تیم روبات های فوتبالیست آلمان قهرمان جام جهانی شد!

تیم روبات های فوتبالیست آلمان قهرمان جام جهانی شد!

تا حالا چند بار شنیده اید که تیم ملی آلمان در ضربات پنالتی مغلوب شود؟ ظاهرا این امر برای تیم روبات های این کشور هم صادق است. در بازی فینال دو تیم به مصاف هم رفتند. تیم آلمانی از دانشگاه Bremen، و دیگری از دانشگاه تگزاس. دو تیم بعد از دو نیمه ده دقیقه ای کسل کننده، با نتیجه صفر صفر به سراغ ضربات پنالتی رفتند.

در ضربات پنالتی اما، آلمان ها مثل همیشه موفق شدند تا هر ۳ پنالتی خود را تبدیل به گل کنند اما تیم دانشگاه تگزاس نتوانست حتی یکی از توپ ها را گل کند و با نتیجه ۳ بر صفر شکست خورد. این بازی ها به مدت ۲۰ سال است که در شهر Leipzig آلمان برگزار می شود و هر ساله تیم های مختلفی را از سراسر جهان، و در دسته بندی های مختلف دور هم جمع می کند.

محبوب ترین این دسته ها، دسته استاندارد است که تیم ها در این دسته از یک نوع روبات(سخت افزار یکسان) استفاده کرده و تنها چیزی که می توانند تغییر دهند، نرم افزار روبات هاست. هر تیم شامل ۵ روبات بوده که در یک زمین ۶ متری به رقابت می پردازند و هدف کلی آنها این است که روزی آنقدر پیشرفته شوند که تیم قهرمان انسان ها را شکست دهند. البته هنوز فاصله بسیار زیادی تا آن مرحله دارند اما با پیشرفت همه روزه تکنولوژی، این فاصله هر روز کمتر می شود.


 

نظر خود را بنویسید

avatar