معرفی انواع گیربکس صنعتی

معرفی انواع گیربکس صنعتی

گیربکس خورشیدی چیست؟

گیربکس ماشینی است که توان مکانیکی را از یک منبع تولید توان به مصرف کننده انتقال میدهد. و در اصل یک رابط بین تولید کننده توان و مصرف کننده توان می باشد و بین آنها انعطاف پذیری برقرار میکند.

برای گیربکس خورشیدی مهم نیست که تولید کننده توان یا همان منبع توان ، این انرژی را با چه سوختی تولید میکند ، مهم این است که هنگام انتقال به گیربکس خورشیدی به صورت گشتاور منتقل کند.

نمونه ای از منبع تولید توان که میتوانند توان را به گیربکس انتقال دهند شامل: موتور الکتریکی ، دیزلی ، بنزینی ، گاز سوز ، و همچنین توربین های بخار ، گازی ، آبی ، بادی و دیگر منابعی که انرژی خود را از طریق خورشید تامین میکنند.

گیربکس خورشیدی

کاربرد گیربکس خورشیدی:

گیربکس های خورشیدی مصارف متعددی دارند که اکثریت این مصارف در زمینه صنعتی می باشد. اگر از این گیربکس ها در محصولات یا جهت مصارف اشتباه ، استفاده شود ، موجب ایجاد خطرات ایمنی و سلامتی نیز میشود. از جمله مصارف صحیح صنعتی عبارتند از: حمل و نقل و باربری ، ساخت و ساز و ساختمان سازی، صنایع معدن ، مکانیک ، غذایی ، شیمیایی و پلاستیک ، جنگلداری و کشاورزی و…

برای کسب اطلاعات بیشتر از انواع گیربکس مکعبی اینجا کلیک کنید.

 

گیربکس حلزونی:

گیربکس های حلزونی از نوع گیربکس های دو دنده هستند.  این گیربکس ها از دو قسمت مارپیچ و دنده  تشکیل شده‌اند که قسمت مارپیچ  از جنس فولاد و همچنین جنسه دنده  از جنس برنز ساخته شده است.  زاویه خروجی گیربکس های حلزونی به صورت ۹۰ درجه می باشد و به همین دلیل  این گیربکس را به نام گیربکس  ۹۰ درجه نیز می‌شناسند  و به دلیل اینکه این نوع گیربکس ها بسیار نرم کار می کنند  کاربردهای متفاوت و متنوعی دارد که در ادامه به تعدادی از آنها اشاره خواهیم کرد.

گیربکس حلزونی

مزایای گیربکس حلزونی:

گیربکس حلزونی در انواع متفاوت پایه دار ، فلنچ دار  و هالو شافت وجود دارد. جنس پوسته گیربکس های حلزونی آلومینیومی می باشد که در مقابل ارتعاشات مقاومت بسیار بالایی از خود نشان می دهد.  از مزایای گیربکس حلزونی می‌توان تعمیر و نگهداری آسان این نوع گیربکس اشاره نمود و همانطور که قبلا ذکر شد راه‌اندازی این نوع گیربکس ها بسیار نرم می باشد و به همین دلیل سر و صدای بسیار کمی دارند.  از دیگر مزایای آن راندمان گشتاور خروجی بالا و غیره می توان اشاره کرد.

پمپ دنده ای چیست؟

دنده ایی خارجی و داخلی دو دسته ی از پمپ دنده ایی هستند که ما در این نوشته قصد داریم در مورد پمپ دنده ای اطلاعات مفیدی را در اختیار شما قرار دهیم با ما در ادامه ی این نوشته همراه  باشید.

پمپ دنده ایی خارجی از ساده ترین پمپ هایی است که وجود دارد و به دلیل قرار گرفتن چرخ دنده ها بر روی آن به این نام معروف است .

این نوع از پمپ دنده ایی به دلیل مزیت های خوبی که دارد در بسیاری از کارخانه ها و صنایع کاربرد بالایی دارد که می توان به این موارد اشاره کرد:

پمپ دنده ای

کار کرد و کارایی بالا و عالی

قیمت پایین

ماندگاری و عمر بالا و بی سر و صدا بودن

پمپ های دنده ی ممکن است در اثر کارکرد دچار آسیب و مشکل شوند اما تعمیر قطعات پمپ دنده ایی آسان است و سریع مشکل را می توان بر طرف کرد.

از برخی از پمپ های دنده ای می توان به عنوان دوزینگ استفاده کرد که علت صلی آن عملکرد و دقت خوبی است که برای این قطعه وجود دارد.

انواع اتصالات را می توان در ورودی و خروچی پمپ دنده ای بنا بر نیاز و اولولیت نصب کرد.

گیربکس هلیکال

گیربکس هلیکال یک از انواع گیربکس های صنعتی است که کابرد های زیادی در صنعت دارد. گیربکس هلیکال از تعدادی چرخدنده هلیکال به صورت زوج (۲،۴،۶) به همراه یاتاقان در داخل یک پوسته قرار میگیرند . در این گیربکس ها جهت شافت الکتروموتور و شافت خروجی گیربکس در یک راستا قرار دارد این گیربکس های هلیکال در دو نوع افزاینده و کاهنده تولید می شوند که معمولا نمونه کاهنده آن با کاهش دور باعث افزایش گشتاور خروجی می شود که در صنعت مورد استفاده قرار میگیرند.

