مراقبت از دندانهای پر شده

مراقبت از دندانهای پر شده

دندان یکی از اجزای مهم در صورت میباشد که در صورت سالم بودن و مرتب و تمیز بودن زیبایی زیادی را به فرد می بخشد. آیا تا به حال به این موضوع دقت کرده اید که دندان چه تاثیری در چهره شما میگذار؟  این روزها با پیشرفت تکنولوژی روش های مختلفی برای زیباسازی دندان همچون ارتودنسی یا لمینت دندانهای افراد اجرا می‌شود که باعث زیباسازی دندانها می‌شود . هر یک از این روش‌ها را در مقالات بعدی به طور کامل توضیح خواهیم داد اما ما در این مقاله قصد داریم مراقبت از دندان ها را به شما عزیزان آموزش دهیم.  همه ما مراقبت از دندانهای سالم رامی دانیم مانند مسواک زدن استفاده از دهانشویه و نخ دندان.  مراقبت از دندان های پرشده اهمیت بیشتری دارد زیرا طول عمر کمتری دارند.  عمل پر شدن برای رفع پوسیدگی دندان انجام می شود به این صورت که پوسیدگی و خرابی دندان را با استفاده از لوازم و تجهیزات مخصوص دندانپزشکی خارج کرده و حفره ایجاد شده در دندان را با مواد دندانپزشکی gc  پر میکنند.  حال می خواهیم بدانیم که آیا بعد از پر شدن دندان باز هم نیاز به مراقبت دارد یا نه ؟ دندان های پر شده نیاز به مراقبت دوچندان دارد که در ادامه به طور کامل توضیح خواهیم داد با ما تا پایان مقاله همراه باشید.

پر کردن دندان

دندان های پر شده:

همانطور که در بالا ذکر شد دندان های پر شده نیاز به مراقبت دارد و این مراقبتها از لحظه پر شدن شروع می شود به این صورت که بعد از خارج شدن از مطب دندانپزشک باید موارد زیر را رعایت کنید تا دندان شما سالم بماند.

۱٫تا ۲ساعت بعد از پر شدن دندان به هیچ عنوان خوراکی نخورید نوشیدن مایعات مانعی ندارد.

۲٫بهتر است تا ۲۴ ساعت بعد از پر شدن دندان خوراکی های سفت مانند هویج خام،  ته دیگ و یا خوراکی های چسبنده همچون آدامس،گز و …  را نخورید.

۳٫اگر دندان شما با مواد دندانپزشکی اصفهان که همرنگ با دندان می‌باشد پر شده است بهتر است تا ۲۴ ساعت مواد خوراکی رنگ دار همچون چای و قهوه میل نکنید و در صورت خوردن هر چیزی سریع دهان خود را شستشو دهیم زیرا این مواد تا ۲۴ ساعت نسبت به مواد رنگی حساس هستند و ممکن است رنگ بگیرند.

۴٫دندان های پر شده نسبت به مواد مصرفی دندانپزشکی ممکن است دچار حساسیت شوند.  معمولا دندان هایی که با مواد کامپوزیت پر می شود نسبت به گرما سرما و یا حتی شیرینی حساس می شوند.  این حساسیت ها معمولا تا دو هفته بعد از درمان خود به خود از بین می رود.  اما اگر دندان درد گرفت ممکن است به خاطر بلندی دندان باشد در این صورت باید به دندانپزشک مراجعه کنید تا دندان پر شده را هم سطح با دیگر دندان ها کند.

پر کردن دندان

 

موارد زیادی باید رعایت شود تا دندان های پر شده برای شما مشکل ایجاد نکند  که معمولا دندانپزشکان بعد از ترمیم دندان به شما تذکرهای لازم را خواهند داد با این حال ما با ارائه این مطالب سعی در بهبود دندان شما خواهیم داشت. اگر دوست دارید دندان های سالم داشته باشید و اطلاعات کاملی راجع به دندان و دندانپزشکی داشته باشید ما را در مقالات بعدی همراهی کنید.

نظر خود را بنویسید

avatar