آمازون قرار است هدفونی بسازد که در مواقع اضطراری، صدای خود را قطع می کند!

آمازون قرار است هدفونی بسازد که در مواقع اضطراری، صدای خود را قطع می کند!

دنیای Patentها، دنیای بسیار جالبی است. گاهی این Patentها یا طرح های عمومی می توانند ایده هایی را که ممکن است توسط شرکت ها تبدیل به محصول شوند را به ما نشان دهند. یکی از این طرح ها که توسط اپل به ثبت رسیده، هدفونی است که به بعضی از صداهای محیطی حساس است. صداهایی که باعث می شوند ما حواسمان را جمع کنیم. صداهایی مانند صدای بوق ماشین، صدای آژیر یا زمانی که کسی نام شما را صدا می زند.

اگر این هدفون ها تشخیص دهند که شما در خطر هستید، صدا را کاملا قطع می کنند تا صدای محیط به گوش شما برسد. این کار توسط میکروفن هایی که در هدفون قرار دارند انجام می شود. دقیقا مثل زمانی که هدفون آیفون شما به عبارت “Hey Siri” حساس است.

شرکت آمازون اما، برای تولید هدفون هایش نیست که مشهور است اما به گزارش CNET، قبلا روی چنین طرحی کار کرده که نامش هم Alexa است. این احتمال وجود دارد که شرکت آمازون می خواهد از لحاظ سخت افزاری این هدفون را تولید کند. احتمال دیگر هم این است که آمازون قصد دارد این طرح را روی محصولات کنونی اش پیاده سازی کند. به هر حال احتمال تبدیل اینگونه طرح ها به محصولات نهایی بسیار کم است.

این طرح، طرح بسیار جالب و کارآمدی است. بسیاری از افراد را دیده ایم که به خاطر استفاده از هدفون و گوش دادن به موسیقی با صدای بلند، دیگر صدای محیط بیرون را نمی شنوند و در نتیجه احتمالا خطر افزایش می یابد.


 

نظر خود را بنویسید

avatar