انواع گیربکس هلیکال sew

گیربکس هلیکال  sew سری R

گیربکس هلیکالsew سری RX

گیربکس هلیکال sewسریRM

گیربکس SEW آلمان  با بیش از ۸۰ سال سابقه در تولید انواع گیربکس های صنعتی بدون شک از برترین برندهای گیربکس

صنعتی در دنیا می باشد . در سال ۱۹۳۱ هسته اصلی گیربکس sew در آلمان ایجاد شد . طی سال های بعد این شرکت فعالیت خود را گسترش داد و پس از ۸۰ سال برند sew به عنوان یکی از شناخته شده ترین و بهترین گیربکس های صنعتی در سطح جهان مطرح است.

گیربکس سیکلوئیدی

 

گیربکس سیکلوئیدی چیست

گیربکس سیکلوئیدی یکی از انواع گیربکس های کاهنده می باشند که در صنعت کاربرد فراوان دارند. مهمترین مزایای این گیربکس ها نسبت به گیربکس های چرخ دنده مارپیج و مخروطی، نسبت کاهش دور بالا در ابعاد و وزن خیلی کمتر است. به علت وجود تماس غلتشی بین دنده ها در مقابل تماس لغزشی، راندمان گیربکس های سیکلوئیدی بالاتر از انواع دیگر گیربکس ها ،گیربکس حلزونی و … می باشد و از طرفی سایش کمتر میشود که این عامل باعث افزایش عمر این گیربکس ها می شود. به علت عدم وجود لقی بین چرخ دنده ها در این گیربکس ها، صدا و ارتعاش بسیار کم است و در نتیجه این گیربکس ها در کاربرد هایی که صدا و لرزش از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد، بسیار مطلوب می باشند.

علاوه بر آن با توجه به عدم وجود لقی بین چرخ دنده های این نوع گیربکس، در کاربردهایی که موقعیت زاویه ای شافت خروجی نسبت به شافت ورودی اهمیت ویژه ای داشته باشد ( مانند محرک ربات ها و… ) استفاده از این مکانیزم اجتناب ناپذیر است.

برای مشاهده انواع الکتروموتور زیمنس اینجا کلیک کنید.

گیربکس حلزونی

 

گیربکس های حلزونی بونفیلیولی

گیربکس حلزونی بونفیلیولی به دلیل کیفیت بالا از پر کاربردترین گیربکس های حلزونی در بازار است که در دو نوع W و VF
تولید می شود که سری  VF  برای سایز های ۲۷-۴۹و۱۳۰-۱۵۰وسری Wبرای سایز های ۶۳-۱۱۰می باشد.

سریVF

سری W

ازمزایای گیربکس های  حلزونی  بونفیلیولی  میتوان  به صدای پایین، راندمان بالا، لقی پایین، تنوع در ورودی و خروجی ، نصب آسان اشاره کرد . حداکثر گشتاور تحملی در این گیربکس ها ۷۱۰۰N/M است.

 

گیربکس بول رادیکون

شرکت  رادیکون یک شرکت چند ملیتی است که چندین دهه پیش در انگلستان فعالیت خود را آغاز نموده است .
گیربکس بول رادیکون  در سر تا سر اروپا،آسیا،استرالیا وامریکای شمالی با استاندارد های صنعتی صادر می  کند.

این شرکت یکی از بروز ترین و کامل ترین سازندگان  گیربکس های صنعتی در جهان است.

 

کاربرد گیربکس بول radicon

کاربرد گیربکس بول RADICON جهت استفاده در میکسرهای بتن

کاربرد گیربکس بول RADICON جهت استفاده در بلوک زنی

کاربرد گیربکس بول RADICON جهت استفاده در ماشین های آجر زنی

کاربرد گیربکس بول RADICON جهت استفاده در بالا برها و….

برای خرید گیربکس آویز اینجا کلیک کنید.

الکتروموتور

الکتروموتور نوعی ماشین الکتریکی است که الکتریسیته را به حرکت مکانیکی  تبدیل می  کند که دارای دورهای مختلف میباشد  که در سایر صنایع مختلف کاربرد دارد.

الکتروموتور جمکو

شرکت جمکو از سال ۱۳۶۹ در ایران (شهرستان سبزوار) در زمینه الکتروموتور فعالیت خود را آغاز نموده است. الکتروموتور جمکو یکی ازبرترین و با کیفیت ترین  و با استانداردهای بین المللی در سرتاسر کشور و در خاورمیانه به شمار می آید.

انواع الکتروموتورهای جمکو

الکتروموتورهای فشار ضعیف (LV)

الکتروموتورهای فشار متوسط(MV)

الکتروموتورهای خاص

برای کسب اطلاعات از الکتروموتور موتوژن اینجا کلیک کنید.

نظر خود را بنویسید

avatar