ادوارد اسنودن در حال طراحی یک قاب گوشی است که از اعمال جاسوسی جلوگیری می کند!

ادوارد اسنودن در حال طراحی یک قاب گوشی است که از اعمال جاسوسی جلوگیری می کند!

Edward Snowden را که یادتان است؟ همان کارمند یکی از شرکت های زیرمجموعه NSA، که اطلاعات طبقه بندی شده زیادی را در رابطه با برنامه “نظارت جهانی” ایالات متحده آمریکا فاش ساخت. او زمانی که شروع به این کار کرد، صاحب گوشی همراه نبود، اما شرایط تغییر کرده و او در حال طراحی و ساخت قابی است که می تواند از جاسوسی دولت در گوشی های همراه جلوگیری کند.

این قاب چطور کار می کند؟ با وصل شدن به قسمت سیم کارت گوشی، می تواند تشخیص دهد که کدام امواج مجوز عبور را دارند. و در صورتی که تشخیص داد امواج غیر مجاز سعی دارند اطاعاتی از گوشی ارسال کنند، امواج را از کار می اندازد. این قاب همچنین می تواند کاربران را زمانی که گوشیشان در حال ارسال امواج غیرمجاز است، مطلع سازد. این قاب حتی می تواند تمام دسترسی های غیر قانونی را از هکرها و دولت ها سلب کند تا آنها نتوانند مکان شما را پیدا کنند.

iPhone introspection engine

اسنودن از یک هکر به نام Andrew کمک می گیرد. وی صاحب مدرک دکتری از دانشگاه MIT در رشته الکترونیک است. این هکر از جایی مشهور شد که Xbox را هک کرد! این پروژه هنوز در مقاطع اولیه است اما اسنودن و همکارش سعی دارند تا یک مدل آزمایشی از این قاب را تا آخر امسال در چین تولید کنند. کد این دستگاه (قاب) هم به صورت Open Source بوده و همه می توانند در آن سهیم شوند.

Edward Snowden iPhone case

اگرچه بسیاری از افراد عادی شاید به این سطح از امنیت نیاز نداشته باشند اما مسلما سیاستمداران و روزنامه نگاران بخاطر ماهیت شغلی که دارند، از این قاب استقبال خواهند کرد. اسنودن می گوید:”یک روزنامه نگار خوب در یک زمان و مکان مناسب، می تواند تاریخ ساز شود.”

Airplane mode روی گشی ها ممکن است بلوتوث و WiFi را قطع کند اما این مود خیلی وقت است که در این رابطه زیاد جدی گرفته نمی شود. اما این قاب جدید به گفته اسنودن، به طور کامل ارتباط گوشی شما را با محیط خارج قطع می کند. از لحاظ علمی هم، این طرح کاملا عملی است اما افراد شاید به همان Airplane mode روی گوشیشان قناعت کنند.


نظر خود را بنویسید

avatar