتقل می شود. اما همین عامل ممکن است دلیلی برای نخریدن iPhone7 باشد. مخصوصا کسانی که محصولات اخیر اپل(۶/۶S) را خریداری کرده باشند نیازی نبینند تا یک iPhone7 بخرند.

به هر حال این ادعا هنوز در حد یک شایعه است و باید دید تا اپل در شهریور امسال چه خواهد کرد؟


 

نظر خود را بنویسید

avatar