اگر قاب گوشی شما از زیر شکنجه های این آزمایشگاه سالم بیرون آید، گوشی شما را از هر بلایی نجات می دهد!

اگر قاب گوشی شما از زیر شکنجه های این آزمایشگاه سالم بیرون آید، گوشی شما را از هر بلایی نجات می دهد!

تقریبا همه ما این حال بد را تجربه کرده ایم. زمانی که گوشی از دستمان به زمین می افتد و تا بخواهیم آن را برداریم و ببینیم چقدر خسارت دیده، جانمان به لبمان می رسد. اما ظاهرا در شرکت OtterBox، این جزو وظایف شغلی شماست که گوشی را به زمین بکوبید.

مهندس ارشد این شرکت می گوید:

در جلسات کاری شرکت، همگی گوشیشان را از قصد به زمین می اندازند!!!!

 

با توجه به تحقیقی که توسط شرکت Gadget انجام شده، بیش از یک سوم از گوشی های تلفن همراه، قبل از رسیدن به ۱۵ ماه از دست صاحبانشان به زمین افتاده و می شکند. برای همین هم تعجبی نیست که بسیاری از شرکت ها با ساختن قاب های محافظ برای گوشی های ما، درآمدسازی می کنند. شرکت OtterBox برای تست قاب های محافظ گوشی، دالان های شکنجه دارد. دالان هایی که در آن انواع و اقسام بلاها را بر سر قاب ها می آورند تا مقاومت آنها را مورد سنجش قرار دهند.

بسیاری از تست های ما شامل همان اتفاق های معمولی است که برای همه ممکن است اتفاق افتد. مثل زمین خوردن گوشی!

 

یکی از این دالان ها شبیه به یک اتاقک سولاریوم است. گوشی همراه با قابی که روی آن است از فاصله ۴ پایی رها می شوند تا مقاومت قاب در برابر ضربه سنجیده شود. همچنین این قاب ها با دیدن اشعه UV، مقاومت خود را در برابر اشعه خورشید محک می زنند. دالان دیگری هم وجود دارد که در آن، قاب ابتدا در دمای بسیار سرد قرار می گیرد، سپس آن را در یک اتاقک با دمای بسیار بالا قرار می دهند تا مقاومتش را در دماهای شدیدا سرد و شدیدا گرم، بسنجند.

بسیاری از این تست ها، تست های استانداردی هستند که تمامی شرکت ها از آن ها استفاده می کنند. اما دیگر تست هایی که به طور مجزا طراحی شده اند، مختص شرکت OtterBox هستند.

ما زندگی روزانه مردم را مورد بررسی قرار دادیم تا این تست های خاص را طراحی کنیم. اینگونه نبوده که دور هم جمع شویم و این تست ها را فقط برای خوش گذرانی طراحی کنیم!

 

این شرکت محفظه ای هم دارد که کیف دستی خانم ها را شبیه سازی می کند. در این محفظه وسایلی که معمولا در کیف خانم ها پیدا می شود، قرار دارد. مانند ناخن گیر، سوهان، کلید ماشین و … دالان دیگری که قاب ها در آن تست می شوند، شبیه ساز جیب شلوار است. یک دستگاه یک تکه پارچه شلوار را به قاب می مالد. آنقدر سریع هم این کار را انجام می دهد که انگار دو سال گوشی را در جیب خود نگه داشته اید. خلاصه اینکه اگر یک قاب از این شکنجه گاه سالم بیرون آید، یعنی گوشی شما را از هر بلایی دور نگه خواهد داشت. اگر هم سالم بیرون نیاید، مشکلات آن به شرکت سازنده اعلام می شود تا تغییرات را اعمال کنند. به هر حال پرداخت هزینه ای هرچند گران برای یک قاب مطمئن، بهتر از از دست دادن گوشی چند صد دلاری است.


 

نظر خود را بنویسید

avatar