طراحی جدید بلک بری پلی به سوی آینده، همراه با گوشی مرکوری

طراحی جدید بلک بری پلی به سوی آینده، همراه با گوشی مرکوری

در بازی تلفن های هوشمند شانس ها افزایش و کاهش می یابد و غول ها تکنولوژی برای تضمین آینده شرکتشان می خواهند بر منافع مردم مسلط شوند. هیچ شرکتی مانند بلک بری برای وارد شدن به این بازار عجله ندارد. این شرکت در سال های اخیر برای عرضه گوشی با موانع بزرگی رو به رو بوده است که می توان به مواردی چون تغییر سیستم عامل تلفن های همراه و تغییر سلیقه کاربران از نظر سخت افزاری اشاره کرد.

اما در حال حاضر بلک بری شرکتی متفاوت شده و ماموریت خود را همچنان ادامه می دهد. اخیرا مشاهده کردیم که بلک بری در حال همکاری با شرکت چینی TCL می باشد، شرکتی که یکی از همکاران آلکاتل می باشد. امسال بلک بری گوشی های DTEK50 و DTEK60 را عرضه کرده و در نمایشگاه CES امسال، گوشی جدیدی که دارای کیبورد بوده و مرکوری نام دارد را معرفی کرده است.

طراحی

بلک بری یک از برندهایی است که غرق در سنت بوده و کاربران مشتاقی دارد. این شرکت بسیار علاقه مند به استفاده از صفحه کلید قدیمی QWERTY می باشد. در حالی که سری DTEK که با همکاری TCL ساخته شد فاقد این ویژگی بود اما در مدل مرکوری دوباره به استفاده از این صفحه کلید روی آورده است.

ظاهر گوشی مانند بلک بری های کلاسیک است، و به جای استفاده از صفحه کلید کشویی از صفحه کلید ثابت استفاده شده است. بلک بری در این گوشی از صفحه نمایش لمسی خازنی استقاده کرده و شما می توانید برای کنترل گوشی از آن استفاده کرده و تعامل خوبی بین آن و صفحه کلید می باشد.

در طراحی مرکوری از خطوط مستقیم و منحنی استفاده شده است، یک گوشی مدرن که شبیه به گوشی های قدیمی بلک بری نیز می باشد. قاب فلزی این کوشی برای ما گوشی پاسپورت نقره ای را تداعی می کند، اما این گوشی بسیار امروزی می باشد و می توانید در قسمت پایین آن پورت USB-C را مشاهده کنید.

سخت افزار

با ارزش است که درباره ویژگی های که این گوشی دارد و ویژگی هایی که فاقد آن است صحبت کنیم. گوشی مرکوری را می توانیم امسال به طور رسمی ببینیم حتی ممکن است که نام دیگری داشته باشد. در حالی که شرکت TCL از به اشتراک گذاشتن بعضی اطلاعات این گوشی خوشحال است اما قابلیت های این گوشی هنوز به طور کامل عمومی نشده است. در حالی که اطلاعات و مشخصاتی از این گوشی به بیرون درز کرده اما این مشخصات هنوز تائید نشده است.

ما شنیده ایم که یک حسگر اثر انگشت در صفحه کلید این گوشی قرار دارد، به وضوح یک فرورفتگی در میان صفحه کلید وجود دارد اما TCL این شایعه را تائید نکرده است. شایعات دیگری مانند صفحه نمایش با وضوح تصویر غیرمعمول ۱۶۲۰x1080 وجود دارد که هیچ کدام تا به حال تائید نشده است.

تجربه کاربران

در حالی که بسیاری از سوالات ما درباره سخت افزار این گوشی بی جواب باقی مانده است، ما به سراغ بررسی نرم افزار این گوشی می رویم و سوال بزرگ وجود اندروید ۷٫۰ نوقا می باشد. ما همچنان شاهد بازگشت ویژگی هایی که قبلا در گوشی Priv دیده بودیم هستیم،مانند برنامه هایی خاص که مبتنی بر شبکه بلک بری می باشد. اما مانند اجزای داخلی گوشی، سیستم عامل گوشی برای ما مشخص نیست و احتمالا معرفی رسمی این گوشی نزدیک خواهد بود.

انتظارات

در حالی که سری DTEK که محصول مشترک TCL و بلک بری، اساسا یک گوشی با سخت افزار آلکاتل با برند بلک بری بود، مرکوری کاملا متفاوت بوده و پتانسیل این را دارد که تبدیل به اولین قدم بلک بری برای ورود به مراحل جدید شود. بازگشت به طراحی کلاسیک گوشی های بلک بری، با استراتژی جدید برای سخت افزار و نرم افزار.

یکی از نکات مهم انتقادی سازمانی از بلک بری است، اگر این شرکت می خواهد مرکوری موفق باشد، برای عرضه آن باید با یکی از شرکت های بزرگ فناوری همکاری کند. با این کار پشتیبانی و عرضه گوشی راحت تر خواهد شد. شایعات حاکی از آن است که در آمریکا این شرکت با کمپانی ورایزون همکاری خواهد کرد، اما مانند بسیاری دیگر از شایعات این شایعه هم هنوز تائید نشده است. ما مشتاقانه منتظر معرفی رسمی گوشی مرکوری هستیم تا به طور کامل با ویژگی های این گوشی ها آشنا شویم.

منبع: phonearena.com


 

نظر خود را بنویسید

avatar