آیا حاضرید گوشی خود را چرخ دار کنید؟!

آیا حاضرید گوشی خود را چرخ دار کنید؟!

تکنولوژی باعث تنبلی بشریت شده. این تنبلی به جایی رسیده که محققین دانشگاه توکیو چاره ای برای آن اندیشیده اند! با ما همراه باشید!

تا به حال پیش آمده که احساس کنید فاصله شما از گوشیتان زیاد است؟ البته منظور از فاصله زیاد، تنبلی ما است! محققین دانشگاه توکیو هم راهکاری برای کم کردن این فاصله پیدا کرده اند و آن چرخ دار کردن گوشی شماست. آن ها یک Accessory برای گوشی طراحی کرده اند که مثل یک قاب محافظ عمل می کند. اما تفاوتش با یک قاب این است که به جای محافظت از گوشی شما، یک جفت چرخ به آن اضافه می کند. این محصول دارای یک کامپیوتر هم هست که زمانی که یک Notification دریافت می کنید، چرخ ها را به چرخش در می آورد!

نکته جالب جهت حرکت این چرخ ها می باشد. مثلا اگر کسی به شما زنگ بزند یا پیام دهد، چرخ ها به سمت شما حرکت می کنند و گوشی به شما نزدیک می شود. اما اگر صبح شود و زنگ ساعت شما به صدا درآید، گوشی از شما دور می شود تا شما برای خاموش کردن زنگ ساعت، مجبور شوید از تخت خواب بیرون آیید! قاب و چرخ ها توسط پرینت سه بعدی ساخته شده اند و تنها کار آن ها چرخیدن نیست. ظاهرا با آنها می توان اندازه گیری هم انجام داد! مثلا گوشی را روی زمین می گذارید تا یک فاصله را اندازه بگیرد!

اما مسئله اینجاست که این محصول آنقدرها هم عملی نیست. لااقل مدل اولیه آن. برای اینکه گوشی بتواند بچرخد، شما به یک سطح وسیع و مسطح نیاز دارید تا گوشی از طرف دیگر نیفتد. با توجه به اینکه همه ما به طور متناوب مورد هجوم Notificationها هستیم، شاید مجبور باشیم دنبال گوشی خود، این طرف و آن طرف بدویم! بنابراین این محصول آنقدرها هم عملی نیست و به شما پیشنهاد می کنیم از قاب های معمولی استفاده کنید!


 

نظر خود را بنویسید

avatar