اندروید N رسما” نوقا نام گرفت (اندروید ۷)

اندروید N رسما” نوقا نام گرفت (اندروید ۷)

دیروز پنجشنبه گوکل رسما نام آخرین نسخه اندروید سیستم عامل موبایلش را که تا کنون با نام اندروید N شناخته می شود اعلام کرد. خوب همانطور که پیش بینی می شد نام این نسخه با توجه به ترتیب حروف الفبا با حرف N شروع می شود و نام یک شکلات یا شیرینی است. برای مثال حرف K برای اندروید KitKat سال ۲۰۱۳، حرف L برای اندروید Lollipop سال ۲۰۱۴ و حرف  M برای اندروید Marshmallow سال ۲۰۱۵ . اندروید ۲۰۱۶ هم که با حرف N شروع می شود اندروید نوقا (Nougat) نام گذاری شد. جالب است بدانید که نوقا نام یک دسر سنتی تبریزی است.

ساندار پیچای مدیر عامل گوکل قبلا اعلام کرده بود که کاربران می توانند در انتخاب نام اندروید بعدی سهیم باشند و اسامی پیشنهادی شان را اعلام کنند. با توجه به محبوبیت نوتلا همگی انتظار داشتیم تا نام نسخه هفتم اندروید، نوتلا نام گذاری شود اما گویا کیت کت تنها برندی بود که گوگل برای نام گذاری اندرویدش همکاری کرد.

برخی از ویژگی های اندروید نوقا مربوط به حالت واقعیت مجازی است که به گوشی قابلیت هایی برای قرار گرفتن در هدست واقعیت مجازی را می دهد. قابلیت دیگر اندروید نوقا حالت ذخیره انرژی(battery-saving) است که با نام Doze شناخته می شود.

اندروید نوقا درحال حاضر فقط بر روی نسخه بتا قابل دسترس است و نسخه رسمی و عمومی آن پاییز در دسترس قرار خواهد گرفت.

منبع:cnet.com


 

 

نظر خود را بنویسید

avatar