سونی تا به امروز، ۴۳/۵ میلیون کنسول PS4 فروخته!

سونی تا به امروز، ۴۳/۵ میلیون کنسول PS4 فروخته!

سونی قطعا راند اول مسابقه کنسول ها در نسل هشتم را برنده شده. سونی از زمان عرضه کنسولش در ماه نوامبر ۲۰۱۳ تا کنون، ۴۳/۵ میلیون دستگاه PS4 فروخته که نشان دهنده تقاضای بالای گیمرها و موفقیت آشکار این کنسول است. از تاریخ ۱ آوریل تا ۳۰ ژوئن، که مصادف است با ۱۳ فروردین تا ۲۴ خرداد سال جاری، سونی در سراسر جهان، ۳/۵ میلیون کنسول فروخته. این آمار نسبت به آمار سال گذشته در همین بازه، ۰/۵ میلیون دستگاه بیشتر بوده. که نشان دهنده رشد ۱۴/۵ درصدی فروش این کنسول نسل هشتمی است.

همیشه یکی از دلایلی که باعث موفقیت کنسول های سونی شده، بازی های انحصاری است. همین بازی های انحصاری بودند که باعث نجات کنسول PS3 شدند و باعث درخشش بیشتر PS4. همچنین سونی پیش بینی کرده که تا پایان سال مالی، ۲۰ میلیون دستگاه دیگر هم بفروشد و تا اوساط سال ۲۰۱۷، فروش کنسول PS4 به ۶۰ میلیون واحد برسد. با سرعتی که این کنسول در حال فروش رفتن است، اصلا هم بعید نیست که فروش این کنسول از مرز ۶۰ میلیون دستگاه هم بگذرد. دلیل آن هم عرضه بازی های انحصاری است که سونی در E3 امسال معرفی کرد.

جالب است بدانید که ۷۸% از سود کل شرکت سونی متعلق به بخش پلی استیشن است. پس این بخش برای سونی بسیار اهمیت دارد چون سونی در بازارهای دیگر مانند گوشی های هوشمند شکست خورده و سعی دارد تا برتری خود را در بازار گیم حفظ کند. همان طور هم که می دانید سونی قرار است یک کنسول جدید به بازار عرضه کند که از PS4 قوی تر است. همچنین آنها ارزان ترین هدست واقعیت مجازی را در بازار در اختیار دارند و باید دید که PS VR و PS4 Neo چقدر فروش خواهند کرد!


 

نظر خود را بنویسید

avatar